Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:03:18 GMT

کتاب «من به این آرم اعتماد دارم» در مشهد رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۲۱۲۲

کتاب «من به این آرم اعتماد دارم» در مشهد رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل شرفی نویسنده کتاب «من به این آرم اعتماد دارم» شامگاه پنجشنبه در مراسم رونمایی از این کتاب، اظهار کرد: در حال حاضر سواد به‌عنوان یک امر پیش‌پا افتاده تلقی می‌شود اما زمانی که این خاطرات را انتخاب و خوانش می‌کردیم، متوجه نقش راهبردی سوادآموزی در پیشرفت کشور شدیم.

وی با اشاره به بعضی خاطرات آموزشیاران در این کتاب گفت: در گفت‌وگو با زنان و مردان کهنسال مشخص شد که بسیاری از آنان به خاطر بی‌سوادی، اعتماد به نفس ندارند و نبود سواد را عامل مهم ناکامی‌ها و نرسیدن به رؤیاهایشان در مسیر زندگی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده این کتاب با تجلیل از نقش امام خمینی (ره) در ایجاد نهضت سوادآموزی تأکید کرد: ارتقای فرهنگ عمومی و پیشرفت‌های بزرگی در کشور مرهون این نهضت است که حضرت امام آن را پایه‌گذاری کردند.

وی با بیان اینکه الفبای فارسی و لاتین شاید حدود سه یا چهار هزار سال پیش اختراع شده ولی تا سال ۱۳۵۷ تقریباً نیمی از جمعیت کشور بی‌سواد بودند، ادامه داد: تدبیری که امام راحل برای ملت اندیشیدند، یک ابتکار فوق‌العاده بود که منجر به ایجاد یک حرکت جهادی بزرگ و یک نهضت عظیم شد.

شرفی به روحیه جهادی آموزشیاران و ادای تکلیف آمیخته با عشق آنان اشاره کرد و افزود: بسیاری از افرادی که در این مجموعه به‌عنوان آموزشیار خدمت می‌کردند در واقع شغل اصلی‌شان چیز دیگری بود اما به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند، وارد مجموعه شدند و پس از مهارت‌آموزی لازم، خودشان به آموزشیار تبدیل شدند.

وی با خوانش چند خاطره کوتاه از کتاب، به توصیف شرایط سخت آموزشیاران در هنگام انجام وظیفه پرداخت و خاطرنشان کرد: این عزیزان در تمام نقاط کشور خدمت می‌کردند و حتی در نقاط کور و دورافتاده با سخت‌ترین شرایط از جمله دوری راه، امکانات خیلی کم و شرایط جوی نامساعد خودشان را به مردم می‌رساندند و مشغول انجام وظیفه می‌شدند، با همین عشق و روحیه جهادی توانستند یک نهضت و یک جریان مهم را به سرانجام برسانند تا جایی که نیمه دهه هفتاد بی‌سوادی مطلق از بین رفت.

در این مراسم، حجت‌الاسلام محمدحسن فوزان‌نژاد از مدیران سابق نهضت سوادآموزی و امیر بهنام از آموزشیاران نهضت در دهه ۶٠ به بیان سخنانی پرداختند.

کتاب «من به این آرم اعتماد دارم» شامل تعدادی از خاطرات آموزشیاران نهضت سوادآموزی در خراسان رضوی است که به‌عنوان بخشی از تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و با حمایت انتشارات راه‌یار دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تدوین شده است.

کد خبر 5306573

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی رونمایی کتاب مشهد دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نهضت سوادآموزی ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر واکسیناسیون کرونا آمار کرونا اردبیل کرمانشاه اربعین حسینی گرگان واکسیناسیون زلزله خراسان رضوی ایلام مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.


آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟