Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@23:05:40 GMT

باهوش ها بیشتر عمر می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۷۲۴۲

باهوش ها بیشتر عمر می‌کنند؟

به گزارش جام جم آنلاین، به نظر می‌رسد افراد باهوش‌تر بیشتر عمر می‌کنند. اسحاق نیوتن در سال ۱۷۲۷ در سن ۸۴ سالگی درگذشت، برتراند راسل فیلسوف و ریاضیدان تا ۹۷ سالگی عمر کرد، در حالی که ریتا لیوای مونتالسینی برنده جایزه نوبل نورولوژیست در سال ۲۰۱۲ .در سن ۱۰۳ سالگی از دنیا رفت. حال سوال اینجاست که آبا افراد باهوش عمر طولانی‌تر دارند؟

افراد باهوش معمولاً ثروتمندتر هستند، بنابراین از خدمات بهداشتی و مراقبتی بهتری برخوردارند، همچنین شغلشان شامل کار فیزیکی زیادی نیست و در حوزه مشاغل دشوار نیز فعالیت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین بیشتر عمر می‌کنند.

مطالعات علمی نشان می‌دهد که ارتباط ظریف‌تری میان طول عمر و هوش (نمره آی‌کیو) یا ضریب هوشی وجود دارد.

در سال ۲۰۱۷ تیم تحقیقاتی دانشگاه ادینبورگ با بررسی بیش از ۶۵ هزار نفر که آی‌کیو آنها در سال ۱۹۷۴ سنجیده شده بود، متوجه شدند افرادی که در کودکی ضریب هوشی بالاتری داشته‌اند کمتر از دیگران به بیماری‌ های قلبی عروقی، سکته مغزی و سرطان ریه مبتلا می‌شوند بنابراین طول عمر این افراد بیشتر است.

این امر نشان‌دهنده انتخاب شیوه زندگی بهتر مانند رژیم‌های غذایی سالم‌تر و عدم استعمال دخانیات است.

متخصصان بر این باورند که رابطه ژننیکی میان ضریب هوشی و طول عمر وجود دارد اما تاکنون شواهدی مبنی بر تایید این ارتباط پیدا نشده است.

منبع: آنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: افراد باهوش طول عمر ضریب هوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، شرکت ام جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE۱۸۱ را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرد.

به گفته شرکت، سرعت خودروی مذکور در ۱.۹۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و همچنین ضریب پسار (drag coefficient )آن Cd۰.۱۸۱ است. EXE۱۸۱ با الهام از جت های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است.

طبق بیانیه ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو ۲۵۷ مایل برساعت است. از سوی دیگر بالاترین میزان ضریب پسار ثبت شده یک خودرو ۰.۱۸۹Cd است که به فولکس واگن XL۱ تعلق دارد. این وسیله نقلیه بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی و فقط ۲۵۰ دستگاه از آن ساخته شده است. دومین رکورد ضریب پسار خودروی تولیدی به EV۱ جنرال موتورز تعلق دارد که از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ میلادی و فقط ۱۱۱۷ دستگاه از آن تولید شد.

اگر EXE۱۸۱ به مرحله تولید برسد، آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان خواهد بود. شرکت سازنده EXE۱۸۱ در بیانیه ای اعلام کرد طرح اولیه خودروی برقی مذکور در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده اند.

کد خبر 6090640 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • چرا برخی از دوقلوها یکی چپ‌دست دیگری راست‌دست هستند
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی