Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:26:02 GMT

رد یک شائبه درباره توقف نماد معاملاتی فرابورس

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۲۱۵۱

رد یک شائبه درباره توقف نماد معاملاتی فرابورس

به گزارش خبرگزاری فارس، معاونت بازار فرابورس ایران در مورد توقف و بازگشایی نماد معاملاتی «فرابورس» اعلام کرد، به اطلاع سهامداران می‌رساند؛ طبق ماده 12 مکرر 6 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، چنانچه ظن دستکاری قیمت در نماد معاملاتی یا استفاده از اطلاعاتی نهانی در نماد معاملاتی برای ناظر بازار ایجاد شود، فرابورس می‌تواند تا حداکثر یک روز کاری نماد را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر بر اساس ماده 12 مکرر 3 همان دستورالعمل در صورتی که ظن دستکاری بازار (مبتنی بر اطلاعات یا معاملات) یا خریدوفروش متکی بر اطلاعات نهانی وجود داشته باشد، سازمان می‌تواند رأساً یا به پیشنهاد فرابورس نماد معاملاتی ناشر را حداکثر به مدت 5 روز کاری با اطلاع به بازار متوقف کند.

از این رو بر اساس شواهد و قراین و بررسی معاملات نماد «فرابورس» در روز دوشنبه مورخ ۲۲ شهریورماه سال جاری، ظن دستکاری قیمت برای ناظر بازار ایجاد شد که باعث ایجاد وقفه در معاملات نماد شد. در نهایت نیز به تشخیص سازمان بورس نماد معاملاتی به مدت حداکثر ۵ روز کاری علاوه بر آن یک روز متوقف شد.

در این میان در پاسخ به برخی شائبه‌ها مبنی بر توقف نماد معاملاتی فرابورس در روزهای منفی بازار سهام به اطلاع می‌رساند، در ۳۱ مردادماه که نماد فرابورس ایران متوقف شد، داده‌های روز قبل و همان روز نشان می‌دهد، بازار مثبت بوده است، همچنین در هفتم شهریورماه سال جاری نماد فرابورس هنگامی که شاخص فرابورس (آیفکس) مثبت بود، متوقف شد. این موضوع شائبه اینکه فرابورس نمادهای خود را در بازار منفی می‌بندد تا شامل افت قیمت سهام نشود، به‌وضوح رد می‌شود.

فرابورس ایران کما فی السابق، در انجام وظایف نظارتی خود طبق مقررات و دستورالعمل‌ها، عمل می‌کند. بنابراین از سهامداران و سرمایه‌گذاران محترم خواهشمند است اطلاعات منتشره شرکت در سامانه کدال را در ارزیابی‌های خود از قیمت سهام مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار فرابورس معاملات ایران فرابورس ایران نماد معاملاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر امیدهای فزاینده به توافق صلح در خاورمیانه و افزایش ذخایر نفت و سوخت آمریکا، برای سومین روز متوالی کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئیه، ۷۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۸۵ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئن، ۷۵ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۸۱ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید.

نفت خام پس از معاملات پرتلاطمی که در آوریل داشت و طی آن در واکنش به پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرد، ماه مه را با کاهش قیمت آغاز کرد.

انتظارات برای آتش بس به دنبال ازسرگیری مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره، قیمت نفت را پایین‌تر برده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی اعلام کرد: احتمال توافق آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، نگرانی‌ها نسبت به تشدید مناقشه و هر گونه اختلال در عرضه نفت را کمتر کرده است.

با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه وعده داد هر پاسخی که حماس به آخرین پیشنهادها برای توقف درگیری‌ها و بازگرداندن گروگان‌های اسرائیلی پاسخ دهد، حمله‌ای را که مدت‌ها وعده داده بود به شهر رفح در جنوب غزه انجام دهد، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که قیمت نفت را تحت فشار کاهشی قرار داد، رشد ذخایر نفت آمریکا و تولید این کشور بود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید آمریکا از ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز در ژانویه، به ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز در فوریه رسیده که بزرگترین رشد ماهانه در حدود سه سال و نیم گذشته بوده است.

به گفته تحلیلگران ANZ، تداوم نشانه‌های تورم، نگرانی‌ها نسبت به تقاضا برای نفت خام را برانگیخته است. این نگرانی‌ها در حالی مطرح است که هنوز فصلی رانندگی تابستانی در آمریکا آغاز نشده است.

اما عاملی که مانع کاهش بیشتر قیمت نفت شد، نظرسنجی ماهانه رویترز بود که نشان داد تولید نفت اوپک در آوریل، به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. محدودیتهای عرضه اوپک پلاس هم از قیمت‌ها پشتیبانی کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود