Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-09@00:24:40 GMT

پیگیر اجرای عدالت درباره ترور شهید سلیمانی هستیم

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۴۳۷۳

پیگیر اجرای عدالت درباره ترور شهید سلیمانی هستیم

معاون نماینده ایران در سازمان ملل گفت: ملت ایران مصمم به پیگیری اجرای عدالت در مورد ترور بزدلانه شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش توسط آمریکا است.

به گزارش مشرق، در جریان نشست شورای حقوق بشر که در ژنو در حال برگزاری است، «علی آبادی» معاون دفتر نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو، ضمن تاکید بر این موضوع که جنایات بین المللی نباید بدون مجازات باقی بماند، تصریح کرد که ملت ایران مصمم است که عاملان جنایت بزدلانه ترور ژنرال قاسم سلیمانی قهرمان بزرگ ضد تروریسم و همراهانش را که توسط آمریکا صورت گرفت به دست عدالت بسپارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهانش بر پیگیری این پرونده و به عدالت سپردن تروریست‌های دولتی تأکید کرد. 

بیشتر بخوانید:  ترور سردار سلیمانی را با جدیت دنبال می کنیم

نماینده ایران که ذیل موضوع «تقویت حقیقت، عدالت، جبران و تضمین عدم تکرار جنایات»، در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سخنرانی می کرد، همچنین ضمن اشاره به جنایاتی که در حق ملت ایران در جریان جنگ تحمیلی با همراهی و کمک اتباع و شرکتهای برخی کشورهای اروپایی و آمریکا در تجهیز ارتش صدام به تسلیحات شیمیایی صورت گرفته است، از این کشورها خواست که به تعهدات بین المللی خود در پیگیری مرتکبان و جبران در حق قربانیان، عمل کنند. 

معاون نماینده ایران در سازمان ملل در این نشست با اشاره به دو دهه اشغالگری آمریکا و متحدانش در افغانستان خواستار بررسی جنایاتی که طی این ۲۰ سال در نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بین الملل بشردوستانه توسط اشغالگران صورت گرفته است، شد. 

علی آبادی تأکید کرد که آمریکا و نظامیان این کشور و متحدانش در قبال این جنایات صورت گرفته مسئولیت دارند و اینکه آمریکا بعد از دو دهه اشغالگری و مداخلات نظامی افغانستان را ترک کرده است نباید روند بررسی و تعقیب جنایات صورت گرفته را تضعیف کند. 

لازم به ذکر است که در این نشست که در جریان چهل و هشتمین اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو برگزار شد، گزارشگر ویژه حقوق بشر در مورد «تقویت حقیقت، عدالت، جبران و تضمین عدم تکرار جنایات»، گزارشی تحت عنوان « مسئولیت پذیری: تعقیب و مجازات نقض های فاحش حقوق بشر و نقض های شدید حقوق بین الملل بشردوستانه در چارچوب فرآیندهای عدالت انتقالی» ارائه کرد و کشورها نظراتشان را در این زمینه و به ویژه ضرورت بدون مجازات نماندن جنایات صورت گرفته در گذشته در پرتو تغییر و تحولات  ارائه دادند، هدف اصلی بی مجازات نماندن جنایات صورت گرفته در گذشته و جلوگیری از تکرار آنها در آینده است.

لازم به ذکر است، اسماعیل بقایی هامانه سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو در این نشست طی سخنانی گفت: شرم آور است که آمریکا به رویکرد اعتیادآمیز خود در اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورهای در حال توسعه ادامه می‌دهد و مرتکب نقض فاحش، نظام‌مند و گسترده حقوق بشر در کشورهای تحت تحریم می‌شود

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان سازمان ملل شورای حقوق بشر افغانستان قاسم سلیمانی ارتش صدام سردار حاج قاسم سلیمانی جنگ تحمیلی سازمان ملل متحد آمریکا جنایات صورت حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران درخواست ابطال افزایش ۳۵ درصدی حقوق را به دیوان عدالت اداری داده اند

علیرضا بابایی، کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حقوق کارگران گفت: در بودجه ۱۴۰۳ افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارگران دیده شده و بقیه مسائل را دولت و مجلس در حال رایزنی هستند تا بتوانند کارهای جدیدی را برای کارگران انجام دهند.

وی اظهار کرد: افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارگران مصوبه شورای عالی کار است و با اینکه یک طرفه امضا شده و نمایندگان کارگران آن را امضا نکردند باید ابلاغ شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: قانون تاکید کرده که برای افزایش حقوق باید نمایندگان کارگران، کارفرما و دولت در جلسه حضور داشته باشند، اما چون نماینده کارگران امضا نکردند می‌گویند اکثریت آن را امضا کردند؛ البته درخواستی به دیوان عدالت اداری داده شده تا این مصوبه ابطال شود و مجلس هم از بعد نظارتی ورود کند، چون قانون فعلی نیم‌بند است و قانون کاملی نیست.

بابایی کارنامی بیان کرد: باید قانون تعیین دستمزد کارگران اصلاح شود که ما ریسک اصلاح قانون را برای کارگران خیلی مثبت نمی‌دانیم، چون شرایط دولت و مجلس به صورتی نیست که هر اصلاحی به نفع کارگران تمام شود و ممکن است کارگر از اصلاح ضرر بیشتری ببیند.

وی با بیان اینکه ما در فراکسیون کارگری پیشنهاد دهنده هستیم و دولت‌ها معمولا به نفع کارگران تصمیم نمی‌گیرند، اظهار کرد: راهکار ما این بود که ۳۱ استان کشور هر کدام یک نماینده به مجلس بفرستند و حداقل این بود که در مجلس با گرایش کارگری باید ۳۱ نماینده قاطع داشته باشیم. حداقل این بود که از حق استیضاح، طرح‌ها و لوایح انتخاب و کرسی‌ها به نفع کارگران استفاده می‌شد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه حق مسکن کارگران باید مصوبه دولت را داشته باشد، گفت: باید با دولت یک فهم مشترک داشته باشیم که به نسبت هوای کارگران را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • تکمیل طراحی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی تا پایان ۱۴۰۳
  • دهقان: پیگیر جنایات رژیم صهیونیستی از مجامع بین‌المللی هستیم
  • کارگران درخواست ابطال افزایش ۳۵ درصدی حقوق را به دیوان عدالت اداری داده اند
  • آمریکا در مسئله فلسطین در حال عوض کردن جلاد و شهید است / خیزش‌های اروپا و آمریکا منجر به سقوط صهیونیست خواهد شد
  • سلیمانی: اخراج رفیعی درست بود؛ بنیادی‌فر قضاوت بی‌نقصی داشت
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه