Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:02:42 GMT

تولید شیر در کشت و صنعت مغان به ۳۳ هزار تن رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۹۱۲۰

تولید شیر در کشت و صنعت مغان به ۳۳ هزار تن رسید

اسدالله محسن زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  میزان تولید شیر این شرکت در سال گذشته ۲۷ هزار تن بود که امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۶ هزار تن افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش میانگین تولید شیر دام دوشا گفت: میانگین تولید شیر روزانه دام دوشا هم از ۲۹ کیلوگرم ۶ ماهه اول سال گذشته  به ۳۲ کیلوگرم در شش ماه سال جاری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ادامه داد: عمده افزایش تولید ۶ هزار تن شیر از محل افزایش میانگین تولید شیر دوشا بوده است.

 محسن زاده از افرایش گله مجتمع دامپروری شرکت خبر داد و گفت: تعداد دام مجتمع دامپروری از  ۱۷ هزار و ۳۰۰ راس به ۱۹ هزار و ۲۰۰ راس افزایش  یافته است.

وی  فعالیت سه شیفته کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان را یادآور شد و گفت:عمده محصولات تولیدی در این کارخانه از شیر گرفته تا دوغ، پنیر، کره و سایر محصولات علاوه بر تأمین نیاز استانی، به سایر استان‌ها صادر می‌شود. 

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه پروژه احداث سیلوی خندقی به سرعت در دست اجرا است افزود: این پروژه با ظرفیت ۱۷ هزار تن در سایت ۳ هزار راس مجتمع دامپروری به سرعت در حال احداث است.

محسن زاده  هدف از اجرای پروژه احداث سیلوی خندقی را تهیه سیلاژ مناسب برای تغذیه دام های دامپروری جهت افزایش تولید شیر اعلام کرد و گفت: این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نزدیک به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: ابعاد این پروژه عمرانی به طول ۲۰۰ متر، به عرض ۲۰ متر و ارتفاع ۴ متر می باشد و جهت تهیه و تامین خوراک مرغوب و پرارزش برای فصل زمستان احداث می شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه امسال ۷ هزا رتن  انواع میوه از باغات این شرکت تولید و روانه بازار شد افزود:برای افزایش راندمان تولید برنامه ریزی لازم صورت گرفته و برای سال آینده پیش بینی شده میزان تولیدات میوه افزایش یابد .

وی اضافه کرد: کاشت گیلاس و بادام در این شرکت در دستور کار قرار گرفته و ۲ طرح مهم و اساسی هم از قبیل شیلات و مرغداری در این شرکت ایجاد خواهد شد.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

برچسب‌ها پارس آباد مغان دامپروری جهش تولید اردبیل میوه گرمسیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارس آباد مغان دامپروری جهش تولید پارس آباد مغان دامپروری جهش تولید اردبیل میوه گرمسیری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تولید شیر هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب

سجاد خراسانی سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان با اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفته جهانی کار و کارگر، توفیق بزرگی نصیب تعداد ۷۵ نفر از کارکنان مجموعه فولاد اکسین خوزستان شد که به نیابت از همه کارگران این شرکت در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور داشته باشند.

او افزود: رهبر انقلاب اسلامی در سالهای اخیر تاکید ویژه ای بر موضوع جهش تولید و توجه به کارگران داشته اند و از کارگردان عرصه تولید به عنوان جهادگران خط مقدم جنگ اقتصادی یاد کرده اند.

سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان می‌گوید: رهبری انقلاب همواره از تولید داخل حمایت کرده اند و حضور تعدادی از کارگران مجموعه فولاد اکسین در دیدار با ایشان، یقیناً روحیه آنها را برای پیشبرد هرچه بهتر منویات رهبری در تحقق شعار سال بالا ببرد.

آقای خراسانی یادآرو شد: عملکرد موفق فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۴۰۲ و روزهای ابتدایی امسال که منجر به ثبت رکوردهای خوبی در حوزه تولید و صادرات شده بود، باعث شد تعدادی از کارگران و متخصصان این شرکت به دیدار با رهبر انقلاب دعوت شوند که نشان از برجسته بودن موفقیت های اکسین در حوزه فولاد بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد