Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@22:41:29 GMT

ماموریت سازمان ملل در افغانستان به مدت ۶ ماه تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۸۹۹۷

ماموریت سازمان ملل در افغانستان به مدت ۶ ماه تمدید شد

شورای امنیت سازمان ملل با تاکید بر ضرورت ایجاد دولت فراگیر در افغانستان، ماموریت هیئت معاونت خود در این کشور را برای ۶ ماه دیگر تمدید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که زمان ماموریت هیئت معاونت این سازمان در افغانستان موسوم به «یوناما» برای 6 ماه دیگر تمدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموریت یکساله‌ یوناما که سال گذشته تمدید شده بود، روز گذشته پایان یافت و براساس قطعنامه شماره 2596 این شورا با اکثریت آرا نیز به تصویب رسید، ماموریت یوناما تا 17 مارس سال 2022 میلادی تمدید گردید.

با این حال، اعضای شورای امنیت سازمان ملل از دبیرکل این سازمان خواسته‌اند تا در 31 ژانویه سال 2022 میلادی یک گزارش کتبی را تهیه کند که در آن «سفارشات راهبردی و عملیاتی برای ماموریت یوناما با توجه به مسائل سیاسی و امنیتی اخیر و تحولات اجتماعی در افغانستان پیشنهاد شده باشد».

دیدار نمایندگان «یوناما» با طالبان/ مذاکرات بین‌الافغانی هفته جاری برگزار می‌شوددیدار نماینده سازمان ملل با سرپرست وزارت کشور افغانستانابراز ناتوانی سازمان ملل برای حل مشکلات افغانستان

در بیانیه آمده است که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل همچنین بر اهمیت ایجاد یک دولت فراگیر، حمایت از حقوق بشر، از جمله حقوق زنان، دختران و اقلیت‌ها تاکید شده است.

گفتنی است که ماموریت هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان از سال 2002 تاکنون در افغانستان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل طالبان اخبار افغانستان سازمان ملل طالبان اخبار افغانستان شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، شورای امنیت قرار است طی روزهای آینده جلسه‌ای را در رابطه با کشف گورهای دسته جمعی در غزه برگزار کند.

این جلسه به درخواست الجزایر برگزار خواهد شد.

این جلسه قرار است روز سه شنبه برگزار شود و هنوز مشخص نیست چه کشورهایی طی آن به ارائه توضیحات در مورد موضوع جلسه برای اعضای شورای امنیت خواهند پرداخت.

در هفته های اخیر همزمان با عقب نشینی نظامیان صهیونیست از برخی مناطق غزه، گورهای دسته جمعی متعددی درنوار غزه کشف و صدها جسد از آنها خارج شده است.

کد خبر 6096917 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ این مهلت تمدید نخواهد شد
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد