Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس کرمان، سرهنگ مهدی پورامینائی در تشریح این خبر افزود: طی آبان ماه سال ۹۹ در پی طرح شکایت یک شهروند مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی مزدا، خودروی مسروقه طی همان روز توسط ماموران کلانتری ۱۹ کرمان کشف اما مشخص شد محتویات داخل این خودرو از قبیل یک دسته چک به سرقت رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان افزود: در همین رابطه مالک این خودرو طی سال ۱۴۰۰ از انجام چندین مورد کلاهبردای از طریق گردش چک های مربوط به دسته چک سرقتی خود با امضای فردی در استان بابل بابت خرید تعداد زیادی تلفن همراه و برخی لوازم خانگی مطلع و با گزارش این مورد به پلیس، پرونده ای در این رابطه تشکیل شد.

وی با اشاره به آغاز تحقیقات پلیس در رابطه با این پرونده افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد فرد یا افراد کلاهبردار از طریق ۳۷ برگه چک از چک های سرقتی، از شهروندان کلاهبرداری کرده اند و در ادامه نیز یک خانم با مراجعه به کلانتری ۱۹ از اغفالش توسط فردی ناشناس با جعل شناسنامه وی و دریافت ۲ جلد دسته چک سفید امضا به بهانه تجارت شکایتی طرح کرد که بررسی های بعدی نشان داد این مورد هم بی ارتباط با عاملان کلاهبرداری با چک های سرقتی نیست.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان تصریح کرد: در ادامه ماموران پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و پی جویی های پلیسی یک باند چهار نفره مرتبط با این کلاهبرداری ها را شناسایی و در تحقیقات بعدی متوجه شدند اعضای این باند آخرین کلاهبرداری خود را در استان خراسان رضوی بابت خرید یک دستگاه خودروی لکسوس انجام داده اند.

وی ادامه داد: با تلاش پلیس اعضای این باند که یکی از آن ها یک خانم بود طی چند عملیات جداگانه توسط ماموران کلانتری ۱۹ دستگیر شدند.

سرهنگ پورامینائی افزود: در بازجویی های تکمیلی مشخص شد این افراد پس از خریدن دسته چک سرقتی اقدام به فریب و کلاهبرداری از شهروندان در استان های کرمان، خراسان رضوی، مازندران و استان مرکزی کرده اند که تحقیقات تکمیلی از این متهمان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد:بهتر است در نگهداری مدارک و اسناد شخصی بخصوص دسته چک و دیگر اوراق بهادار دقت بیشتری داشته باشیم و موارد مشکوک در هر زمینه را نیز به پلیس گزارش کنیم.

برچسب‌ها کرمان کلاهبرداری نیروی انتظامی کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان کلاهبرداری نیروی انتظامی کرمان کرمان کلاهبرداری نیروی انتظامی کرمان دسته چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان منزل در زابل

 سرهنگ  حمید نوری فرمانده انتظامی شهرستان زابل  اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان زابل، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

 وی افزود: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص گردید ۳ نفر از سارقان سابقه دار اقدام به سرقت در سطح شهرستان می‌نمایند؛ که با شناسایی افراد تشکیل دهنده این باند، ماموران پلیس این شهرستان موفق شدند در دو عملیات هماهنگ، اعضای این باند را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

 سرهنگ نوری با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقدار زیادی لوازم سرقتی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد، اظهار داشت: متهمان در تحقیقات به عمل آمده پلیس به ۱۶ فقره سرقت لوازم منزل در سطح شهرستان زابل اعتراف کردند؛ و در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضایی گردیدند.

   
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • انهدام باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس»
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • انهدام باند سارقان در خرم‌آباد