Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@14:21:09 GMT

یونان به عربستان سامانه دفاع موشکی قرض داد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۷۱۶۲

یونان به عربستان سامانه دفاع موشکی قرض داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با اقدام آمریکا در خارج کردن سامانه‌های دفاع موشکی، تجهیزات و نظامیان خود از عربستان سعودی و برخی مناطق دیگر در غرب آسیا، «کانستیندنوس فلوروس» رئیس ستاد مشترک ارتش از ارسال سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» خود به عربستان سعودی خبر داد.

رئیس ستاد مشترک ارتش یونان در پیامی در توییتر تصاویر ارسال سامانه‌های پاتریوت و نیروهای یونانی برای راه‌اندازی این سامانه‌ها به عربستان سعودی را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلوروس گفت که ماموریت سامانه ارسالی به عربستان سعودی برای حفاظت از صلح و ثبات به خصوص در منطقه خاورمیانه است. بر اساس توافقی که در ماه اوریل گذشته میان یونان و عربستان سعودی به امضا رسید، آتن به صورت قرضی سامانه دفاع موشکی پاتریوت را به عربستان می‌دهد.

در حالی که عربستان سعودی برای حفاظت از تاسیسات نفتی و حیاتی خود از حملات موشکی به سامانه‌های دفاعی پاتریوت وابسته است، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به نظامیان این کشور دستور داده بود که از ابتدای تابستان این سامانه‌ها را از عربستان سعودی خارج کنند.

ایالات متحده آمریکا در هفته‌های اخیر و در پی تشدید عملیات‌ پهپادی نیروهای یمنی علیه اهداف سعودی، یکی از پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی و همچنین سامانه‌های پاتریوت را از عربستان خارج کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار یک تصویر ماهواره‌ای که توسط شرکت سهامی خاص آمریکایی «پلانت لبز» تهیه شده است، گزارش کرد که این یک تصویر از منطقه‌ای از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در عربستان سعودی گرفته شده است که زمانی سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت با سامانه پیشرفته ضدموشکی «تاد» در آن جا مستقر شده بود و روز جمعه ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۹ شهریورماه) خالی شده بود.

آسوشیتدپرس ادامه داد که ایالات متحده پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی و سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت را در هفته‌های اخیر از عربستان سعودی خارج کرده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: یونان آمریکا پاتریوت دفاع موشکی سامانه دفاع موشکی سامانه های دفاع عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است

به گزارش خبرآنلاین، عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای.ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیماهای اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

آمریکا از چند ماه گذشته درصدد پیش بردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی است تا از طریق آن به عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دست یابد.

دولت بایدن پیش از ۷ اکتبر به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای سازش با تل‌آویو پیش می‌رفت که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن در ازای امتیاز دادن رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها می‌شد.

با این حال عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و حمله تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به غزه این روند را تغییر داد، اما ایالات متحده و عربستان سعودی به بحث در مورد توافق احتمالی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ ادامه دادند.

اما عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده است که پس از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی را ملزم به دادن امتیازات مهم‌تری به فلسطینی‌ها می‌کند و تاکید دارد که باید شاهد «گام‌های برگشت‌ناپذیر» به سوی تشکیل کشور فلسطین باشد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903142

دیگر خبرها

  • (ویدیو) دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق