Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این هفته، سید امیرحسین مهدوی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور برای شرکت در آیین معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان به شهرکرد سفر کرد.

همچنین مسوولان چهارمحال و بختیاری در این هفته با حضور در نشست‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، شورای اطلاع‌رسانی و کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در خصوص موارد مرتبط رایزنی و تصمیمات لازم را اتخاذ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری آیین افتتاح پایگاه تجمیعی واکسیناسیون هلال‌احمر شهرکرد و راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون اورژانس ۱۱۵ در مصلای امام خمینی (ره) این شهر نیز از دیگر رویدادهای این هفته در چهارمحال و بختیاری است که در بخش‌های مختلف خبری به آن پرداخته شد.

سیمان شهرکرد در بورس خرید و فروش می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از خرید و فروش سیمان شهرکرد در خبر داد و گفت: عرضه کالا در بورس اگر چه با محاسن و معایبی همراه است اما به سبب شفافیت خریدوفروش منجر به حذف رانت می‌شود.

سجاد رستمی با اشاره به اینکه برخی تولیدات صنعتی کشور از جمله فولاد و مواد اولیه پتروشیمی وارد بورس شده است، تصریح کرد: عرضه در بورس سبب می‌شود تا بازار خریدوفروش شفاف شود و سود تولید به‌جای جیب واسطه‌گر به جیب تولیدکننده برود.

رستمی با اشاره به چالش تولید سیمان در کشور در ماه‌های اخیر افزود: قطعی برق سبب کاهش چشمگیر تولید سیمان در کشور و استان شد و تبع آن با کمبود سیمان، شبکه‌ای از رانت شکل گرفت و قیمت سیمان در بازار به چند برابر قیمت واقعی آن عرضه شد.

۳۸ هزار تن کالاهای اساسی چهارمحال و بختیاری ذخیره‌سازی شد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: کمبودی در خصوص کالاهای اساسی در استان وجود ندارد و در حال حاضر ۳۸ هزار و ۷۹۸ تُن کالای اساسی شامل برنج، گندم و شکر در انبارهای استان ذخیره است.

کیقباد قنبری حجم برنج ذخیره‌شده در استان را ۲ هزار و ۶۵۴ تُن اعلام کرد و گفت: همچنین ۱۲ هزار و ۵۴۴ تُن شکر در انبارهای استان موجود است که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ تُن سفید و مابقی خام است.

قنبری همچنین ذخیره گندم استان را ۲۴ هزار و ۶۰۰ تُن اعلام کرد و افزود: ۱۰ هزار تُن گندم نیز خریداری شده است و در دست حمل است و تا پایان آبان تمامی آن وارد استان می‌شود و کمبودی در خصوص ذخایر گندم و آرد نیز وجود ندارد.

حجم آب چشمه کوهرنگ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از کاهش شدید آبدهی چشمه کوهرنگ این استان خبر داد و گفت: با کاهش بیش از ۵۰ درصدی آب این چشمه، آب‌رسانی به تعدادی از شهرها و روستاها با چالش مواجه می‌شود.

فرشاد متقی افزود: کاهش شدید بارش‌ها و خشک‌سالی‌های اخیر، نبود ذخیره برف در زمستان سال گذشته و تغییر بارش‌ها از برف به باران سبب شده تا بسیاری از چشمه‌های استان از جمله چشمه کوهرنگ با کاهش شدید آبدهی مواجه شود.

وی ادامه داد: چشمه کوهرنگ آب بسیاری از شهرها و روستاهای مسیر از کوهرنگ تا شهرکرد را تامین می‌کند که از جمله می‌توان به چلگرد، فارسان، باباحیدر، فیل آباد و پردنجان اشاره کرد.

حضور دانش آموزان در مدارس برای سال تحصیلی جدید، تدریجی و اقتضایی است

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس، امسال به‌صورت تدریجی و اقتضایی امکان‌پذیر خواهد شد، گفت: مدارس در سه بخش دسته‌بندی شده‌اند و شرایط آموزش حضوری در هر یک از این دسته‌بندی‌ها متفاوت است.

فرحناز قائدامینی افزود: در سال تحصیلی جدید، اختیارات بیشتری به مدیران استان‌ها و مدارس تفویض شده است و هر مدرسه با توجه به تصمیمات شورای مدرسه و کمیته سلامت برای حضور دانش‌آموزان در مدارس تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی به دسته‌بندی مدارس از نظر تعداد دانش‌آموزان در سه گروه زیر ۵۰ نفر، متوسط و شلوغ در سال تحصیلی جدید اشاره و تصریح کرد: ۱۴۷ مدرسه موجود در چهارمحال و بختیاری با کمتر از ۵۰ دانش‌آموز فعالیت می‌کند که این مدارس بنا به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به نبود برخی زیرساخت‌ها برای دسترسی به شبکه شاد و یا آموزش‌های تلویزیونی، فعالیت خود را در سال تحصیلی پیش‌رو به صورت حضوری آغاز می‌کنند.

راه‌آهن چهارمحال و بختیاری از پیشرفت ۵۷ درصدی برخوردار شد

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از پیشرفت ۵۷ درصدی پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود.

حسینعلی مقصودی افزود: پیمانکاران در تمامی قطعات این محور مشغول فعالیت هستند و تنها در ایستگاه شهرکرد هنوز عملیات اجرایی آغاز نشده است.

وی با بیان اینکه زمین برای ایستگاه شهرکرد در منطقه رحمتیه تامین شده و پیمانکار آن مشخص است و به زودی عملیات اجرایی در این ایستگاه نیز آغاز می‌شود، تصریح کرد: تکمیل این طرح نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

رکورد تزریق واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری شکسته شد

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند تسریع در واکسیناسیون گفت: رکورد واکسیناسیون کرونا در استان با تزریق بیش از ۲۲ هزار دُز واکسن، شکسته شد.

سید راشد جزایری افزود: با ورود محموله سی و یکم به تعداد ۵۰ هزار دُز واکسن روند واکسیناسیون در استان شتاب چند برابری به خود گرفته است به‌طوری که در روز ۲۱ شهریور نیز ۲۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه سهمیه روزانه تزریق واکسن کرونا در استان هفت هزار دُز است، اظهار داشت: این در حالی است که در حال حاضر سه برابر این سهمیه در استان واکسن تزریق می‌شود.

امام جمعه شهرکرد: مردم نسبت به تزریق واکسن سریع‌تر اقدام کنند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه مردم نسبت به تزریق واکسن سریع‌تر اقدام کنند، گفت: مردم با اطمینان برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم افزود: در شرایط کنونی که شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا در استان هستیم انجام واکسیناسیون یک امر ضروری و تکلیف اجتماعی است.

وی، بر همراهی و همکاری بیشتر مردم در امر واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: واکسیناسیون عمومی به یک کار جهادی نیاز دارد و مردم نباید از دریافت واکسن کرونا که هیچ ضرر و زیانی برای افراد ندارد و امنیت بخش نیز است، فاصله بگیرند.

۳ هزار و ۷۰۰ تن ماده معدنی در چهارمحال و بختیاری استخراج شد

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در ۶ ماهه نخست امسال سه هزار و ۷۰۰ تن ماده معدنی از ۱۱۶ معدن فعال استان استخراج شد.

مهرداد قاسمی افزود: در حال حاضر از معادن فعال استان هشت ماه معدنی خاک نسوز، سنگ تزیینی، سنگ لاشه، سنگ گچ، سیلیس و مواد اولیه سیمان استخراج می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۵۲ معدن در استان، تصریح کرد: از این تعداد ۱۱۶ معدن فعال و مابقی غیرفعال بوده که سلب صلاحیت شده است.

۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

رییس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از محل منابع خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون، در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی استان امسال ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی پرداخت شد.

امرالله اسماعیلی افزود: امسال ۳۱۰ بهره‌بردار از این تسهیلات بهره‌مند شدند و با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال نیز به اعتبارات ابلاغی امسال اضافه شده و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دیگر نیز برای استان ابلاغ شده است.

به گفته وی، میزان تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته در قالب خط اعتباری شماره هشت مکانیزاسیون ۶۳۵ میلیارد ریال بود که نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

برچسب‌ها شركت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياری کوهرنگ کالای اساسی بازگشایی مدارس چهارمحال وبختیاری واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شركت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياری کوهرنگ کالای اساسی شركت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياری کوهرنگ کالای اساسی بازگشایی مدارس چهارمحال وبختیاری واکسن کرونا چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری دانش آموزان میلیارد ریال چشمه کوهرنگ واکسن کرونا تزریق واکسن سال تحصیلی هزار د ز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص سرانه آموزشی استان به‌علت پراکندگی دانش‌آموزان نیازمند بازبینی است.
وی افزود: به‌خاطر بافت اقلیمی گاهی ناچار هستیم.

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • زنگ کار و تلاش در چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری