Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و اندیشه: طی سه هفته گذشته، تعداد عناوین گزارش مرور اخبار برگزیده حوزه کتاب و نشر بین ۷ و ۶ خبر در نوسان بوده است. به‌این‌ترتیب گزارش هفته گذشته ۶ خبر داشت و گزارش این‌هفته مانند گزارش دو هفته پیش، ۷ خبر از رویدادهای داخلی را در خود جا داده است.

گزارش «یک‌هفته با کتاب» این‌هفته با یک‌خبر درگذشت از ناشران شروع می‌شود و چهار خبر از جوایز، جشنواره‌های ادبی و فراخوان‌ها ادامه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو خبر پایانی هم، درباره موسسه شهرستان ادب و کتابخانه ملی هستند.

در ادامه مشروح این‌گزارش را می‌خوانیم:

درگذشت محسن بیدارفر

محسن بیدارفر، مترجم، مصحح و مدیر نشر بیدار روز شنبه این‌هفته درگذشت. او متولد سال ۱۳۲۳ در تبریز است و تصحیح‌اش از کتاب «شرح منازل السائرین» برنده دوازدهمین دوره جایزه کتاب سال شد. او عنوان مصحح برتر پنجمین دوره جشنواره فارابی را نیز در کارنامه دارد.

اعلام اسامی برگزیدگان جایزه کتاب روایت پیشرفت

مراسم اختتامیه اولین دوره جایزه کتاب روایت پیشرفت روز شنبه این‌هفته ۲۰ شهریور با حضور سیدمحمودرضا سجادی دبیر راهبردی و محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری و محمد نمازی دبیر اجرایی جایزه مذکور در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد و از برگزیدگان این‌جایزه تقدیم به عمل آمد.

اعلام تعداد آثار و داوران جوایز مهرگان ادب و مهرگان علم

دبیرخانه دوره‌های بیست‌ویکم و بیست‌ودوم جایزه مهرگان ادب و دوره‌های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم دیروز پنجشنبه ۲۵ شهریور، جزئیات مربوط به تعداد آثار و دوران این‌جوایز را اعلام کرد.

اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی جشنواره آفتابگردان

دبیرخانه دومین دوره جشنواره ادبی آفتابگردان، روز یکشنبه این‌هفته اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی این‌جایزه را معرفی کرد.

پایان مهلت ارسال اثر به فراخوان «کتاب آواژ»

نشر آواژ که طی هفته‌های گذشته فراخوان ویژه استعدادهای نمایشنامه‌نویسی را منتشر کرده بود، این‌هفته پایان مهلت ارسال اثر به این‌فراخوان را اعلام کرد و در خبری که منتشر کرد گفت ۲۰۳ اثر به دبیرخانه این‌رویداد رسیده که بناست بررسی شوند.

برگزاری نشست خبری نهمین دوره شعر جوان انقلاب

نشست خبری تشریح برنامه‌های «نهمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی» دوشنبه ۲۲ شهریورماه در موسسه شهرستان ادب برگزار شد.

اهدای عکس‌های قدیمی بیماران دارالمجانین تهران به کتابخانه ملی

رئیس اداره اسناد خریداری و اهدایی اداره کل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی، این‌هفته از اهدای مجموعه تصاویر مربوط به دارالمجانین تهران متعلق به سال‌های ۱۳۱۵ تا ۱۳۲۵ شمسی به کتابخانه ملی خبر داد.

کد خبر 5306280 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی کتاب جایزه ادبی سازمان اسناد و کتابخانه ملی موسسه شهرستان ادب تازه های نشر ترجمه معرفی کتاب ادبیات داستانی انتشارات سوره مهر سازمان سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه چراغ مطالعه ادبیات جهان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی محمد مهدی اسماعیلی هفته دفاع مقدس اربعین حسینی حیدر رحیم پور ازغدی کتابخانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

سرهنگ ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در محور‌های پایگاه اطلاع رسانی و خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، نرم افزار‌های کاربردی، کلیپ، موش گرافیک و پویا نمایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

وی افزود: علاقمندان فرصت دارند آثار خود را در دو بخش دانش آموزی و عمومی تا ۳۱ اردیبهشت به پیام رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۹۳۳۸۸۲۰۷۵ ارسال کنند.

ذوالفقاری اضافه کرد: اختتامیه جشنواره خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»