Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حسین کلانتری در حاشیه بازدید از روند کنترل و مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه سخت گذر "اشکر" پیچاب از توابع شهرستان باشت اظهار داشت: متولیان امر باید با جدیت با متخلفانی که به منابع طبیعی خسارت وارد می کنند برخورد حدی کنند.

وی بیان کرد:  امسال با وجودی که از نظر آتش سوزی مراتع استان همه پای کار بودند ولی متاسفانه سطح وسیعی از جنگل های استان طعمه حریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری ادامه داد: از ظرفیت دهیاران، فعالان زیست محیطی، نیروهای مختلف مردمی و بسبج و سازمانهای مردم نهاد برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل های استان استفاده شود.

کلانتری افزود: در دو سال اخیر تجهیزات و امکانات خوبی برای کنترل و مهار آتش سوزی ها وارد استان شده است و این تجهیزات تهیه شده با همه سالهای گذشته برابری می‌کند.

استاندار منابع طبیعی و عرصه های ملی و جنگلی را از سرمایه های عظیم و مواهب الهی خواند و افزود: حراست و حفاظت از این سرمایه ها وظیفه ای همگانی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از پرسنل منابع طبیعی استان، مردم و نیروهای بسیج شهرستان باشت که با حضور به موقع در آتش سوزی جنگل های پیچاب از گسترش حریق پیشگیری کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین به خطاهای انسانی به عنوان مهمترین دلایل آتش سوزی های جنگل ها و مراتع استان اشاره کرد و افزود: با توجه به خسارت های سنگین آتش سوزی ها به عرصه های طبیعی استان پیگیری متخلفان حریق با جدیت در دستور کار قرار می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد آتش سوزی جنگل منابع طبیعی آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع

به گزارش جام جم انلاین البرز، اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه بازنگری در تعاریف درجه بندی مراتع یک ضرورت است و تعاریف گذشته از درجه بندی نتوانسته است شرایط واقعی مراتع را نشان دهد گفت: تعاریف جدید باید به گونه‌ای باشد که ضمن جامع بودن بتواند وضعیت واقعی مراتع را بیان کند.
وی همچنین با اشاره به تبصره یک ماده ۳۱ ق. ح. ب که اجاره مراتع غیر مشجر درجه یک را برای مصارف غیر کشاورزی ممنوع کرده است افزود تعاریف دقیق درجه بندی مراتع می‌تواند زمینه ساز حفاظت از مراتع باشد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حضور اساتید دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در این جلسه، استفاده از ظرفیت بخش آموزش و تحقیقات در همفکری و همکاری با بخش اجرایی را دارای اهمیت توصیف کرد.
گفتنی است اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران آقایان دکتر ارزانی، دکتر آذرنیوند، دکتر جعفری، دکتر طویلی، آقای دکتر جنیدی از دانشگاه کردستان، سرکار خانم دکتر نادیا کمالی از موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در این جلسه حضور یافته و ضمن بررسی موضوع در خصوص عوامل موثر در درجه بندی مراتع نظرات فنی خود را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی