Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@14:49:52 GMT

آخرین جزئیات بازگشایی مدارس از زبان مقام وزارت بهداشت

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۳۹۷۴۰

آخرین جزئیات بازگشایی مدارس از زبان مقام وزارت بهداشت

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به بیان توضیحانی در خصوص آخرین جزئیات بازگشایی مدارس پرداخت.

به گزارش مشرق، محسن فرهادی، در خصوص آخرین جزئیات بازگشایی مدارس گفت: این موضوع در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا و کمیته‌های زیر مجموعه و مرتبط آن مورد بحث قرار گرفته و جلسات بسیاری بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در این مورد برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه بازگشایی واحدهای آموزشی آموزش عالی با مسئله بازگشایی مدارس تفاوت‌هایی دارد، ادامه داد: اولا حسن آموزش و پرورش این است که تقریبا بیشتر مراکز آموزشی آن خوابگاه ندارند و اقامت خوابگاهی در آن‌ها بسیار کمتر از واحدهای آموزشی آموزش عالی است و نکته بعد اینکه اغلب مدارس سلف سرویس ندارند، اما با این وجود زیرساخت‌هایی که در مدارس وجود دارند اجازه برگزاری کلاس‌های حضوری را به شکل سابق نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: مجوز بازگشایی به کدام مدارس داده می‌شود؟

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: هنگامی در یک کلاس حدود ۳۰ دانش‌آموز بر روی نیمکت‌ها کنار هم نشسته اند، طبیعتا امکان تامین تهویه مناسب، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی عملا با زیر ساخت‌های فعلی آموزش و پرورش همخوانی ندارد و ستاد کرونا هم همین موضوع را مصوب کرد که آموزش و پرورش زیرساخت‌های خود را در این خصوص تقویت کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال توسط برخی از شرکت‌های واکسن سازی در دنیا مطرح شده است، ادامه داد: در صورت تایید این واکسن‌ها توسط سازمان غذا و دارو واکسیناسیون این افراد آغاز می‌شود و همچنین معلمان و فرهنگیان هم که در حال حاضر با درصد بسیار بالایی واکسینه شده اند.

فرهای ضمن اشاره به اینکه با تمام این شرایط به نظر می‌رسد که بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی آموزشی در تاریخ اول مهر صورت گیرد اما تا زمانی که موارد فوق اجرا نشود، به صورت حضوری نیست، اظهار کرد: در مدارس روستایی، مدارسی که جمعیت بسیار کمی دارند و برای مثال ما در برخی مناطق کشور مدرسه‌هایی با جمعیت ۸ تا ۱۰ نفر داریم و همچنین در مناطقی که زیر ساخت‌های اینترنتی ضعیف است و امکان برگزری کلاس‌ها به صورت مجازی وجود ندارد، کلاس‌ها از اول مهر ماه به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بقیه کلاس‌ها تا زمان تامین زیرساخت‌های بهداشتی مورد نظر به صورت تلفیقی برگزار می‌شوند، توضیح داد: حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد مدارس کل کشور اول مهر به صورت غیر حضوری فعالیت خود را آغاز می‌کنند و به تدریج و به ویژه با آغاز واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال درصد کلاس‌های حضوری، آزمایشگاهی و کارگاهی افزایش پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی می‌کنید چه زمانی کلاس‌ها کاملا به صورت حضوری برگزار شوند؟، عنوان کرد: این موضوع به آمادگی وزارت آموزش و پرورش و روند انجام واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال در کشور بستگی دارد.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان کرونا مدارس وزارت بهداشت آموزش و پرورش ستاد ملی مدیریت کرونا مرکز سلامت محیط سلامت بازگشایی مدارس آموزش و پرورش وزارت بهداشت کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۳۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس بهاباد نواخته شد

ایسنا/یزد همزمان با آغازهفته بزرگداشت مقام معلم و شهادت استاد شهید مطهری، زنگ سپاس معلم در تمامی مدارس شهرستان بهاباد و به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه شهید زینلی این شهرستان نواخته شد.

«علیرضا تیموری» فرماندار بهاباد در این مراسم ضمن تبریک روزمعلم و گرامیداشت شهادت استاد شهید مطهری، با تاکید بر این که معلمی یک کار سخت و پر اهمیت است، افزود: معلمان اصلی‌ترین ارکان تعلیم و تربیت هستند.

وی تصریح کرد: بزرگداشت مقام معلم، تکریم از تمامی راهبران و بزرگمردان و زنان نستوه است که تار و پود وجودشان از خدمت آگاهانه و روشنایی بخش سرشار است.

تیموری اضافه کرد: امروزه بیشتر از قبل رسالت معلمان و سیاست‌گذاران امور فرهنگی و آموزش بیش از پیش در هویت بخشی، همبستگی ملی و ترویج مشارکت عمومی برای ساختن ایرانی قوی و مقتدر احساس می‌شود.

«علیرضا قطب الدینی» رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهاباد نیز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن آغاز هفته معلم و شهادت استاد شهید مطهری، افزود: معلم با تعلیم و نشرِ علم، انسان‌ها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‏دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسان‌ها ثبت می‌‏کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین‌‏انداز می‏‌گرداند.

وی بیان کرد: آیین‌های هفته گرامیداشت مقام معلم از امروز سه‌شنبه در همه مدارس شهرستان بهاباد، با نواخته شدن زنگ سپاس به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه شهید زینلی بهاباد با حضور مسئولان آغاز شد.

قطب الدینی با اشاره به جایگاه و رسالت معلم بر لزوم تبیین و تفسیر بیانات رهبری درباره معلمان تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌سازد و برای دستیابی به توسعه متوازن باید به آموزش و پرورش توجه کنیم.

این مسئول با بیان این که معلمان معبر رنگ الهی و نور علم و دانش در جامعه هستند، افزود: جایگاه بلند فرهنگیان که سرشار از معرفت و دانایی هستند بر هیچ کس پوشیده نیست و همه اقشار جامعه در هر پست و مقامی به بزرگی جایگاه معلمان اذعان دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • زنگ سپاس معلم در مدارس بهاباد نواخته شد
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی