Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌سایت «هیل» ژان- ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در بیانیه‌ای در جمعه بعدازظهر در این باره گفت این تصمیم بوسیله رئیس‌جمهور امانوئل مکرون گرفته شده است.

لودریان در بیانیه‌ای در این باره گفت: «لغو برنامه زیردریایی‌های کلاس تهاجمی که از سال ۲۰۱۶ میان فرانسه و استرالیا در جریان بود و اعلام همکاری جدید با ایالات متحده برای شروع بررسی همکاری آینده درباره زیردریایی با موتور هسته‌ای رفتاری غیرقابل‌قبول میان متحدان و همکاران است که پیامدهای مستقیمی بر دیدگاه ما از اتحادها، همکاری‌ها و اهمیت منطقه هندواقیانوسیه برای اروپا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

فرانسه یک توافق دفاعی چند میلیارد دلاری را با استرالیا دنبال می‌کرده است و توافق جدید میان آمریکا، بریتانیا و استرالیا با نام AUKUS برای ساخت زیردریایی‌های با موتور هسته‌ای به معنای از دست رفتن فرصتی پرمنفعت برای این کشور است.

فرانسه همچنین در اعتراض به این توافق جدید نمایشگاهی را که قرار بود درباره کمک تاریخی نیروی دریایی فرانسه به نیروهای آمریکایی در جنگ استقلال آمریکا  برگزار شود، لغو کرد.

وزیر خارجه فرانسه قبلا جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین مقایسه کرده و تصمیمات یک‌جانبه دولت پیشین آمریکا را یادآور شده بود.

مقامات دولت بایدن می‌گویند که قبل از اعلام توافق جدید بوسیله رئیس‌جمهور آمریکا به دولت فرانسه اطلاع داده بودند، اما ظاهرا این اطلاع تنها چند ساعت پیش از اعلام آن انجام شده بود.

کد خبر 627280 برچسب‌ها استرالیا فرانسه - امانوئل مکرون ایالات متحده آمریکا فرانسه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استرالیا فرانسه امانوئل مکرون ایالات متحده آمریکا فرانسه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آلمان به عنوان یکی از بزرگترین حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از 7 اکتبر به فروش سلاح به این رژیم ادامه داد.

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور این کشور بیش از یک بار در سفر به تل‌آویو پیام حمایت خود را از این کشتار تکرار کردند. اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در حالی به ترکیه سفر می‌کند که خشونت‌ها در غزه ادامه دارد.
 
پلتفرم همبستگی غزه در مقابل پردیس دانشگاه فنی استانبول تجمع کرده و به سمت کنسولگری آلمان راهپیمایی کردند.

مورات عیار به نمایندگی از این پلتفرم، دلایل تجمع در مقابل کنسولگری آلمان را تشریح کرد و گفت: مردم غزه از 7 اکتبر با تقدیم شهدا مقاومت می‌کنند. مردم وظیفه شناس که انسانیت خود را از دست نداده‌اند، تظاهرات گسترده‌ای را در همبستگی با مردم فلسطین ترتیب می‌دهند. دنیا به دو دسته قاتل و مقاومت تقسیم شد. ما جلوی کنسولگری آلمان جمع شدیم تا گناه آلمان یکی از بزرگترین حامیان قاتلان را افشا کنیم. اشتاین مایر، شریک اشغال، نمی‌تواند آزادانه به ترکیه سفر کند.

 

دیگر خبرها

  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند
  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • (ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان