Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه نمایندگان استان در عزل و نصب مدیران دخالت نکنند گفت: اکنون که زمان انتخاب مدیر عالی و سایر مدیران استان است باید مدیرانی انتخاب شوند که از تعهد، تخصص، استقلال کامل و توانایی بهره‌مند باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد با اشاره به اهمیت تقوا  و انجام کار نیکو اظهار داشت: به میزانی که انسان کار حسنه و نیکو انجام می‌دهد برحسب  سختی  کار خداوند به انسان حسنه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیست و هفتم شهریور ماه روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار است افزود: شعر در  زبان فارسی گنجینه غنی و ارزشمندی است و همچنین زبان و ادبیات فارسی در حوزه جهان اسلام و قلمرو فرهنگ و تمدن ایرانی دارای  هزاران آثار ارزشمند در زمینه‌های ادبی، عرفانی، فلسفی، تاریخی، هنری و مذهبی است که در قالب سروده‌هایی از طرف شاعران سروده شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: روز چهارشنبه 31 شهریورماه آغاز هفته  دفاع مقدس و چهل و یکمین سالگرد حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به ایران اسلامی است، 8 سال دفاع مقدس یکی از مقاطع انقلاب اسلامی است که نقش آفرینی امام راحل و مقام معظم رهبری و رزمندگان میهن اسلامی، شهدا، جانبازان و خانواده‌های شهدا بسیار ستودنی است.

وی بیان کرد: امام راحل به  عنوان ولی‌فقیه کانون و نقطه متمرکزی بودند که کثرت مومنین را تبدیل به وحدت کردند و توانستند با امداد و نصرت‌هایی رژیم بعث و بیش از 30 کشور که در حمایت از این رژیم در مقابل ایران بایستند پشیمان کنند و در نهایت رژیم بعث و حامیان آنها تسلیم قطعنامه 508 شدند.

شاهرخی گفت: ما باید عزت آفرینی ایران در 8 سال دفاع مقدس را به نسل کنونی و آینده  انتقال دهیم چرا که هنوز طعم ملت ایران از قرارداد ترکمچای تلخ است و جای شرمساری دارد که سردمداران وقت نتوانستند سرمایه‌های مادی و معنوی و انسانی را بسیج کنند تا این حادثه تلخ اتفاق نیفتند در همین راستا این چنین خیانت‌هایی باید برای نسل‌های آینده بازگو شوند.

امام جمعه کرمان: استان کرمان نیازمند مدیرانی در تراز مکتب شهید سلیمانی استتعلل در حل مشکلات مردم از هیچکدام از مدیران استان مرکزی پذیرفتنی نیستدادستان استان قزوین: تخلف مدیران نباید منجر به تعطیلی صنایع شود

وی با بیان اینکه رئیس جمهور  اصول 12گانه‌ای را اعلام کردند که حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و  مقابله  با فساد اقتصادی و اداری است تصریح کرد: شایسته گزینی  و انتصاب  مدیران کارآمد و فساد ستیز و انقلابی در لایه‌ها و سطوح  مختلف نظام اداری و همچنین توانمندسازی نیروی انسانی و رفع کمبود نیروی صاحب صلاحیت همراه با  تقویت فرهنگ فساد ستیزی یکی از موارد نقشه ملی پیشگیری و مقابله  با فساد  اقتصادی مطرح شده از طرف رئیس جمهور است.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: رعایت تفکیک قوا در سطح ملی به معنای تفکیک   قوای مجریه، مقننه و قضائیه از یکدیگر ولی در عین حال هماهنگ و تعامل با   یکدیگر جزء اصول قانون اساسی است، در استان لرستان نیز  باید ضمن استقلال و شرح وظایف  جداگانه نمایندگان  هرسه قوا باید اهل تعامل  در پیشبرد امور استان با یکدیگر باشند.

وی اظهار داشت: در مقاطعی  خاص همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی یا شورای اسلامی شهر باید امانت داری  نسبت به مجریان و ناظران انتخابات  به گونه‌ای باشد که  اگر در یک حوزه انتخابیه روسای سه قوه  با یکدیگر کاندیدا شدند مردم  به معنای حقیقی کلمه باور داشته باشند که هیچ عاملی غیر از رای مردم در انتخاب یکی از این افراد تاثیر نداشته است.

شاهرخی افزود: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند کسانی که در  قوه مقننه هستند در عزل و نصب مدیران  دخالت نکنند  بسیار مهم است چراکه روزی که دستگاه‌های اجرایی به این باور برسند یکی از آرمان‌های مردم و نظام اسلامی برآورده شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: اگر چه ساز و کار انتخابات در جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که برخی دخالت‌های غیرمتعارف  در نتیجه انتخابات تاثیری ندارد ولی نباید احساس شود افرادی یا اشخاصی در قوای دیگر در انتخابات تاثیر داشته‌اند.

وی بیان کرد: با انتخاب مدیری در راس قوه مجریه و مدیرانی که از تعهد و تخصص، استقلال کامل، دانایی، توانایی، آگاهی و بصیرت در انجام کار آگاه باشد در استان لرستان سبب می‌شود قوه مجریه با استقلال کار خود را انجام دهد.

شاهرخی گفت: منتخبین قوه مقننه که با رای مردم و بدون حتی دخالت افرادی در  قوای دیگر  انتخاب شدند با حفظ رعایت تفکیک قوا و تعامل  با قوای دیگر در عزل و نصب‌های مدیران قوه مجریه که به گفته مقام معظم رهبری خارج از وظیفه آنهاست دخالت نکنند البته می‌توان با آنها به عنوان نمایندگان مردم مشورت شود اما اینکه مدیران با مصاحبه نمایندگان  انتخاب شوند چنین مدیرانی در خدمت مردم  و چارچوب وظایف  تعیین شده عمل نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: اکنون که زمان انتخاب مدیر عالی استان و سایر مدیران استان است باید  مدیرانی انتخاب شوند که از تعهد، تخصص، استقلال کامل، دانایی، توانایی، آگاهی و بصیریت  در انجام کار بهره‌مند باشند، چرا که وقتی چنین مدیرانی انتخاب شوند به طور یقین  محرومیت‌زدایی، خدمت به مردم با کار جهادی و انقلابی سراسر استان را  فرا می‌گیرد و دغدغه نمایندگان مردم در قوه مقننه  نیز برطرف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان  خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا دارم از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نخواهند در عزل و نصب‌ها دخالت کنند،گاهی دسته‌ها، جناح‌ها و گروه‌ها نمایندگان را در فشار قرار می‌دهند که در عزل و نصب‌ها دخالت کنند و این خارج از سوگندی است که یک نماینده یاد کرده است البته از باب  مشورت ایرادی ندارد ولی نباید به گونه‌ای باشد که استقلال یک قوه را تحت تاثیر  قرار دهد.

انتهای پیام/645/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمعه خرم آباد عزل و نصب دخالت نکنند انتخاب شوند امام جمعه ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه جدی برای مقابله با فساد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود : اگر حرام خوری و ربا رواج پیدا کند، آن جامعه نمی تواند قرآنی باشد، چراکه این جامعه آلوده است، قرآن نیز بارها بیان کرده که فهم این کتاب بر روی افراد پاک و طاهر اثر می گذارد، بنابراین باید فساد نباشد و حلال خوری در جامعه رواج یابد تا معارف دین را دریافت کنیم، رهبر معظم انقلاب از آن جهت مبارزه با فساد را جدی گرفتند که ما پذیرش بیشتری نسبت به دین داشته باشیم.

وی گفت : سفر رییس جمهور به کشور پاکستان موجب امنیت بیشتر جمهوری اسلامی در سرتاسر مرزهای ایران شد.

امام جمعه قزوین افزود : در سفر رییس جمهور به سریلانکا به غیر از مبادلات تجاری و مالی بین ۲ کشور، تولید فناوری با کمک متخصصان زبردست جمهوری اسلامی در ساخت سد آبی موجب حفظ آبروی علمی و مهندسی ایران شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آمریکا با شکست‌های پشت سرهم مواجه شده است، ادامه داد: آمریکا دشمنان قسم خورده خدا و مردم سالها پیش در همین روزها در جنگ ویتنام شکست خورد، درحالی که در جاهای دیگر جهان جولان می داد.

وی تصریح کرد: آمریکا به عنوان کشوری تا دندان مسلح در ایران اسلامی طعم واقعی شکست را چشید، آن‌ها در مقابل حرکت و حضور مردم ایران و تظاهرات و راهپیمایی که با دستان خالی انجام می‌شد، شکست خوردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: آمریکا تصور می کرد که عراق را تسخیر کرده و آن را به یکی از ایالت‌های خود تبدیل کرده است، اما به لطف بسیج مردمی و حرکت مردم عراق، این کشور استکباری به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورد، البته در افغانستان نیز شاهد شکست حقیقی آمریکا بودیم، حتی در یمن که مردم چیزی نداشتند مجددا آمریکایی ها شکست خوردند، این روند شکست در لبنان، غزه و سوریه ادامه داشت و ایادی تحت اوامر این ها مثل داعش نیز به برکت جنبش مقاومت از بین رفت.

نماینده ولی فقیه در استان  به هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: وقتی کتاب های این شهید بزرگوار را بخوانیم، نمک گیر شده و علاقه مند مطالب او می شویم، هنگامی که کتاب‌های شهید مطهری را می خوانید، دیگر توان کنار گذاشتن آن را ندارید، چون قلب و منطق ما را راضی می کند، حضرت امام صادق (ع) نیز بارها تاکید داشتند که اگر خداوند بنده‌ای را دوست داشته باشد نور ایمان را درون او روشن می کند که شهید مطهری یکی از همین بندگان خداوند بود.

امام جمعه قزوین به روز کار و کارگر اشاره کرد و یادآور شد: استان قزوین مانند استان‌های دیگر کشور از نعمت با برکت کارگر برخوردار است، به تاسی از رسول خدا (ص) دست کارگران را می بوسیم و باید مشکلات و خانواده آن‌ها که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، برطرف شده و همواره شاد و سلامت باشند، کارگران همان افتخار جامعه ایران هستند، رسول اکرم (ص)‌ تلاش و کسب روزی حلال یک کارگر را همانند مجاهدت در راه خدا تشبیه کرده و رهبر معظم انقلاب نیز رکن اصلی اقتصاد و اقتدار کشور را کارگران می داند.

وی در ادامه به سالروز فتح اندلس اشاره کرد و گفت: مسلمانان اندلس در اوج شکوه بودند و آثار این مسلمانان هنوز مایه افتخار آن جغرافیا قرار دارد، اما دشمن نقشه کشید و بی حیایی و بی حجابی را همراه مشروبات الکلی و بی بندوباری بین جوانان اندلس ترویج کرد و بلای خانمان سوز را همانند ویروس بین مردم گسترش داد که یک مرتبه تمام عزت و اقتدار آن‌ها فروریخت و دشمن بر آن‌ها سیطره یافت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: کرد: از مدیران دستگاه قضایی قزوین، نیروهای انتظامی، بسیج مردمی و بانوان امر به معروف و نهی از منکر که وارد میدان شدند و با بدحجابان مثل خواهر و فرزند خودشان رفتار و مدارا کردند، تقدیر و تشکر داریم، از همان بانوانی که به تذکرات دلسوزان توجه کردند و رفتار خودشان را تغییر دادند نیز تقدیر و تشکر می کنیم، چراکه اعتقاد داریم عفاف و حجاب نشانه استقلال، فرهنگ متعالی، پاکدامنی بانوان، سربلندی ایران و پایگاه معنوی برای پرورش نسل های پر افتخار جمهوری اسلامی است.

وی در پایان روز جهانی مطبوعات، ورزش پهلوانی، ایمنی حمل و نقل و شوراها را گرامی داشت و برای مجموعه دست اندرکاران آن آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

دیگر خبرها

  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند
  • همدلی نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است