Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@08:24:41 GMT

الهلال،حریف پرسپولیس شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۳۱۸۵

الهلال،حریف پرسپولیس شد

پرسپولیس در دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف الهلال عربستان برود.

 قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از حدود ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه صبح به وقت تهران در کوالالامپور به صورت برخط آغاز شد تا هشت تیم حاضر در این مرحله رقبای خود را بشناسند.

همانطور که مطلع هستید رقابت‌ها در این مرحله و دور بعدی به صورت جداگانه در ۲ منطقه شرق و غرب برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار تیم حاضر در شرق باید در خاک کره جنوبی به مصاف هم بروند و در منطقه غرب هم عربستان، میزبان خواهد بود. تیم‌های برنده دور یک چهارم نهایی از دل یک، تک بازی بیرون خواهند آمد و به نیمه‌نهایی صعود می‌کنند.

کره جنوبی با داشتن سه نماینده(پوهانگ استیلرز، جونبوک هیوندای و اولسان هیوندای) بیشترین نماینده را در این مرحله دارد. عربستان با ۲ تیم(النصر و الهلال) در رده بعدی قرار دارد و سه کشور ایران(پرسپولیس)، امارات(الوحده) و ژاپن(ناگویا گرامپوس) هم یک سهمیه خواهند داشت.

پرسپولیس ایران برای دومین سال متوالی به این مرحله می‌رسد و چهارمین حضور خود در ورژن جدید مسابقات در این مرحله را تجربه می‌کند. سرخپوشان تهرانی در هر سه حضور قبلی موفق شده‌اند از مرحله یک چهارم نهایی به سلامت عبور کنند.

در ابتدا داتو ویندسور جان، دبیرکل AFC راجع به مسابقات و نحوه برگزاری مسابقات صحبت کرد و در ادامه کلیپی پخش شد. در این کلیپ راجع به قوانین و سازوکار برگزاری قرعه‌کشی صحبت شد.

 

اما قرعه‌کشی این مرحله به قرار زیر است:

الوحده امارات- النصر عربستان

پرسپولیس-الهلال عربستان

جونبوک موتورز کره جنوبی- اولسان هیوندای کره جنوبی

پوهانگ استیلرز کره جنوبی- ناگویا گرامپوس ژاپن

بدین ترتیب پرسپولیس باید به مصاف تیمی برود که استقلال را در دور یک هشتم نهایی با ۲ گل شکست داده بود.

مسابقات مرحله یک چهارم نهایی در ۲ روز ۲۴ و ۲۵ شهریور به انجام می‌رسد که رقابت‌های غرب در روز شنبه ۲۴ شهریور خواهد بود و مسابقات شرق در روز یکشنبه ۲۵ شهریور به انجام می‌رسد.

دور نیمه‌نهایی هم طی روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریور برگزار می‌شود. فینال غرب آسیا در روز سه شنبه و فینال شرق آسیا در روز چهارشنبه به انجام می‌رسد.

مسابقه فینال روز دوم آذرماه برگزار می‌شود.

 ایرنا

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: یک چهارم نهایی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ازبکستان حریف ایران در نیمه نهایی شد

میزبان جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی کشورمان صف‌آرایی می‌کند.

به گزارش تسنیم، مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 امروز (چهارشنبه) با دیدار تیم‌های ملی فوتسال ازبکستان و ویتنام به پایان رسید که در این بازی ازبکستان به برتری 2 بر یک دست یافت.

ازبک‌ها در دقیقه 17 این مسابقه با گل تین‌فات از ویتنام عقب افتادند و برتری ویتنامی‌ها تا دقیقه 34 پابرجا بود، اما تولکینوف در همین دقیقه گل تساوی را به ثمر رساند و گل ژورائف در دقیقه 39، پیروزی را برای شاگردان ونانسیو لوپس به ارمغان آورد.

ازبکستان که امسال از جام جهانی 2024 میزبانی می‌کند و خیالش بابت حضور در جام جهانی راحت است، در مرحله‌ نیمه نهایی به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت.

این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا، مرحله انتخابی جام جهانی 2024 محسوب می‌شود و چهار تیم نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راهی جام جهانی خواهند شد. با توجه به اینکه ازبکستان نیز راهی نیمه نهایی شده، چهار تیم بازنده در مرحله پلی‌آف با هم رقابت می‌کنند تا بعد از ایران، ازبکستان، تاجیکستان و تایلند، پنجمین نماینده آسیا در جام جهانی مشخص شود.

برنامه دیدارهای مراحل حذفی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

جمعه 7 اردیبهشت

نیمه نهایی
تایلند - تاجیکستان، ساعت 14:30
ایران - ازبکستان، ساعت 17:30

پلی‌آف
عراق - افغانستان، ساعت 10:30
ویتنام - قرقیزستان، ساعت 12:30

یکشنبه 9 اردیبهشت
بازی نهایی پلی‌آف: ساعت 8:30
رده‌بندی: ساعت 11:30
فینال: ساعت 14:30

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شگفتی بزرگ در جام ملت‌های فوتسال آسیا با حذف ژاپن ابهام درباره پرواز تیم ملی فوتسال به تایلند

دیگر خبرها

  • افزایش 8 درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • فیلیپین، نخستین حریف نوجوانان دختر ایران در قهرمانی آسیا
  • تیم ملی فوتسال ازبکستان حریف ایران در نیمه نهایی شد
  • ازبکستان در نیمه‌نهایی حریف ایران شد
  • ازبکستان ۲ - ۱ ویتنام/ ازبک‌ها حریف ایران شدند
  • تمجید AFC از فوتسالیست‌های تیم ملی/ ایران قدرت خود را نشان داد
  • افغانستان از جام ملت های آسیا حذف شد
  • افغانستان به مصاف تاجیکستان می‌رود
  • ایران - قرقیزستان، یک گام تا جام جهانی
  • آغاز رقابت ۸ تیم برای رسیدن به جام جهانی/جدال ایران با حریف مرموز