Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@16:40:58 GMT

بیانیه پر از اتهام شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۳۶۱۶

بیانیه پر از اتهام شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

بخش اعظم بیانیه پایانی شورای همکاری خلیج فارس به اتهام‌زنی‌ها به ایران اختصاص داشت و در آن به جزایر سه‌گانه، پرونده هسته‌ای و امثال آن پرداخته شد.

به گزارش مشرق، بیانیه پایانی صد و چهل و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در سطح وزرای خارجه دیشب (پنجشنبه شب) صادر و اتهامات علیه ایران تکرار شد.

جزایر سه‌گانه

بر اساس گزارش «رأی الیوم»، در این بیانیه بار دیگر بر آنچه «حق حاکمیتی امارات» بر جزایر سه‌گانه «تنب بزرگ»، «تنب کوچک» و «ابوموسی» خوانده شد، تأکید شد و اعضای شورای همکاری ادعا کردند: هر اقدامی که ایران در این جزایر سه‌گانه انجام دهد، باطل است و تأثیری بر حق حاکمیت امارات بر جزایر مذکور ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه از ایران خواسته شد به تلاش‌های امارات برای حل این مسأله از طریق مذاکرات مستقیم یا رجوع به دادگاه بین‌المللی کیفری پاسخ دهد.

در بیانیه مذکور به موضع شورای همکاری در خصوص روابط با ایران نیز پرداخته شد و بر «ضرورت تعهد به اصول اصلی مبتنی بر منشور سازمان ملل و میثاق‌های حقوق بین‌الملل درباره روابط میان کشورها و نیز اصول حسن همجواری، احترام به حاکمیت کشورها، عدم مداخله در امور داخلی، حل اختلافات از طریق مسالمت‌آمیز و عدم توسل به زور و تهدید و نیز از بین بردن تروریسم و فرقه‌گرایی» تأکید شد.

شورای همکاری ابراز امیدواری کرد که «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور جدید ایران نقشی مثبت در «کاهش تنش و اعتمادسازی میان شورای همکاری و ایران» بر اساس اصولی که شورای همکاری آن را تصویب و به طرف ایرانی اعلام کرده، داشته باشد.

پرونده هسته‌ای ایران

در این بیانیه اتهاماتی نیز علیه ایران در بحث مذاکرات هسته‌ای مطرح شد و شورای همکاری مدعی شد «هر مذاکراتی در آینده باید رفتار تنش‌زای ایران در منطقه، حمایت آن از تروریسم و شبه‌نظامیان فرقه‌گرا، برنامه موشکی ایران، تأمین امنیت دریانوردی بین‌المللی و تاسیسات نفتی را حل کند و کشورهای شورای همکاری باید در تمام این مذاکرات و دیگر نشست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در این باره حضور داشته باشند زیرا این پرونده به امنیت و ثبات منطقه‌ای مربوط می‌شود».

شورای همکاری بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های مقابل در توافق هسته‌ای، آنچه «عدم پایبندی ایران به تعهدات و نیز افزایش نسبت غنی سازی اورانیوم» خواند را محکوم کرد و از ایران خواست این اقدام را کنار بگذارد و با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای همکاری کامل داشته باشد.

فلسطین

اعضای شورای همکاری خلیج فارس که بسیاری از آنها با رژیم صهیونیستی به صورت علنی روابط برقرار کرده‌اند، در ادامه بر موضع ثابت خود در حمایت از مسأله فلسطین تأکید کردند و گفتند، از تشکیل دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس حمایت می‌کند.

یمن

در این بیانیه بدون اشاره به حملات مداوم ائتلاف سعودی به یمن، پاسخ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به این حملات محکوم شد.

شورای همکاری پاسخ ارتش یمن را «نقض آشکار قوانین و عرف بین‌الملل» خواند و با عربستان سعودی در مقابله با این اقدامات اعلام همبستگی کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان ارتش جمهوری اسلامی ایران پرونده هسته ای اتهام زنی انرژی هسته ای عربستان سعودی اورانیوم جزایر سه گانه سید ابراهیم رئیسی شورای همکاری خلیج فارس جزایر سه گانه بین المللی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عسکری: با هماهنگی وزارت ورزش برای تغییر پسوند «استقلال» اقدام می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، علی عسکری در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درخصوص مباحث اخیر پیرامون تغییر نام تیم استقلال، گفت: کنسرسیومی از گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ۸۵ درصد سهام شرکت استقلال ایران را خریداری کرده و این موجب مسرت و افتخار ماست که در کنار هواداران پرشمار این تیم، انشالله به تعالی این تیم و ورزش کشور بویژه در عرصه‌های بین‌المللی کمک خواهیم کرد.

ی ادامه داد: در خصوص تغییر نام شرکت استقلال ایران مباحثی در جریان است و این رویه در هلدینگ خلیج فارس وجود دارد که شرکت‌های تابعه، پسوند خلیج فارس را داشته باشند، اما اولویت اول ما حفظ نام استقلال ایران برای این شرکت است و تمام تلاش خود را در این راستا می‌کنیم، اما در صورتی که مراجع ذیصلاح بر حذف پسوند ایران اصرار داشته باشند با هماهنگی با وزارت ورزش و طبق قانون تجارت و ضوابط حاکم بر شرکت‌های بورسی درباره تغییر پسوند شرکت استقلال ایران اقدام خواهیم کرد.

علی عسکری خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما برای موفقیت استقلال است و این نام زیبا بر روی تیم استقلال برقرار خواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرونده تغییر نام استقلال بسته شد
  • عسکری: نام استقلال تغییر نخواهد کرد
  • خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال
  • علی عسگری: استقلال، استقلال می‌ماند
  • رهاوردهای کنفرانس اصفهان برای ایران
  • عسکری: با هماهنگی وزارت ورزش برای تغییر پسوند «استقلال» اقدام می‌کنیم
  • پسوند «خلیج فارس» به نام استقلال اضافه نخواهد شد
  • طرح مطالعاتی جزایر لارک و بوموسی آغاز می شود
  • بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد