Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگاران ایرنا، امام جمعه تیران و کرون گفت: انسجام و تعامل بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، قدرت منزوی آمریکا را به زانو در درآورده و کمر آن را می شکند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه تیران که در محل مهدیه آقانوروز برگزار شد، افزود: بیش از ۴۰ درصد از جمعیت جهان در کشورهای عضو  سازمان همکاری شانگهای زیست می کنند و بخش زیادی از تجارت های خاکی و منابع سرمایه ای در این کشورهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ایستادگی و مقاومت ملت های جهان و هماهنگی و همکاری بین آنان قابلیت شکست قدرت‌های پوشالی غربی را داشته و می تواند سبب آزادی و استقلال بدون حضور استکبار و رژیم صهیونیستی را تجربه کرد.

امام جمعه تیران و کرون صادرات نفت و انتقال سوخت به لبنان را نمونه ای از شکست تحریم ها بیان کرد و گفت: این کار در آرامش و بدون تهدید انجام شد و قدرت زورگویانه غرب را در هم شکست.

وی ادامه داد: آمریکا اجازه  قدرت نمایی در منطقه را نداشته و هیچ دلیلی برای اطلاعات و پیروی از ظلم در جهانی نیست و چنین حرکت هایی موجب قدرت یابی و پیروزی جریان های مقاومت خواهد شد.

حجت الاسلام رشیدیان به بازگشایی مدارس و چالش های آموزش آنلاین اشاره کرد و اظهارداشت: با شیوع ویروس کرونا وضعیت آموزشی با تغییراتی روبرو شده که بر میزان کیفیت تحصیلی و فراگیری دروس گذاشته است.

 وی با بیان اینکه بخش زیادی از کار آموزش بر عهده خانواده ها قرار گرفته، خاطرنشان کرد: درگیری های کاری و مشغله های زندگی مانع از اقدامات به موقع تربیتی و آموزشی برای بچه ها شده که باید نسبت به این موضوع تا بهبود شرایط کرونایی تدبیر شود.

به گزارش ایرنا، سازمان همکاری شانگهای با عضویت ۱۲ کشور جهان شامل ایران، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، پاکستان، ترکمنستان و ازبکستان، روسیه، چین، هند و مغولستان تشکیل شده است.

حضور ارتش ایران تا قلب حیاط خلوت آمریکا

همچنین حجت الاسلام سعید جاویدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان خور و بیابانک گفت: از مهم‌ترین ابعاد اهمیت حضور ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش، در شمال اقیانوس اطلس، حضور در حیاط خلوت آمریکا است.

امام جمعه شهرستان خور و بیابانک ادامه داد: ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش مسیری که از بندرعباس تا سن‌پترزبورگ طی کرد، حدود ۲۶ هزار کیلومتر است که از این حیث طولانی‌ترین دریانوردی ایران تاکنون محسوب می‌شود.
حجت الاسلام جاویدی افزود: رسانه‌ها و تحلیلگران حاضر در مراسم رژه دریایی روسیه وقتی می‌خواستند درباره ناوهای هند و پاکستان نظر بدهند، تأکید می‌کردند که این ناوها با کمک نیروی دریایی روسیه ساخته شده، اما درباره ناوهای ایران بیان داشتند که ناوهای ایرانی کاملا بومی ایران است.
وی با اشاره به حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در اجلاس شانگهای گفت:  این حضور  مراحل عضویت ایران در این سازمانِ مهم منطقه‌ای را نهایی خواهد کرد.
وی با بیان  اینکه موانع سیاسی برای عضویت ایران در پیمان شانگهای برداشته شده است افزود: سازمان شانگهای یکی از نمونه‌های موفق ائتلاف‌های منطقه‌ای در دنیا است؛ نقش موازنه‌ دهنده در صحنه بین‌الملل به‌خصوص در مقابل ناتو و آمریکا دارد و از آمریکا خواسته است که تمام نیروها و پایگاه‌های نظامی خود را از سرزمین تمام کشورهای عضو خارج کند.
امام جمعه شهرستان خور و بیابانک شکستن انحصار غرب در روابط خارجی ایران را از مهمترین نکته این سفر بیان کرد و گفت: این سفر می‌تواند به ایجاد توازن و تنوع‌بخشی در حوزه روابط خارجی به‌خصوص از طریق احیای نگاه به شرق و گسترش تعاملات خارجی به‌عنوان یکی از راهبردهای مهم ایران تلقی شود که در دولت سیزدهم، در دستور کار قرار گرفته است.
حجت الاسلام جاویدی خاطرنشان کرد: پس از امضای سند جامع مشارکت راهبردی ۲۵ ساله با چین و آمادگی برای عقد توافق مشابه با روسیه، عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، «گام سوم» تعیین‌کننده محسوب می‌شود که قطعاً مزایای منحصربه‌فردی برای ایران خواهد داشت.

دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ اسلام است

امام جمعه نایین نیز با بیان اینکه دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ اسلام است، تصریح کرد: در این دوره باورهای اصیل اسلامی بازخوانی شد و مردم ایران با دینداری، مقاومت و پایداری بی نظیر زبانزد دنیا شدند.

حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه های نماز جمعه در رواق فاطمیه نایین بیان کرد: در رابطه با دفاع مقدس سه وظیفه بزرگ و مهم بر گردن ما گذاشته شده است که نخستین وظیفه تبیین مکتب دفاع مقدس بخصوص برای نسل جوان غیور و انقلابی است که سنش اقتضای آن را نداشته که خود دفاع مقدس را درک کرده باشد.

امام جمعه نایین با بیان اینکه حفاظت از مکتب دفاع مقدس به محوریت بسیج نیز وظیفه دوم ما در قبال دفاع مقدس است، گفت: حفظ گنجینه های دفاع مقدس و بازخوانی آن برای نسل نوین از وظایف مسوولان و مردم است زیرا که فرهنگ مقاومت و ایثار لازمه هر جامعه ای است.

وی افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، روحیه ایثار، شهادت طلبی، اخلاق و صداقت در رفتار را به نمایش گذاشتند که همواره بر تارک تاریخ این مرز و بوم خواهد درخشید.

امام جمعه نایین در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در هفته‌ اخیر میزان واردات واکسن افزایش یافت و مردم با مشارکت آگاهانه در فرآیند واکسیناسیون  گام بزرگی را در راستای تقویت ایمنی  برابر کرونا برداشته‌اند.

سجادی افزود: با تزریق ۲ نوبت واکسن کرونا فرصت برای ادامه فعالیت ها فراهم خواهد شد و میزان ابتلا و فوت کاهش می یابد.

امنیت کشور ، پیشرفت های حوزه بهداشت درمان و توانایی ایران در تولید چندین نوع واکسن کرونا از دیگر توانمندی هایی بود که امام جمعه نایین به آن اشاره کرد و از مردم خواست مثل همیشه پشتیبان نظام و ولایت باشند .

برچسب‌ها ویروس کرونا تیران وکرون سازمان همکاری شانگهای ایالات متحده آمریکا اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تیران وکرون سازمان همکاری شانگهای ویروس کرونا تیران وکرون سازمان همکاری شانگهای ایالات متحده آمریکا اصفهان سازمان همکاری شانگهای امام جمعه نایین حجت الاسلام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع حوزه شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

سخنرانی و دیدار با وزاری دفاع عضو شانگهای از برنامه های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر دوروزه خواهد بود.

سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • اجلاس امنیتی کشور‌های عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام