Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:33:36 GMT

دفاتر تعزیه و شبیه‌خوانی در خوزستان افتتاح شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۲۸۹۹

دفاتر تعزیه و شبیه‌خوانی در خوزستان افتتاح شدند

به گزارش خبرنگار مهر، آرش ساربان ظهر امروز شنبه در همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین حسینی که در حوزه هنری خوزستان برگزار شد، گفت: همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین هر ساله با حضور هنرمندان شبیه‌خوان ایران با زبان‌های فارسی، ترکی، عربی و انگلیسی در این مسیر برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین افزود: این همایش با مشارکت مرکز هنرهای نمایشی و حوزه هنری استان خوزستان برگزار می‌شود که گروه‌های شرکت‌کننده هر ساله آثار خود را برای شرکت ارسال و بعد هم انتخاب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار اینکه سال گذشته چون مرز بسته بوده کسی نرفت اما امسال نیز مقرر شده که از طریق مرز هوایی مردم شرکت کنند، بیان کرد: همچنین همایش رایت سرخ را هر ساله در استان با حضور شهرهای مختلف برگزار می‌کنیم.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین گفت: واحد نمایش حوزه هنری بر اساس سیاست تمرکززدایی در استان‌های مختلف در حال افتتاح دفاتر تعزیه و شبیه‌خوانی است.

ساربان افزود: خوزستان دومین استان کشور است که این دفتر پژوهشی آموزشی و اجرایی شبیه‌خوانی واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان خوزستان را دیشب در مراسمی در شهر بهبهان افتتاح کردند.

وی بیان کرد: اهداف پژوهشی این دفتر در مورد تاریخچه تعزیه خوزستان است که تاکنون دو پیشنهاد برای شروع کار پذیرفته شده که در مورد سابقه تعزیه و کلیت آن و پژوهش در مورد تاریخچه تعزیه در شهر بهبهان است.

ساربان افزود: دوره اول آموزشی با سه سرفصل آشنایی با وظایف اولیه معین البکاء، بررسی تحریف در نسخ تعزیه و آشنایی با مبانی ابتدایی شبیه‌خوانی است که قرار شده هر ۳ ماه یک بار با حوزه اساتید کشوری و استانی برگزار شود.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین گفت: امیدوارم با حمایت مسئولان فرهنگی استان نسبت به احیای فرهنگ تعزیه خوزستان و به‌خصوص بهبهان را که نسخ تعزیه ثبتی و رایج در کشور دارد، اقدام کنیم.

کد خبر 5307635

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری خوزستان تعزیه خوانی اربعین حسینی ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه هفته دفاع مقدس اردبیل واکسیناسیون کرونا اربعین حسینی گرگان کرمانشاه سیستان و بلوچستان واکسیناسیون ایلام همایش بین المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین شبیه خوانی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به رونمایی از فروشگاه اینترنتی خرید و فروش محصولات صنایع‌ دستی با عنوان هفت گالری در نمایشگاه بین المللی اکسپو ایران که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در حال برگزاری است، گفت: این فروشگاه مجازی صنایع‌دستی اقلام و دست‌ساخته‌های هنری هنرمندان را به زبان‌های عربی و انگلیسی عرضه می‌کند.

او با بیان اینکه این سایت به آدرس www.haftgallery قابل دست. یابی است، افزود: این فروشگاه اینترنتی از سال ۹۷ با تعداد ۵۰ هنرمند و ۵۰۰ قلم محصول در سایت خود به زبان فارسی آغاز به کار کرد و در حال حاضر با ۲۵۰هنرمند و تعداد بیش از ۲هزار قلم محصول سایت خود را به دو زبان دیگر بین المللی ارتقاء داده است.

ایزدی به امکان دست‌یابی به بازار‌های بین‌المللی مانند کانادا، انگلیس، عمارات و همچنین توسعه مباحث صادرات و قابلیت فروش بین المللی و صادرات صنایع‌دستی از طریق این سایت اشاره کرد.

او گفت: سایت فروشگاهی صنایع‌دستی هفت گالری باسرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی مازندران و سازمان فنآوری و اطلاعات استان به نتیجه رسیده است و بستر مناسبی جهت عرضه الکترونیک و فروش بین‌المللی صنایع‌دستی ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: برای توسعه صنایع‌دستی توجه به فناوری‌های جدید، اجرای آلمان‌های بومی و محلی و اصالت کالا‌های تولید شده، الزامی است.

نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • رئیس مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما معرفی شد
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان اردل + فیلم