Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:13:43 GMT

واشنگتن تصمیم پاریس را مایه تاسف خواند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۸۱۴۲

واشنگتن تصمیم پاریس را مایه تاسف خواند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از تصمیم فرانسه برای فراخواندن سفیر خود از واشنگتن متاسف است و طی روزهای آینده به حل اختلافات بین دو کشور ادامه خواهد داد.

پیشتر و همزمان با تشدید تنش در روابط فرانسه و آمریکا، پاریس اقدام به فراخواندن سفیرش از واشنگتن کرده و سفیر خود از پایتخت آمریکا را خارج کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسه همچنین در اقدامی اعتراضی، سفیر خود از استرالیا را نیز به پاریس فراخوانده است.

علت این اقدام دولت فرانسه، نارضایتی آشکار این کشور از امضای توافقنامه همکاری سه جانبه میان انگلیس، آمریکا و استرالیا که به لغو قرارداد ۹۰ میلیاردی یک شرکت فرانسوی با دولت استرالیا برای ساخت زیردریایی منتهی شد، عنوان شده است.

بنا به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مقامات فرانسه بارها تلاش کرده اند که این موضوع را با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی مطرح کنند اما در نهایت، این درخواست‌ها رد شدند.

گفتنی است، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در اعتراض به تصمیم کانبرا برای پیوستن به این توافقنامه و لغو قرارداد خود با شرکت فرانسوی برای ساخت زیردریایی گفته بود: مثل این بود که از پشت خنجر بزنید. ما بر پایه صداقت با استرالیا رابطه برقرار کرده ایم حال آنکه این اعتماد خدشه دار شده است. من امروز از خاتمه یافتن این توافق عصبانی هستم.

وی همچنین گفته بود که از استرالیا و آمریکا بابت این اقدام توضیح خواهد خواست.

کد خبر 5307074

منبع: مهر

کلیدواژه: کاخ سفید ایالات متحده امریکا فرانسه پاریس واشنگتن احضار سفیر ایالات متحده امریکا افغانستان رژیم صهیونیستی فلسطین ایران روسیه طالبان لبنان عراق انگلیس فرانسه کره شمالی سوریه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از پاریس؛ رسانه‌های فرانسوی از امروز به عنوان "پنج شنبه سیاه" فرودگاه‌های کشور نام برده اند و با توجه به نزدیکی برگزاری رقابت‌های المپیک پاریس این موضوع به تیتر یک این رسانه‌ها تبدیل شده است.
به گفته اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز؛ این اعتصاب که در اعتراض به برنامه اصلاحی هواپیمایی کشوری صورت گرفته است، تعداد زیادی پرواز داخلی و بین المللی را شامل می‌شود؛ که از جمله آن لغو بیش از ۲ هزار پرواز در اروپاست. 
افزایش سالانه حقوق به میزان پنج و ۴ دهم درصد از جمله خواسته کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه است.
در این اختلال کم سابقه خطوط هوایی فرانسه؛ پرواز‌های فرودگاه اورلی پاریس ۷۵ درصد، فرودگاه شارل دو گل پاریس و فرودگاه مارسی ۶۵ درصد و فرودگاه نیس و سایر فرودگاه‌ها ۴۵ درصد لغو شده است.
برای خاتمه دادن به این اعتصابات؛ نمایندگان دولت فرانسه با اتحادیه‌های مربوط وارد مذاکره و رایزنی شده اند.
اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز به دولت هشدار داده اند در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات؛ اعتصابات گسترده‌ای برای سه روز تعطیلی ۹، ۱۰ و ۱۱ می (۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) به اجرا در خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس