Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هرچند شیوع کرونا در ابتدا به سلامت جوامع مختلف هجوم برد اما با توجه به محدودیت‌هایی که دولت‌ها مجبور به وضع آنها شدند، بسیاری از حوزه‌های اقتصادی تحت تاثیر کرونا، با افت فعالیت و رشد منفی مواجه شدند.

با این وجود در سال ۲۰۲۱، با آغاز واکسیناسیون و البته راهکارهایی که حوزه‌های اقتصادی برای فعالیت همزمان با شیوع کرونا پیدا کردند، شرایط قدری بهبود یافت و بسیاری از بخش‌های اقتصاد بار دیگر مسیر رشد را طی کردند، با این وجود بررسی‌های اتاق بازرگانی تهران از وضعیت تولیدات صنعتی جهان در فصل دوم سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که همه صنایع شرایط مشابهی نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اطلاعات ارائه شده در این گزارش، رشد تولیدات صنعت لاستیک و پلاستیک جهان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است. در حوزه مواد معدنی این رشد ۲۱ درصد و در حوزه فلزات حدودا ۱۷ درصد بوده است. در میان کشورهای در حال توسعه و نوظهور نیز صنایع لاستیک رشدی ۳۲ درصدی، مواد معدنی رشدی ۶۱ درصدی و فلزات رشدی حدودا ۴۰ درصدی را به ثبت رسانده‌اند.

در حوزه محصولات غذایی رشد جهانی ۵.۷ درصد و رشد اقتصادهای نوظهور کمتر از پنج درصد بوده است. در حوزه نوشیدنی‌ها اما رشد جهانی حدودا ۱۴ و رشد نوظهور بیش از ۲۷ درصد بوده است. در حوزه محصولات تنباکو نیز رشد جهانی ثبت شده کمتر از دو درصد تخمین زده می‌شود.

در حوزه نساجی، رشد تولیدات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد بوده، در حوزه پوشاک این عدد به ۲۰ و در حوزه چرم به ۱۷ درصد رسیده است. در میان اقتصادهای نوظهور رشد تولیدات پوشاک از مرز ۶۶ درصد نیز عبور کرده است.

در حوزه کامپیوتر و محصولات الکترونیکی، رشد جهانی ۲۱ و رشد اقتصادهای در حال توسعه ۲۶ درصد بوده است. در حوزه تجهیزات الکترونیکی اما اقتصادهای نوظهور رشدی بیش از ۵۳ درصدی را به ثبت رسانده‌اند. در حوزه تولیدات چوب، رشد جهانی ۱۷ و رشد اقتصادهای نوظهور ۴۰ درصد بوده است. در حوزه کاغذ نیز به ترتیب رشد هفت و ۱۰ درصدی در جهان و کشورهای در حال توسعه ثبت شده است.

در حوزه ماشین آلات تولیدات ۲۰ درصد، در حوزه وسایل نقلیه موتوری ۴۵ درصد و در سایر تجهیزات حمل و نقل تولیدات ۲۲ درصد رشد داشته است. کشورهای در حال توسعه تنها در حوزه وسایل نقلیه موتوری رشدی ۱۲۵ درصدی را به ثبت رسانده‌اند.

در آمار کلی، رشد صنعتی نسبت به فصل دوم سال ۲۰۲۰، افزایشی بیش از ۱۸ درصدی را به ثبت رسانده اما در قیاس با فصل اول سال ۲۰۲۱، رشد صنعتی تنها ۰.۳ درصد بوده است.

پربیننده ترین دلایل رسوب ۷۰هزار تن برنج در گمرک تجارت ۱۲.۵میلیارد دلاری ایران با اعضای پیمان شانگهای / عضویت دائم چه سودی برای اقتصاد ایران خواهد داشت؟ ۵۵میلیون دوز واکسن کرونا از گمرک ترخیص شد فولاد مبارکه لوکوموتیو صنعت کشور است / پیش بینی سود خالص ۵۰هزار میلیارد تومانی فولاد در۱۴۰۱ الزام ثبت اطلاعات تولید و توزیع در سامانه‌ های تجارت و انبارها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا درصدی را به ثبت رسانده اقتصادهای نوظهور درصد بوده حال توسعه رشد جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 

رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام اینکه در تعطیلات جاری ۱۰۹ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند گفت: این آمار نسبت به تعطیلات مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سیدتیمور حسینی اظهار داشت: از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا ۱۴ امروز (شنبه ۱۵ اردیبهشت) در مجموع ۱۰۹ نفر در جاده‌های کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه این آمار نسبت به تعطیلات مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی داشته است افزود: در همین مدت سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز بر اثر تصادف مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور فراجا تعداد تصادفات را ۸۸ فقره اعلام کرد و گفت: به طور میانگین بیشترین تصادف در محورهای مواصلاتی رخ دادند.

سردار حسینی بیشترین میزان تصادف و مرگ را در محورهای شمالی عنوان کرد و گفت: مازندران و گیلان بیشترین فوتی و مجروح را داشتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 750504

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک