Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی والیبال ایران با شکست چین و کسب ششمین برد متوالی به دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا راه یافت.

به گزارش ایلنا، مرحله نیمه‌نهایی بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا امروز (شنبه) با هشت دیدار به میزبانی ژاپن و در شهر چیبا پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران که با شکست تیم‌های کره‌جنوبی و چین‌تایپه به عنوان صدرنشین گروه F مرحله دوم، به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد، از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران و در سالن شماره یک مسابقات به مصاف چین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی والیبال ایران در ست دوم این مسابقه ۲۵ بر ۱۷ مغلوب چین شد، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۷ به پیروزی رسید تا در نهایت سه بر یک فاتح این جدال حساس باشد.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، امین اسماعیل‌نژاد، میثم صالحی، علی‌اصغر مجرد و جواد کریمی در مناطق یک تا ۶ زمین استفاده کرد و محمدرضا حضرت‌پور نیز به عنوان لیبرو به میدان رفت.

جدال دو تیم در حالی به سود ایران تمام شد که تیم چین با میانگین ۹ مسابقه ملی برای بازیکنان خود از تجربه بیشتری نسبت به تیم ایران (سه بازی) برخوردار بود. همچنین میانگین سنی تیم چین با ۲۴.۵ سال، نسبت به تیم ایران (۲۴ سال) بیشتر است.

تیم ملی والیبال ایران با شکست چین برای ششمین بار به دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا راه یافت.

ملی‌پوشان ایران در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ به مقام قهرمانی دست یافت و در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ نایب قهرمان قاره کهن آسیا شد. یک مدال برنز (۲۰۰۳) نیز در گنجینه افتخارات تیم ایران قرار دارد.

تیم‌های ژاپن و چین‌تایپه نیز در آخرین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی به مصاف یکدیگر می‌روند تا تیم فاتح این میدان، حریف ایران در دیدار نهایی جام بیست‌ویکم شود.

همچنین در دو مسابقه این مرحله و در گروه تیم‌هایی که برای رتبه پنجم تا هشتم مسابقه می‌دهند، تیم‌های استرالیا و قطر موفق به شکست کره‌جنوبی و پاکستان شدند تا فردا در آخرین دیدار خود برای رتبه‌پنجمی به میدان بروند. انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: والیبال تیم ملی والیبال تیم ملی والیبال تیم ملی والیبال چین والیبال والیبال قهرمانی آسیا تیم ملی والیبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.

امروز پنجشنبه، رقابت‌های رده سنی امید برگزار شد و سه بوکسور کشورمان به میدان رفتند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، نیما بیاتی که پیش از این، جان پائول از فیلیپین را شکست داده با گانبولد از مغلوستان بالای رینگ رفت و شکست خورد.

در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، امیرحسین پیشرو که ابتدا ویمارشانا از سریلانکا را مغلوب کرده با مادامینوف ازبکستانی رقابت کرد و با قبول شکست، از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن ۷۱ کیلوگرم، عیسی فردین که در مرحله قبلی، کرار اسماعیل از عراق را با شکست بدرقه کرد با آکالیکوف از قزاقستان روبه‌رو شد و با قبول شکست به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

فردا جمعه مبارزات نیمه‌نهایی آغاز می‌شود، که سه نماینده تیم جوانان ایران با هدایت رضا مهدی‌پور به مصاف حریفان می‌روند.

در وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی سلطانی با آمانتور ژومایف از قرقیزستان، در وزن ۸۶ کیلوگرم، امیررضا ملک‌خطابی با اسرویلوف از ازبکستان و در وزن ۹۲+ کیلوگرم، امیر اسماعیلی با راتهیل از هند مبارزه خواهند کرد.

کد خبر 6095238

دیگر خبرها

  • صعود مقتدرانه بوکسور جوان ایران به فینال آسیا
  • سه لژیونر جدید والیبال ایران، مقصد: کره جنوبی!
  • والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا؛ صعود ایران یک به مرحله بعد
  • معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش
  • تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا
  • آینده‌سازان والیبال حریفان جهانی خود را شناختند
  • حریفان ایران در جام جهانی مشخص شدند
  • معرفی رقبای جهانی آینده‌های والیبال ایران
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • مصاف سوم شهرداری گرگان و مهرام؛ شنبه ۱۵ اردیبهشت