Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@08:00:34 GMT

رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب در مراسم «یادها و نام‌ها»

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۲۰۸۹

رونمایی از ۲۰۰ عنوان کتاب در مراسم «یادها و نام‌ها»

سردار علی‌محمد نائینی گفت: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با تلاش پژوهشگران، راویان و نویسندگان خود در مدت یک سال گذشته توانسته است ۲۰۰ اثر تحقیقاتی و اسنادی تولید و منتشر نماید و در مراسم «یادها و نام‌ها» رونمایی خواهند شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار سرتیپ دوم پاسدار علی‌محمد نائینی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از برگزاری سومین دوره مراسم «یادها و نام‌ها» خبر داد و گفت: امسال مراسم «یادها و نام‌ها» در سی و یکم شهریورماه همزمان با شروع چهل و یکمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس و با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولین کشوری و لشکری، پیشکسوتان و حماسه‌آفرینان دفاع مقدس در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه‌هایی که قرار است در این مراسم برگزار شود، عنوان کرد: سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، به‌عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور خواهند داشت و قرار است از 50 فرمانده دوران دفاع مقدس که اهتمام به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی خود در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس داشته‌اند، تجلیل به عمل آید.

مشاور فرمانده کل سپاه با اظهار داشت: متأسفانه طی یک سال گذشته فرماندهان عزیزی را داشته‌ایم که امسال از وجود پربرکت آن‌ها محروم مانده‌ایم، در این مراسم از 10 خانواده محترم سرداران سپاه تجلیل به عمل خواهد آمد.

در ادامه سردار نائینی مهم‌ترین برنامه سومین دوره مراسم «یادها و نام‌ها» را رونمایی از 200 عنوان کتاب جدید بیان کرد و گفت: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با تلاش پژوهشگران، راویان و نویسندگان خود در مدت یک سال گذشته توانسته است 200 اثر تحقیقاتی و اسنادی تولید و منتشر نماید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مطالعات نظامی از 12 اثر جدید رونمایی خواهد شد، بیان کرد: از این تعداد 3 اثر اطلس، 5 اثر شناسنامه، 2 اثر موضوعی و یک اثر نبرد یگانی است که با احتساب این آثار تعداد اطلس‌های منتشرشده به 28 عنوان، شناسنامه لشکرها به 15 عنوان، آثار موضوعی به 18 عنوان و نبرد یگانی به 5 عنوان رسیده است.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به روزشمارهای منتشرشده اشاره کرد و گفت: تعداد روزشمارهای منتشرشده 10 عنوان هستند که 4 عنوان مربوط به روزشمار جنگ ایران و عراق و 6 عنوان مربوط به دوره بعد از جنگ و تحولات انقلاب اسلامی است. با انتشار این روزشمارهای جدید، تعداد آثار در بخش روزشمار جنگ ایران و عراق به 45 اثر رسیده است.

وی به آثار تولیدشده در حوزه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پرداخت و عنوان کرد: کتاب‌های جدید در این حوزه 15 اثر هستند که آثار ترجمه، کتاب‌های روایت مستند مردمی شامل خاطرات و زندگینامه شهدا و کتب پژوهشی در سه بخش اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می‌باشند.

سردار نائینی از انتشار 11 عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی فرماندهان دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: امسال توانسته‌ایم 11 اثر در حوزه تاریخ شفاهی فرماندهان و مدیران ارشد دفاع مقدس منتشر نماییم. این آثار مربوط به تاریخ شفاهی سرداران محسن رضایی، رحیم صفوی، عبدالمحمد رئوفی، احمد فتوحی، علی‌اصغر زارعی، محمدرضا عطارزاده، علیرضا مزینانی، نصرالله فتحیان و حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی است.

وی اظهار کرد: در حوزه اسناد نیز 150 عنوان کتاب سندی رونمایی خواهد شد که این آثار مربوط به عملیات‌های بدر، خیبر، بیت‌المقدس، والفجر 8، کربلای 4 و 5، محرم، فتح‌المبین و مسلم هستند.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران از انتشار کتاب‌های صوتی به‌عنوان اقدامی جدید در فعالیت‌های مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس یاد کرد و گفت: این مرکز با تولید آثار صوتی خود و در اختیار قرار دادن آن به‌صورت رایگان به مردم، توانسته است مخاطبان زیادی را در حوزه دفاع مقدس جذب نماید. این آثار با همکاری مجموعه‌های گوناگون و فعال در این عرصه ازجمله مجموعه ایران صدا در حال تولید هستند و هر هفته یکی از این آثار رونمایی می‌شوند. در مراسم «یادها و نام‌ها» قرار است از 20 کتاب صوتی رونمایی و در اختیار مخاطبان قرار داده شود.

در خاتمه سردار نائینی با تأکید بر توسعه و تقویت تولید آثار مرجع در حوزه دفاع مقدس بیان کرد: حدود 200 موضوع و 1740 عنوان پژوهشی در نقشه جامع پژوهشی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس احصا شده است که حاصل این کار تولید 2182 اثر پژوهشی و اسنادی خواهد بود. در این رابطه تاکنون 445 اثر توسط این مرکز اسناد منتشر شده و 476 اثر به‌عنوان قراردادهای پژوهشی جاری در مرکز فعال هستند.

کتاب گویای «همسفر» منتشر شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب دفاع مقدس کتاب دفاع مقدس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس یادها و نام ها تاریخ شفاهی عنوان کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اهتمام مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان افزود: این استان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید توجه به زیست بوم گیلان یک اصل در ساخت موزه دفاع مقدس باشد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

در این جلسه سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود برای تسهیل در بهره برداری این پروژه را بیان کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گیلان؛ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان و شهر رشت در حال ساخت است.

فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و سوم خرداد امسال توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با ۵ استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان‌های احداث شده در فاز اول هستند.

در فاز دوم و سوم نیز ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه احداث خواهند شد که در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسیده است.

بخشی از محوطه سازی فاز اول توسط شهرداری رشت ساخته شده و قرار است مابقی محوطه سازی نیز اجرا شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ