جکی چان در هالیوود
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۸۵۶۶
«بیپدر و مادر و در رنج بزرگ شد و سالهای طولانی نه والدینش را دید و نه حتی خبری از آنان داشت. بعدها که مشهور شده بود، گویا بیسروصدا دنبالشان گشت و میگویند فهمید که هر دو، هم پدر و هم مادرش قاچاقچی و خلافکار فراری بودند.»
به گزارش ایسنا، روزنامه اعتماد نوشت: «با اولین فیلم از مجموعه فیلمهای «ساعت شلوغی» بود که جکی چان رسما هالیوودی شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او بعد از نخستین فیلم «ساعت شلوغی» با فیلمهای دیگری مثل «ظهر شانگهای» (۲۰۰۰)، قسمت دوم «ساعت شلوغی» (۲۰۰۲)، «تاکسیدو» (۲۰۰۳)، «مدال» (۲۰۰۳)، «شوالیههای شانگهای» (۲۰۰۳) و «دور دنیا در هشتاد روز» (۲۰۰۴) به یکی از چند ستاره چشمبادامی هالیوود تبدیل شد و بارها عکسش روی جلد مجلات آمریکایی از جمله تایمز رفت. البته یادم هست که جکی چان حتی پیش از ورود به سینمای آمریکا - و بدون بهرهگیری از تبلیغات پرسروصدای آن نظام خاص تولید و توزیع فیلم - چهره سینمایی مشهوری بود و هم خودش و هم فیلمهایش در ایران ما هم طرفداران زیادی داشت. حتی اغلب طرفداران او فیلمهای اولیهاش مثل «استاد مست» (۱۹۷۸)، «استاد جوان» (۱۹۸۰) را کونگفوییتر و خالصتر میدانند و جکی چانِ قهرمانِ فیلمهای هالیوودی را به اندازه چان سینمای هنگکنگ جذاب و دوستداشتنی نمیبینند.
دربارهاش گفتنی زیاد است. بیپدر و مادر و در رنج بزرگ شد و سالهای طولانی نه والدینش را دید و نه حتی خبری از آنان داشت. بعدها که مشهور شده بود، گویا بیسروصدا دنبالشان گشت و میگویند فهمید که هر دو، هم پدر و هم مادرش قاچاقچی و خلافکار فراری بودند. از اوایل دهه ۱۹۶۰ یعنی از همان سالهای کودکی فعالیت سینمایی را شروع کرد و نخستین تجربیاتش را بازی در چند نقش فرعی پشت سر گذاشت و بعدتر در چند فیلم مهم مثل «اژدها وارد میشود» (۱۹۷۳) یکی از کتکخورها بود.
سال ۱۹۷۸ با بازی درخشان در دو فیلم «مشت اژدها» و «مار در سایه عقاب» به جمع بازیگران جدی و قابل اعتنا راه یافت و قدم در مسیری گذاشت که قبل از او بروس لی افسانهای هموارش کرده بود (جالب این که در داستان «مشت اژدها» به خاطره بروس لی ادای احترام میشود). چند سال بعد با دو فیلم «پروژه اِی» (۱۹۸۳) و «داستان پلیس» (۱۹۸۵) همه رقبای سینمایی و ستارههای فیلمهای رزمی را پشت سر گذاشت و سینمای هنگکنگ را هم دنبال خوش کشید. او قبل از «داستان پلیس» در فیلم «رستوران سیار» (۱۹۸۴) در رویارویی با بنی ارکیدز یکی از بهترین و واقعیترین صحنههای مبارزات به تصویر کشیدهشده در تاریخ سینما را خلق کرده بود اما به قول یکی از زندگینامهنویسانش، با داستان پلیس و تلفیق کمدی و کونگفو بود که سینمای هنگکنگ را از ابتذال و میانمایگی بیرون کشید و به دوره تکرار تجربههای ناموفق پایان داد. کامیابیهایش در سالهای بعد همچنان تداوم داشت و از این رو زمانی که هالیوودی میشد هم مشهور و هم در سینمای خاص خودش چهرهای بسیار معتبر بود. چان اکنون ۶۷ ساله است و بعد از چند دهه کار سینمایی، کارنامهای با حداقل ۱۳۰ فیلم دارد. من او را دوست دارم، ولی انصافا همه فیلمهایش ارزش وقتی که صرف تماشایشان میکنیم، ندارند و تعدادی از فیلمهایش ضعیف و مسخرهاند. او هنوز هم - البته نه مثل گذشته - پرکار است و به نظر میرسد تصمیم به بازنشستگی ندارد.»
انتهای پیام
منبع: ایسنا
کلیدواژه: جکی چان ساعت شلوغی جکی چان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ریسک ممنوع، افشاریان باتجربههایش را بهخط کرد
به گزارش "ورزش سه"، اسامی داوران قضاوتکننده در هفته بیست و پنجم لیگ برتر در شرایطی اعلام شد که نامهای مطرحی برای سوت زدن چیدمان شدهاند.
کمیته داوران و در رأس آن خداداد افشاریان با توجه به حساسیت بالای هفتههای پایانی لیگ برتر روی استفاده از داوران کمتجربه برای هیچکدام از مسابقات ریسک نکردهاند و برای هر 8 بازی این هفته از داوران باتجربه استفاده شده است.
رضا عادل، امیرسامان سلطانی، سیدرضا مهدوی، پیام حیدری، مرتضی منصوریان، یاسر همرنگ، کوپال ناظمی و بیژن حیدری 8 داور وسطی است که در بازیهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر سوت میزنند که همگی نامهای سرشناسی در جامعه داوری محسوب میشوند.
جالب اینکه کمیته داوران از برخی داوران سرشناس دیگر مثل علی صفایی، علی اصغر مومنی و... به عنوان داور چهارم برخی بازیها استفاده کرده که این مسئله هم نشان از حساسیت در چیدمان داوران دارد.
اگرچه امکان اینکه قضاوت همه بازیهای لیگ برتر بیاشتباه باشد، وجود ندارد اما میتواند اینطور برداشت کرد که کمیته داوران با استفاده از داوران باتجربه و مطرح قصد دارد اشتباهات را در هفتههای پایانی و مشخصا هفته بیست و پنجم به حداقل برساند.