Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، طرح  اقدام ملی مسکن یکی طرح های خانه سازی برای اقشار آسیب پذیر و همچنین فاقد مسکن در دولت دوازدهم بود که همزمان با سراسر کشور از اواخر سال ۹۸ در استان گیلان نیز کلید خورد. 

این طرح در استان گیلان بر عهده ۲ کارگزار یعنی بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار گرفت و مقرر شد تا در مرحله نخست ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای رشت و صومعه سرا ساخته و تحویل متقاضیان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تاکنون پنج مرحله برای ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گیلان انجام شد و ۱۷ هزار متقاضی برای این خانه ها ثبت نام کردند که گزارش ها حاکی از آن است که تنها هفت درصد از این تعداد واجد شرایط شناخته شده و سهم آورده خود را واریز کردند. 

معاون مسکن و باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان روز شنبه در اینباره به خبرنگار ایرنا گفت: از ۱۷ هزار متقاضی فقط یکهزار و ۲۰۰ نفر با واریز مبلغ اولیه و برخورداری از دیگر شرایط این طرح، به عنوان ثبت نام کنندگان قطعی معرفی شدند.

حسین کشاورز افزود: پیش‌بینی برای ساخت ۱۰ هزار واحد طرح ملی مسکن و تامین زمین آن در استان انجام شده است اما تاکنون با وجود برگزاری پنج مرحله ثبت‌نام برای این طرح، فقط هفت درصد واجد شرایط در استان بودند.

 وی عمده مشکل برای واجدان شرایطی که نتوانستند در لیست ثبت نام کنندگان قطعی قرار بگیرند را عدم توانایی در  پرداخت ودیعه اولیه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مرحله فونداسیون ساختمان ها در رشت و تثبیت زمین انجام شده و به مرحله اجرای ستون رسیده است.

کشاورز با اشاره به اینکه با پرداخت ودیعه اولیه متقاضیان، کار ساخت طرح اقدام ملی مسکن در ۲ شهر رشت و صومعه‌سرا آغاز شده است، افزود: اکنون طرح اقدام ملی مسکن در رشت حدود سه درصد و در صومعه سرا  ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون مسکن و باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان اظهار داشت: قرار است این طرح در شهرهای لنگرود و رودسر به شکل گروه‌های ۱۲ نفره از سوی خود مردم اجرایی شود که اکنون در مرحله گرفتن پروانه ساختمانی است.

کشاورز به ظرفیت خالی این طرح اشاره کرد و گفت: برای برگزاری مرحله جدید ثبت نام، وزارت راه و شهرسازی و از جمله طرح جهش تولید و ساخت مسکن تصمیم گیری و برنامه ریزی خواهد شد و این مسئله از اختیار استان ها خارج است.

ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست و چه بسا پس از بررسی شرایط قانونی فرد ثبت نام کننده غیرواجد شرایط تشخیص داده شود. به این ترتیب مدارک آن از جمله کدرهگیری فاقد هرگونه ارزش و خرید و فروش بوده و فقط باعث از بین رفتن سرمایه خریدار می‌شود.

همچنین در صورت مبادرت به واگذاری امتیاز به غیر، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف، امتیاز آنها باطل و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره‌مند نخواهند شد؛ ضمن اینکه برگه پرینت ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی است.

برچسب‌ها رشت وزارت راه و شهرسازی گیلان مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت وزارت راه و شهرسازی گیلان رشت وزارت راه و شهرسازی گیلان مسکن طرح اقدام ملی مسکن راه و شهرسازی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛فرماندار شهرستان اردل گفت: همچنین کلنگ عملیات اجرایی طرح هادی روستای آلیکوه به زمین زده و یک واحد مسکونی روستایی به نمایندگی از همه متقاضیان ۲۰۰ واحد مسکونی افتتاح شد.
شکوهی افزود: برای احداث هر ساختمان ۱۶۰ مترمربع زمین اختصاص داده شده است و متقاضیان این طرح‌ها تأیید نهایی دارند.
وی گفت: هم‌اکنون روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر اردل همزمان در پنج مکان مسکونی در حال اجرا است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • استان سمنان ۵ هزار واجد شرایط واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت دارد