Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، جمعه در مطلب ارسالی از قول روح الله منوچهری افزود: تجهیزات لازم برای شش کتابخانه عمومی در مناطق محروم شهرستان شیراز با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی خریداری شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس ادامه داد:کتابخانه های عمومی، مرکزی مهم برای توسعه فرهنگ هر جامعه محسوب می‌شود که با ساخت، تقویت منابع و تجهیزات آن می‌توان جامعه‌ای شاد و با نشاط ایجاد و افراد را از آسیب‌ها مصون کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: استانداری فارس از محل طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال ۱۳۹۹، بخشی را به کتابخانه های عمومی اختصاص داده است و بر این اساس با نظر کارشناسی و تعیین نیازهای کتابخانه های عمومی، تجهیزات مورد نیاز کتابخانه های عمومی بهمن بیگی، جوانان، ملاصدرا، طاووسیه، قطب الدین و سعدی شیراز  بررسی شد و این کتابخانه ها که بیشتر در مناطق محروم شهر شیراز هم واقع شده اند به تجهیزات و امکانات جدید و بروز مجهز شدند.
او افزود: چاپگر، اسکنر، بارکدخوان، دستگاه پرس، آبسردکن، انواع قفسه کتاب، ایستگاه جست و جوی کتاب، رایانه، مولاژ و تجهیزات بخش کودک و ... از جمله مواردی بود که برای این کتابخانه ها خریداری و فرستاده شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس ارتقا و بهبود کتابخانه های عمومی موجود را از اولویت های کاری دانست و  گفت: تجهیز و استفاده از ‎‎‎‎‎کتابخانه‌ها، مطالعه و گذراندن وقت در این محیط، نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، غنی کردن اوقات فراغت و افزایش سواد عمومی مردم دارد. درنتیجه ضروری است اقدامات لازم با هدف فرهنگ سازی و تشویق کاربران به استفاده از کتابخانه در اولویت قرار گیرد.
منوچهری با تأکید بر اینکه در دو سال گذشته تجهیزات بسیاری برای کتابخانه های عمومی فارس خریداری شده است، اضافه کرد: تاکنون در چندین طرح منابع و تجهیزات مورد کتابخانه های عمومی در استان به روز رسانی شده است؛ همچنین تجهیزات کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب شیراز نیز تامین اعتبار شده است.
 

برچسب‌ها نهاد كتابخانه های عمومی کشور شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهاد كتابخانه های عمومی کشور شیراز فارس نهاد كتابخانه های عمومی کشور شیراز فارس کتابخانه های عمومی کتابخانه ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فلاح ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، ضمن بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت، افتتاح این مرکز بزرگ فرهنگی را در رشد و بالندگی بیشتر فرهنگی گیلان مؤثر دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگ یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه کشور محسوب شده و حمایت از کتابخانه های عمومی وظیفه مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی فلاح رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابداران در مجلس شورای اسلامی را از اهم وظایف نمایندگان ملت برشمرد و افزود: همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار سایر نمایندگان، اهمیت به مقوله معیشتی کتابداران به ویژه در دوره جدید حاکی از نگاه امید بخش به موضوعات فرهنگی و آینده کشور است.

فلاح توسعه کتابخانه های عمومی در کشور و به ویژه در استان گیلان را امری بسیار مهم ارزیابی و نیاز استان در این حوزه را پراهمیت توصیف کرد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی استان باید با تعامل و همکاری همه مسؤولین امر تکمیل و برای استفاده مردم فرهنگ دوست استان تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6092053

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است