Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، «امید حاجتی» با اعلام این خبر، افزود: این مبلغ از منابع درآمدی تبصره ۱۴ و  در راستای اجرای بند ۲۴ جدول مصارف تبصره مذکور در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و  برای خرید یارانه نهادها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات بخش کشاورزی به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تامین نیازهای این حوزه به‌منظور حمایت از کشاورزان به‌ویژه در حوزه تولید و خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله زعفران انجام شده است. 

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بیان‌داشت: این مبلغ در سه مرحله به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز شد؛ در مرحله نخست هفت‌هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال و در مرحله دوم، سه هزار میلیارد ریال واریز شد و همچنین مبلغ ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به صورت اسناد خزانه (در مجموع ۱۷ هزار میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال) در اختیار این وزارتخانه قرار گرفت تا حمایت دولت در این بخش انجام شود.

وی اضافه‌کرد: این حمایت در حالی انجام شده است که این رقم در بودجه سال قبل بابت خرید یارانه نهاده‌ها، عوامل تولید، خرید تضمین محصولات بخش کشاورزی ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است و در بودجه امسال افزایش یافته است.

پرداخت یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برای خرید واکسن مایه کوبی دام 

حاجتی به اعتبار هزینه‌ای برای خرید واکسن برای واکسیناسیون دام اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ مبلغ سه‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در جدول مصارف هدفمندی تبصره (۱۴) برای خرید واکسن واکسیناسیون دام پیش‌بینی شده است و تا این مرحله یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال به حساب سازمان دامپزشکی کشور واریز شد.

وی با بیان اینکه تامین منابع و حمایت از بخش‌های تعیین شده در جدول مصارف تبصره ۱۴ با هدف افزایش تولید و بالا بردن بهره‌وری در این بخش انجام شده است، ادامه‌داد: با حمایت انجام شده در این بخش توسط دولت و اجرای دقیق نظام حمایتی براساس قانون توسط مسوولان ذی‌ربط در سازمان دامپزشکی کشور، کشاورزان و دامداران می‌توانند از این حمایت‌ها در جهت بالا بردن ایمنی دام‌ها و تولیدات خود بهره ببرند.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، همچنین به ردیف هزینه‌ای جدید در این بخش اشاره کرد و افزود: بخشی از این اعتبار پرداخت شده برای تولید و تامین نیاز داخل و صادرات زعفران انجام شده است.

به گزارش ایرنا، امسال سازمان هدفمندی یارانه‌ها از محل منابع این سازمان ۱۰ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال اعتبار به بخش‌های مختلف بهزیستی، چایکاران، ایثارگران و مسکن محرومان، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال بابت یارانه نان و خرید تضمینی گندم به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، ۱۰ هزار میلیارد ریال به بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی و ۲ هزار و ۴۲۰ هزار میلیارد ریال برای هوشمندسازی و تجهیزات آموزشی  مدارس و هنرستان‌ها پرداخت کرد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان دامپزشکی کشور قانون بودجه سازمان هدفمندسازی یارانه ها شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان دامپزشکی کشور قانون بودجه وزارت جهاد کشاورزی سازمان دامپزشکی کشور قانون بودجه سازمان هدفمندسازی یارانه ها شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران سازمان دامپزشکی کشور سازمان هدفمندسازی یارانه ها سازمان دامپزشکی کشور هزار میلیارد ریال انجام شده خرید تضمینی برای خرید واریز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷۵۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۱۴ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته او، علی رغم گذشت بیش از یک ماه از فصل برداشت، ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است و کشاورزان کماکان چشم انتظار دریافت پول هستند.

هاشمی ادامه داد: براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود که متاسفانه این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه دولتمردان نسبت به تخصیص جایزه گندم بی تفاوت هستند، افزود: علی رغم پیگیری های مکرر، خبری از تخصیص جایزه و اصلاح قیمت گندم نیست که استمرار این روند، خرید تضمینی را دچار چالش می کند.

او گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید گندم بالای ۱۴ میلیون تن و حداقل خرید ۱۲ میلیون تن خواهد بود که در صورت بی تفاوتی به جایزه گندم و پرداخت مطالبات، محصول تولیدی صرف خوراک دام و طیور می شود و به نوعی هدر می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد