Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:34:28 GMT

انگلیس به‌دنبال افزایش تعداد جاسوسان در حوزه هند-آرام

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۶۳۳۰

انگلیس به‌دنبال افزایش تعداد جاسوسان در حوزه هند-آرام

به گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری فارس، ارتش انگلیس به‌دنبال جذب جاسوس‌های بیشتر برای استفاده از آن‌ها در حوزه اقیانوس هند و آرام است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «جیم هاکنهال» فرمانده اطلاعات ارتش انگلیس گفت، ارتش این کشور «به‌طور فعالانه در حال استخدام» جاسوسان جدید و اعزام فوری آن‌ها به آسیا است.

این مقام ارتش انگلیس افزود، او اکنون در حال استخدام نیروهای نظامی با توانایی صحبت کردن به زبان ژاپنی است تا بعدتر بتوان از آن‌ها به عنوان مأمور اطلاعاتی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاکنهال درباره علت این اقدام گفت:‌ «زیرا فکر می‌کنم این اقدام راهی کوتاه‌تر از آموزش زبان ژاپنی به مأموران اطلاعاتی فعلی است».

فرمانده اطلاعات ارتش انگلیس افزود: «تلاش ما این است که برای انجام این کار به نحوی از قوه خلاقیت خود استفاده کنیم و امیدوارم چنین افرادی امسال یا نهایتاً سال آینده برای اعزام در دسترس باشند».

سران کشورهای آمریکا،‌ انگلیس و استرالیا بامداد پنجشنبه توافقنامه همکاری در حوزه‌های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام امضا کردند. برنامه زیردریایی‌های اتمی استرالیا اولین پروژه بزرگ این توافق خواهد بود. در چارچوب این معاهده به استرالیا برای دستیابی به زیردریایی‌های اتمی کمک خواهد شد.

بایدن طی سخنرانی در مراسم امضا و اعلام این معاهده گفت:‌ «مشارکت دفاعی با بریتانیا و استرالیا، سرمایه‌گذاری در اتحادها و نوسازی آنها برای مقابله با تهدیدها است و به حفظ توانایی‌های نظامی کمک می‌کند».

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه فرانسه نیز یکی از شرکای اصلی این گروه سه‌جانبه در منطقه هند و اقیانوس آرام است، خبر داد:‌ «ما به استرالیا در ساخت زیردریایی‌های اتمی کمک خواهیم کرد».

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا نیز طی اظهاراتی گفت، زیردریایی اتمی مذکور در جریان همکاری نزدیک بین سه کشور در شهر «آدلاید» تولید خواهند شد.

برخی رسانه‌ها و تحلیلگران، هدف اصلی و پنهان از تشکیل این معاهده را تقابل با نفوذ روزافزون چین در شرق آسیا و دیگر مناطق جهان دانسته و تحلیل می‌کنند که این اقدام ممکن است واکنش پکن و کشورهای متحدش را در پی داشته باشد.

تاکنون کشورهای مختلفی از جمله چین، اندونزی و روسیه، درخصوص تبعات این معاهده برای صلح و ثبات منطقه هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا استرالیا جاسوس انگلیسی ارتش انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس

مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.  این انتخابات برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده از مجلس بعدی است که در دور اول، نامزد‌های آنها حدنصاب قانونی تعداد رأی را کسب نکرده بودند.
 
۲۲ حوزه انتخابیه در ۱۵ استان مشغول برگزاری این انتخابات خواهند بود که در ۸ حوزه، «تمام مراحل انتخابات الکترونیکی است.»
 
در انتخابات تمام الکترونیکی، علاوه بر احراز هویت رأی دهندگان، ثبت رأی و شمارش آن هم الکترونیکی است؛ در این روش، به رأی دهندگان به جای تعرفه کاغذی، «کارت تعرفه» داده می‌شود.
 
کارت‌های تعرفه روی محلی مشخص از صندوق‌های الکترونیکی گذاشته می‌شود و رأی دهندگان شماره (کد) نامزد‌ها را ثبت می‌کنند.
 
محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، از چاپ ۷ و نیم میلیون تعرفه برای این دور از انتخابات خبر داد و  گفت: برای حوزه‌های انتخابیه‌ای هم که انتخابات تمام الکترونیکی دارند، تعرفه فرستاده می‌شود.

اسلامی افزود: برای این حوزه‌ها تعداد تعرفه کمتری فرستاده می‌شود تا اگر اختلالی در انتخابات الکترونیکی به وجود آمد، از تعرفه‌های کاغذی استفاده شود.
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور پیش از این و به تازگی گفته بود: در حوزه‌هایی که رأی گیری الکترونیکی است، جمع‌بندی نتایج حدود یک ساعت زمان خواهد برد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • آمار می‌گوید: پرسپولیس «تخت گاز» به دنبال پایین کشیدن استقلال
  • زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور با قابلیت بازرسی ساخته شد
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • جاسوسان صنعتی - عبدالقدیرخان
  • سامان قدوس به دنبال پایان روزهای تلخ
  • آرسنال قاطعانه برد و فشار روی سیتی را افزایش داد
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند