Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@17:47:25 GMT

تحریم‌های آمریکا علیه پرداخت باج دیجیتالی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۹۵۶۸

تحریم‌های آمریکا علیه پرداخت باج دیجیتالی

دولت بایدن قصد دارد تدابیر جدیدی را به اجرا بگذارد تا برای هکرها سود بردن از حملات باج افزاری با استفاده از رمزارزها را دشوارتر کند.

وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرده که وزارت خزانه داری آمریکا هفته جاری تحریم‌ها و دستورالعملهایی را وضع می کند که هدف آنها ممانعت از استفاده سازمانها از ارزهای دیجیتالی برای پرداخت باج به هکرها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش وال استریت ژورنال، یکی از تدابیری که وزارت خزانه داری آمریکا قصد دارد اجرا کند، جریمه و مجازاتهای دیگر برای شرکتهایی است که با هکرها همکاری می کنند. همچنین وزارت خزانه داری قصد دارد مقررات جدید ضد پولشویی و فاینانس تروریسم را اجرایی کند تا استفاده از رمزارزها به عنوان یک روش پرداخت برای باج و سایر فعالیتهای غیرقانونی را محدود کند.

تحریم‌های آتی به جای سراسر شبکه نت و مختل کردن کل اکوسیستم ارز دیجیتالی، تریدرها و صرافیهای خاصی را هدف می گیرد. علاوه بر مجازات سازمانهایی که ممکن است در گذشته پرداخت باج افزار را تسهیل کرده باشند، این تحریم‌ها اکثر صرافیهای ارز دیجیتالی را از انجام این نوع مبادلات در آینده بازمی دارد.

آری ردبورد، مقام سابق وزارت خزانه داری آمریکا به وال استریت ژورنال گفت: چنین اقدامی نوعی رویکرد تهاجمی و فعالانه علیه افرادی خواهد بود که پرداخت باج افزار را تسهیل می کنند.

بر اساس گزارش انگجت، این اقدامات جدیدترین تلاش دولت بایدن برای مقابله با مسئله حملات باج افزاری به دنبال پشت سر گذاشتن یک سال انبوه از وقایع جدی از این دست است. پس از این که حمله به شرکت کلونیال پایپ لاین باعث کمبود سوخت در بخشهایی از آمریکا شد، رییس جمهور این کشور فرمانی را امضا کرد که اشتراک اطلاعات میان سازمانهای فدرال را بهبود بخشید. وزارت امنیت داخلی آمریکا هم مقررات اجباری را اعلام کرد که اپراتورهای خط لوله سوخت را ملزم می کند هماهنگ کننده امنیت سایبری منصوب کرده و وقایع سایبری را به سازمان امنیت سایبری و امنیت زیرساخت گزارش دهند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت خزانه داری پرداخت باج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش جماران؛ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

ایلنا به نقل از ال‌بی‌سی نوشت: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دو شرکت و چهار فرد را با ادعای ارتباط با فعالیت‌های سایبری فرماندهی الکترونیک سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

بر این اساس، این بازیگران ده‌ها شرکت و نهاد دولتی ایالات متحده را از طریق عملیات سایبری هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، در هماهنگی با اقدام فعلی، وزارت دادگستری ایالات متحده و دفتر تحقیقات فدرال در حال بازسازی کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت‌های سایبری علیه نهادهای آمریکایی هستند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این شرکت‌ها و افراد با استفاده از طیف وسیعی از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا انجام فیشینگ نیزه‌ای علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن ایالات متحده ادامه می‌دهند».

دیگر خبرها

  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد