Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت هر کیلو مرغ گرم کامل نسبت به ابتدای شهریور ماه با کاهش ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومانی همراه شده و به ۳۳ تا ۳۵ هزار تومان رسیده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس مشاهدات میدانی از خرده فروشی های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ گرم آماده طبخ با کاهش ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰ تومانی به حدود ۳۳ تا ۳۵ هزارتومان رسیده و این روند نزولی قیمت مرغ نیز از هفته پیش آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است در مردادماه و ابتدای شهریور ماه سالجاری قیمت مرغ برای مصرف کنندگان به ۴۰ هزار تومان و در برخی مناطق به ۴۵ هزار تومان هم رسید. افزایش قیمتی که فعالان صنعت طیور علت آن را سودجویی و انحرافات در شبکه توزیع، دقیق نبودن آمار جوجه ریزی، کمبود تولید جوجه یکروزه  و افزایش قیمت جوجه عنوان کرده بودند.

البته چندی پیش نائب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اعلام کرد که وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ساماندهی بازار جوجه یکروزه تصمیماتی اتخاذ کرده است که با عملیاتی شدن آنها قیمت جوجه یکروزه ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت و التهاب بازار آن کاسته خواهد شد. تصمیماتی چون افزایش فاصله جوجه ریزی به ۹۰ روز، انجام جوجه ریزی۲۰ درصد کمتر از پروانه فعالیت برای واحدهای تولیدی و ممنوعیت جوجه ریزی مازاد زنجیره ها، که اگر چه این تصمیمات انتقادات کارشناسان را به دنبال دارد ولی تا حدودی منجر به کاهش قیمت ها خواهد شد.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید

سید محمد رضا سیدحسینی گفت: پیش بینی می شود با این میزان جوجه ریزی چهار هزار و ۸۸۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: رکورد جوجه ریزی سال گذشته واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی سیستان و بلوچستان حدود ۲۴ میلون قطعه بوده که با این میزان جوجه ریزی، ۴۰ هزار و ۵۵۰ تن گوشت مرغ در استان تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در سیستان و بلوچستان مشغول تولید است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است