Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@04:03:21 GMT

واکسیناسیون دانش‌آموزان از ۲ هفته دیگر

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۱۷۹۶

واکسیناسیون دانش‌آموزان از ۲ هفته دیگر

وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان از دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون تالار قرآن همدان، اظهار داشت: مردم، دانشجویان و داوطلبان، مشارک بسیار گسترده‌ای در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا دارند و هیچ کجای دنیا، چنین پتانسیلی وجود ندارد و اگر واکسیناسیون می‌خواست فقط توسط دولت انجام شود، هیچ گاه به چنین رکوردی در دنیا دست نمی‌یافتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امیدواریم که هفته آینده، میزان تزریق واکسن کرونا در ایران از ۱۰ میلیون دُز فراتر رود که افتخار بسیار بزرگی است. تا تیرماه در کل کشور ۵ میلیون دُز واکسن کرونا تزریق شده بود اما امروز از ۴۰ میلیون دُز فراتر رفتیم و با سرعتی که پیش می‌رویم، انتظار داریم که جلوی عوارض بعدی و مرگ و میر بیماران کووید۱۹ را بگیریم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به مسئولان استانی همدان گفته‌ام که با افزایش مراکز واکسیناسیون، امیدواریم محدودیت سنی برای تزریق واکسن کرونا در همدان را برداریم تا به سرعت و در عرض یک هفته تا ۱۰ روز، کل جمعیت هدف این استان را واکسینه کنیم.

عین اللهی افزود: بسته به شرایط هر استان، سرعت و مراکز واکسیناسیون محدودیت‌های سنی را بر می‌داریم و هر کجا که واکسن بیشتری تزریق شود، واکسن‌های بیشتری به آنجا اختصاص می‌دهیم.

وزیر بهداشت گفت: امروز توانستیم رکورد تزریق هفتگی واکسن کرونا در جهان را به نام ایران ثبت کنیم و از ابتدای این هفته تا امروز، ۷.۹ میلیون دُز واکسن کرونا در ایران تزریق شده که رکورد قبلی با ۶ میلیون دُز در هفته، مربوط به آلمان بود و آمار تزریق واکسن در ایران تا فردا به حدود ۹ میلیون دُز در هفته جاری می‌رسد که ناشی از حمایت‌ها و مشارکت های مردمی در واکسیناسیون است.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا تمام اساتید دانشگاه‌ها را واکسینه کرده‌ایم و واکسیناسیون دانشجویان نیز آغاز شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی از اواسط مهرماه بازگشایی می‌شوند اما در مورد سایر دانشگاه‌ها، وزارت علوم تصمیم گیری می‌کند. بازگشایی مدارس نیازمند واکسینه کردن دانش‌آموزان است. واکسیناسیون دانش‌آموزان را از دو هفته آینده آغاز می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: در قالب قرنطینه هوشمند، حضور افراد در تجمعات و استفاده از برخی خدمات از جمله حمل و نقل عمومی باید با کارت واکسن باشد تا به دیگران، آسیبی وارد نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسیناسیون دانش آموزان واکسیناسیون عمومی واکسن کرونا واکسیناسیون دانش واکسن کرونا دانش آموزان وزیر بهداشت میلیون د ز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه