Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  رضا کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش گفت: با توجه به فراهم شدن شرایط واکسیناسیون برای گروه‌های سنی مختلف و در نظر گرفتن شرایط ویژه برای مردم سیستان و بلوچستان انتظار داریم استقبال شهروندان از این واکسیناسیون هم بیشتر شود.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی موج جدید کرونا در هفته‌های آینده در صورتی که به پوشش مطلوب واکسیناسیون یعنی بالای ۷۰درصد جمعیت هدف نرسیم بار دیگر باید شاهد ابتلا، بستری و مرگ عزیزانمان باشیم چرا که این ویروس به سرعت در حال تغییر است و ما در فواصل زمانی مشخص درگیر موج جدید وسخت تری خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت خاش تصریح کرد: امکان تلقیح واکسن افراد ۲۸سال و بالاتر در تمام مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت شهرستان‌های خاش و تفتان و همچنین تمام روستاییان ۱۸ سال و بالاتر در خانه‌های بهداشت فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داده که انجام واکسیناسیون یکی از مهمترین علل کاهش موارد ابتلا، بستری و فوت در شهرستان خاش است.
کرد تصریح کرد: بهترین راه پیشگیری از شکل‌گیری موج جدید بیماری انجام واکسیناسیون شهروندان است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن ۲۱۳ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۱ هزار و ۹۹۰ نفر رسید.

دکتر قاسم میری‌علی‌آباد اظهارداشت: در شبانه روز گذشته مورد فوتی کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ۲۶۰ بیمار حاد تنفسی و ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمبودی در دارو‌های ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

انتهای پیام/گ



 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس واکسیناسیون کرونا سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد

پیکر بی‌جان دو فرد غرق شده در رودخانه نیاتک منطقه سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان پیدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زابل، صبح امروز با تلاش نیروهای مردمی و هلال احمر شهرستان هیرمند از توابع منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان، جسد دومین غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا و از آب بیرون کشیده شد.

روز گذشته چهار نفر از اعضای یک خانواده در رودخانه نیاتک غرق شدند که با تلاش حاضرین دو نفر نجات پیدا کردند و دو برادر 14 و 19 ساله در جریان این حادثه جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد