Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@10:46:10 GMT

افزایش طلاق‌های صوری برای دریافت حقوق والدین

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۱۸۸۵

افزایش طلاق‌های صوری برای دریافت حقوق والدین

آفتاب‌‌نیوز :

زهرا سجادی معاون اسبق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در جلسه صبح امروز این معاونت گفت: براساس تحقیقات میدانی برخی طلاق‌های صوری در کشور در حال انجام است و بعضی از خانواده‌ها برای کسب پول و دریافت حقوق بازنشستگی مادر یا پدر، به صورت صوری طلاق انجام می‌دهند و دوباره به زندگی باز می‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از آمارهای طلاق کشور از این دست موارد است و متاسفانه بر اساس تحقیقات میدانی، مادران در مدارس نیز این موضوع را به یکدیگر پیشنهاد می‌دهند.

سجادی اظهار داشت: در دانشگاه‌ها کارگروه‌هایی با عناوین مختلف وجود دارد و اینها موظف اند سلسله خدماتی را به دولت ارائه بدهند و پیشنهاد بنده این است که معاونت زنان از دانشگاه‌ها بخواهد تا یک جستجو و آسیب شناسی در دانشگاه‌های سراسر کشور با موضوع زنان و خانواده انجام شود تا به یک سیاست‌گذاری مشخص در این حوزه برسیم.

معاون اسبق معاونت زنان ریاست جمهوری بیان کرد: ستاد ملی زن و خانواده در دولت نهم و دهم تشکیل شد و درخواست بنده این است که این ستاد در این دوره نیز به صورت موثر تشکیل شود تا از ظرفیت آن استفاده شود.

سجادی تاکید کرد: مشاورین زنان دستگاه‌ها و استان‌ها را دریابید تا بتوانید کارها را سامان ببخشید.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: طلاق حقوق والدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت

مدارس غیرانتفاعی به دلیل مزیت‌های مختلفی که نسبت به سایر مدارس دارد می‌بایست دانش آموزان جهت استفاده از امکانات ارائه شده هزینه‌ای را پرداخت کنند. مدارس غیرانتفاعی نیز هر سال نسبت سال‌های گذشته افزایش شهریه دارند، اما به گفته شهروند خبرنگار ما این افزایش با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد و بسیاری از والدین برای پرداخت آن با مشکلاتی مواجه شده اند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از شهر رشت درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام، چرا درباره افزایش شهریه مدارس گزارش تهیه نمی‌کنید؟ خانواده‌ها از این میزان افزایش رنجیده خاطر هستند، چون با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد. مدارس دولتی اغلب بالای ۴۰ دانش آموز در یک کلاس هستند دیگر ظرفیت باقی نمی‌ماند برای اضافه شدن دانش آموزان دیگر. مدارس غیرانتفاعی نیز شهریه را به قدری بالا برده است که والدین با مشکل مواجه شدند. بنده از شهر رشت در استان گیلان پیام می‌دهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲