Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان همکاری شانگهای در کنار سازه‌ها و نهادهای منطقه‌ای دیگر مثل اتحادیه اقتصادی اورآسیا یا گروه بریکس، مجموعا در حال شکل دادن به شرایط جدیدی در نظام بین‌المللی مبتنی بر چرخش از غرب به شرق و آسیا است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  صحبت از جمهوری اسلامی ایران به عنوان ضلع چهارم مربع قدرت شرق می‌شود که گفته می شود در نظم نوینی در قرن بیست و یکم شکل گرفته بخش عمده‌ای از این قدرت در این مربع شکل می‌گیرد که چین، روسیه، هند و ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوالی که در اذهان مطرح میشود این است که از این منظر عضویت ایران در این سازمان چقدر حائز اهمیت است؟

شعیب بهمن با اشاره به اینکه، در طول سال‌های گذشته هم این طرح و این ایده بارها ارائه شده مبنی بر اینکه کشورهای مهمی مثل ایران،‌ روسیه چین و هند می‌توانند از رهگذر همکاری با یکدیگر شرایط نوینی را در فضای بین‌المللی رقم بزنند،‌گفت:  بر این اساس کشورهای مذکور هم می‌توانند همکاری‌های بین خودشان را افزایش بدهند و در واقع بر قدرت یکدیگر بیفزایند بواسطه این همکاری هم این فرصت را و این ظرفیت را دارند که بخواهند با یکجانبه‌گرایی‌های ایالات متحده آمریکا در سطح نظام بین المللی به مواجه بپردازند.

به گفته این کارشناس حوزه اقتصاد بین الملل، این یک واقعیت است وقتی ما قدرت این کشورها را در کنار یکدیگر می‌گذاریم متوجه می‌شویم که هر کدام از اینها در محدوده و منطقه‌ای که حضور دارند یک قدرت منطقه‌ای بزرگ و یک قدرت بین‌المللی بزرگ هستند و وقتی ظرفیت اینها در کنار همدیگر قرار می‌گیرد قطعا می‌تواند تاثیرات بسیار بزرگتری بر فضای بین‌المللی بگذارد.

واقعیت این است که در طول سال‌های گذشته کشورهای غربی به رهبری آمریکا تلاش بسیار گسترده‌ای کردند برای اینکه جمهوری اسلامی ایران را با انواع فشارها و تحریم‌های اقتصادی و سیاسی و امنیتی منزوی بکنند قدرت ایران را به چالش بکشند. حتی ایران را در سطح بین‌المللی به یک بازیگر کاملا منزوی تبدیل بکند. امروز حضور ایران در سازمان همکاریهای شانگهای، در ترکیب این سازمان به عنوان عضو دائمی در وهله اول نشان می‌دهد که تمام این تلاش‌ها شکست خورده و در وهله دوم دریچه جدیدی باز شده که این دریچه جدید می‌تواند از رهگذر همکاری‌ها در آینده شرایط نوینی را در فضای بین‌المللی رقم بزند.

وی افزود، بنابراین نهادهایی مثل سازمان همکاری شانگهای در کنار سازه‌های و نهادهای منطقه‌ای دیگر مثل اتحادیه اقتصادی اورآسیا یا گروه بریکس، مجموعا در حال شکل دادن به شرایط جدیدی در نظام بین‌المللی است که این شرایط جدید حکایت از این دارد که قدرت از سمت غرب تغییر پیدا می‌کند و دارد به سمت شرق و آسیا می‌آید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی سازمان همکاری بین المللی منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، امیرحسین میرآبادی رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: نکته بسیار مهمی که در شعار سال بارها و به صورت شفاف مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته مسئله رشد تولید و در سال جدید جهش تولید است. اما تولید نیازمند بازار است و زمانی رشد و جهش اتفاق می افتد که بازارهای بزرگتری داشته باشیم. تولیدکنندگان همیشه به دنبال بازارهایی می گردند که بتوانند ظرفیت های تولیدی خود را افزایش دهند و یکی از مهمترین آن بازارهای بین المللی است.

وی در پاسخ به سوال اهمیت بازارهای بین المللی برای صنعت تجهیزات پزشکی گفت: این بازارها از این جهت مهم هستند که حضور یک کالا در بازارهای بین المللی شرایطی همچون استاندارهای خاص، کیفیت ویژه، خدمات پس از فروش و ضمانت لازم داشته و حتی در بعد طراحی صنعتی و زیبایی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. همچنین سبد محصولاتی که به عنوان توانمندی عرضه می شود سبد بزرگتری خواهد بود و شانس موفقیت در شکل گیری تعاملات اقتصادی بالاتر خواهد رفت.

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی ادامه داد: اگر بتوانیم برای شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی فضایی را جهت حضور فعال تر در عرصه بین المللی فراهم کنیم درحقیقت با دسترسی به بازارهای جدید با افزایش تولید روبه رو خواهند شد و از طرفی الزامات بازار ایجاب می کند که شرکتهای تولیدی کیفیت محصولات را ارتقا داده و نتیجه اولیه آن بهبود وضعیت اقتصادی شرکت ها و در نهایت کمک به اقتصاد دانش بنیان کشور است. به همین منظور در تعاملات با کشورهای مختلف، ورود به حوزه های سلامت و تجهیزات پزشکی را دستور کار قرار دادیم که پیشتر آن کشورها مورد توجه قرار نمی گرفتند و بررسی های ما نشان داده بیشتر آنها جذاب، بزرگ و دارای فرصتهای طلایی هستند.

میرآبادی افزود: نمایشگاه ایران هلث به عنوان بزرگترین رویداد کشور در حوزه تجهیزات پزشکی یکی از محفل های موثر برای توسعه همکاری ها و ایجاد تعاملات بین المللی مبتنی بر فناوری های حوزه سلامت است.

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی در خصوص نقش آن مجموعه در برگزاری نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ گفت: این سازمان با دعوت از مهمانان خارجی برای حضور در نمایشگاه و همچنین پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان برای شکل دادن ارتباطات خارجی و ایجاد زمینه برای ورود به بازارهای صادراتی جدید با تعامل با دستگاهای مختلفی که در حوزه بین الملل کار می کنند تلاش نموده تا بر غنای نمایشگاه افزوده تا شرکتهای حاضر در نمایشگاه بتوانند از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را ببرند.

میرآبادی گفت: یکی دیگر از حوزه های حمایتی و تقویت بعد بین المللی این سازمان، اعطای امتیاز ویژه و اولویت به شرکتهای برتر حاضر در نمایشگاه ایران هلث در برنامه های اعزام به خارج از کشور در سال جاری در قالب اعزامهای مستقل یا حضور در پاویون ایران در نمایشگاه های خارجی خواهد بود.

وی در پایان افزود: ایران هلث به عنوان مهمترین رویدادی که در حوزه تجهیزات پزشکی برگزار می شود بستر بسیار خوب برای تعامل با فعالان اقتصادی این حوزه هست و مشارکت در نمایشگاه قطعا ارزش افزوده ای را برای شرکتها به همراه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ۲۹ اردیبهشت تا ۱ خرداد در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می گردد.

کد خبر 6090981 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است