Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@22:46:17 GMT

عامل وراثت چه نقشی در ابتلا به سرطان روده دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۸۲۱۷

عامل وراثت چه نقشی در ابتلا به سرطان روده دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، اگر یک خویشاوند درجه دوم یا سوم دارید که در سنین پایین مبتلا به سرطان روده بزرگ بوده است، احتمال ابتلای شما به این بیماری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. اقوام درجه یک شامل والدین، فرزندان و خواهر و برادر می‌شوند. اقوام درجه دو شامل عمه‌ها، عموها، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها، نوه‌ها، خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خویشاوندان درجه سوم شامل پسرعموهای رده اول، پدربزرگ و مادربزرگ والدین و نتیجه‌ها هستند.

هیدر اوچز بالکوم، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بوفالو نیویورک، در این باره می‌گوید: طبق مطالعات انجام شده خطر برای بستگان دورتر مبتلایان به سرطان روده بزرگ و به ویژه برای بستگانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به این سرطان شده‌اند، وجود دارد.

او افزود: این کار با توجه به افزایش نرخ سرطان روده بزرگ در مراحل اولیه مهم است.

بستگان درجه یک افرادی که مبتلا به سرطان روده بزرگ هستند، شش برابر بیشتر در معرض ابتلاء به سرطان روده بزرگ قبل از ۵۰ سالگی هستند. به گفته محققان، بستگان درجه دوم سه برابر بیشتر و بستگان درجه سوم حدود ۱.۵ برابر بیشتر با این خطر روبه‌رو هستند.در این مطالعه، بیش از ۱۵۰۰ مورد ابتلاء به سرطان روده بزرگ در مراحل اولیه بررسی شد.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که غربالگری کولونوسکوپی قبل از ۵۰ سالگی نه تنها برای اعضای نزدیک خانواده، بلکه برای بستگان درجه دوم و احتمالا بستگان درجه سوم افرادی که به سرطان روده بزرگ مبتلا شده‌اند، مفید باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111426 برچسب‌ها سرطان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سرطان سرطان روده بزرگ بستگان درجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که طی ۹ سال درمان و تحت‌نظر بودن، در میان زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، گزارشات ابتلا به سطان سینه [نسبت به زنانی که کمبود ویتامین D داشتند]، به حداقل رسیده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D ممکن است در سرطان سینه نقش داشته باشد؛ بخصوص در میان اقلیت‌ها. محققان دریافتند زنان سیاه‌پوست آمریکایی و اسپانیایی‌تبار با سطوح پایین ویتامین D نسبت به زنانی که سطح ویتامین D کافی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد که ویتامین D در محافظت از این گروه از زنان در برابر سرطان سینه نقش دارد.

در طی یک پیگیری متوسط ۹ ساله، زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، ۲۱ درصد کمتر از زنان دارای کمبود ویتامین D، به سرطان سینه مبتلا شدند.

ارتباط بین ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنان اسپانیایی‌تبار قوی‌تر بود، زیرا در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۴۸ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شدند.

بر اساس این مطالعه، زنان سیاه‌پوست در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۱۱ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

منبع: upi

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901089

دیگر خبرها

  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • تشخیص سه سرطان خطرناک فقط با یک نمونه خون + فیلم
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید