Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا و بر اساس تحلیل روند بستری کرونا که به وضعیت همه استان های کشور می پردازد، روند بستری در استان آذربایجان غربی و کردستان پس از یک دوره کوتاه کاهش، مجددا افزایشی شده، همچنین شرایط در استان کرمانشاه نیز ناپایدار است.

همچنین سایر استان‌ها در دو هفته اخیر به صورت پایدار روند نزولی بستری نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهشی بودن روند بستری در یک استان به معنی کاهشی بودن روند در تک‌تک شهرهای آن نیست و ممکن است روند بستری در بعضی شهرها افزایشی باشد در حالیکه مجموع بستری کل آن استان کاهشی است.

به گزارش ایرنا، افزایشی شدن مجدد روند بستری در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان در حالیست که تلفات کرونا نسبت حدود ۵۰ روز گذشته سیر نزولی گرفته است.

پس از مدت ها از آغاز خیز پنجم کرونا، شمار روزانه این ویروس روند کاهشی گرفته و ریزش حدود ۱۰۰ مرگ طی ۲۴ ساعت گذشته دلیل بر این امر است.

شمار تلفات کرونا روز گذشته(پنجشنبه) ۴۵۳ نفر بود و امروز به ۳۶۴ نفر رسیده است. بدون شک این امر در پی ورود میلیونی واکسن به کشور و تسریع و رکوردزنی واکسیناسیون، که سبب عبور خیز پنجم و مرگبار کرونا از کشور شد، اتفاق افتاده است.  

روز سه شنبه ۲۳ شهریور ماه وزارت بهداشت بر اساس براوردهای اپلیکیشن ماسک، از عبور کشور از خیز پنجم کرونا خبر داد، خیزی که برای چند بار رکورد تلفات روزانه را جابجا کرد و دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ به بالاترین رکورد رسید. در همین خیز بود که در همین روز تعداد تلفات کرونا طی ۱۸ ماه جولان ویروس شاخدار از ۱۱۵ هزار نفر گذشت.  

خیز پنجم کرونا اوایل تیر ماه کشور را در برگرفت.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی روند بستری خیز پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: «در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خودرو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.»

به گزارش تسنیم، بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

 وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی