Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس آمریکا در آستانه تظاهرات هواداران رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به تهدید‌ها و خشونت احتمالی در اطراف کنگره هشدار داد.

خبرگزاری میزان - پلیس کنگره آمریکا نسبت به تهدید‌ها و خشونت احتمالی در تجمع برنامه ریزی شده شنبه مقابل کنگره آمریکا توسط حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین گارد ملی ۱۰۰ نیروی خود را برای پشتیبانی از کنگره در حالت آماده باش قرار داده است؛ در جریان اعتراضات ۶ ژانویه، طرفداران ترامپ با حمله به ساختمان گنگره، وارد آن شده بودند.

به گزارش «رویترز»، قرار است تظاهرکنندگان در حمایت از حامیان ترامپ که به اتهام پیوستن به حمله به کنگره در تلاش برای جلوگیری از صدور تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دستگیر شدند، تجمع خواهند کرد.

پلیس واشنگتن با توجه به اینکه معترضان در ۶ ژانویه گذشته پنجره‌ها را شکستند و به داخل ساختمان رفتند، امنیت ساختمان و اطراف کنگره را افزایش داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نیروهای امنیتی بار دیگر حصاری را که در اطراف کنگره نصب شده بود، اما در ماه جولای برداشته شد، نصب کردند.

«جی توماس منگر»، رئیس پلیس کپیتال هیل، می‎گوید «در تظاهرات روز شنبه برخی از تهدید‌های مربوط به خشونت وجود دارد.»

اداره پلیس واشنگتن نیز می‎گوید «پلیس برنامه‌ای قوی برای حفظ آرامش در این تجمع دارد.»

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، ۱۰۰ نیروی گارد ملی را در حالت آماده باش قرار داده تا در صورت نیاز به پلیس در محافظت از کنگره کمک کنند.

سخنگوی پنتاگون نیز گفته است که این درخواست توسط پلیس کپیتال هیل مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره تروریسم داخلی چهره امنیتی واشنگتن ۶ ماه پس از حمله به کنگره

رئیس پلیس کپیتال هیل، اظهار داشت «من فکر می‌کنم آنچه ما بیش از هر چیز نگران آن هستیم این است که افراد مخالف با این گروه از تظاهرکنندگان، به این تظاهرات برسند و بین این ۲ گروه خشونت در بگیرد؛ به نظر من این محتمل‌ترین سناریو برای بروز خشونت است.»

گفته می‌شود که بیشتر اعضای کنگره روز شنبه را در خارج از شهر خواهند گذراند.

پلیس کاپیتال هیل در ۶ ژانویه گذشته تا زمان ورود معترضان به داخل ساختمان کنگره از گارد ملی درخواست پشتیبانی نکرده بودند؛ این تصمیم به انتقاد شدید و استعفای چندین نفر از افسران پلیس کپیتال هیل منجر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از این تجمع که توسط یک گروه غیر دولتی به ریاست «مت برینارد»، کارمند سابق ستاد انتخاباتی ترامپ سازماندهی شده است، حمایت کرد.

ترامپ اخیرا اعلام کرد «قلب و ذهن ما با افرادی است که در ارتباط با اعتراضات ۶ ژانویه به طرز ناعادلانه‎ای تحت تعقیب قرار گرفته‎اند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ پلیس کپیتال هیل گارد ملی ۶ ژانویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه

شبکه های خبری تلویزیونی آمریکا امروز (پنجشنبه) به وقت محلی اعلام کردند دست کم دو استاد، از جمله «کارولین فولین» استاد اقتصاد و «نوئل مک آفی» رئیس بخش فلسفه دانشگاه «اموری» در شهر «آتلانتا» ایالت «جورجیا» توسط پلیس بازداشت شدند.

سی ان ان ویدئویی از بازداشت استاد دانشگاه ثبت کرده است. این دو استاد در طول تعامل خود با پلیس به بازداشت‌های خشونت‌آمیز و استفاده از زور توسط پلیس علیه دانشجویان اعتراض کرده بودند.

یک گروه حقوق مدنی موسوم به «شورای روابط اسلامی- آمریکایی» در جورجیا «استفاده از زور و دستگیری» توسط پلیس علیه معترضان در دانشگاه اموری در آتلانتا را محکوم کرد.

ویدئویی از صحنه بازداشت دانشجویان نشان می‌دهد که افسران پلیس با معترضان روی زمین درگیر می‌شوند و به زور  دستبند‌های زیپ‌دار به دست مردم می‌بندند.

به گزارش سی ان ان، افسران پلیس از اسپری فلفل برای کمک به پاکسازی منطقه از تظاهرکنندگان استفاده کرده‌اند.

استفاده از خشونت و ابزار‌های نیروی پلیس برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعا‌های این کشور در باره آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

سرکوب‌های خشونت آمیز از این دست، در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتار‌ها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می‌رود و موجب تشویق رژیم صهیونیستی به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • خشونت و سرکوب، سهم دانشجویان معترض آمریکا
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • حضور «گارد ملی» و ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به دانشجویان حامی فلسطین + فیلم و عکس
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم