Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@22:40:32 GMT

جولان متخلفان در بازار لوازم خانگی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۲۹۹۰

جولان متخلفان در بازار لوازم خانگی

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، در حال حاضر رکود در بازار لوازم خانگی بیش از گذشته حاکم است و کمتر خریداری ترجیح می دهد سری به بازار زده و کالایی خریداری کند. نکته قابل توجه اینجاست، همچنان سهم بسیاری از بازار در اختیار کالاهای قاچاق قرار دارد.

 این امر درحالی در بازار اتفاق افتاده است که برخی از دلالان و سودجویان با تشکیل شرکتهایی درصدد صدور برگه هایی برای گارانتی کالاهای قاچاق هستند به نحوی که مشتری وقتی کالای قاچاقی را خریداری می کند به او پیشنهاد داده می شود برای دریافت گارانتی می تواند هزینه ای را پرداخت و کارت گارانتی را از فلان شرکت خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط مصرف کننده بی خبر از همه جا هزینه ای را بابت خرید کارت گارانتی پرداخت می کند اما مشخص نیست این شرکت آیا توانایی ارائه خدمات گارانتی به محصول خریداری شده از سوی مصرف کنندگان را دارد یا خیر.

عمده این شرکتها بعد از چندین ماه از فعالیت تعطیل و یا به هیچ عنوان توانایی ارائه خدمات گارانتی به مردم را ندارند. علاوه براین تعدادی از تولیدکنندگان از شرایط بهم ریختگی بازار لوازم خانگی استفاده کرده و با تغییر صوری برخی از محصولات خود افزایش 10 یا 15 درصدی قیمت را بر روی کالا اعمال و آنها را در بازار عرضه کرده اند. به نحوی که یک لباسشویی هشت کیلویی به نه کیلویی تبدیل شده اما تغییرات اساسی در آن صورت نگرفته است حتی موتور این کالا که باید بدون تسمه باشد نیز تسمه ای شده و نسبت به مدل قبلی حتی برای تولید کننده ارزان تر تمام می شود. با این وجود تولیدکنندگان با شگردهایی خاص محصولات را کالایی جدید معرفی کرده و راهی بازار می کنند.

درحال حاضر یک لباسشویی ایرانی 14 تا 15 میلیون تومان قیمت دارد. علاوه براین ساید ایرانی نیز در بازار 31 میلیون قیمت گذاری شده در حالیکه معادل همین کالا به صورت قاچاق 29 میلیون تومان است.

جالب اینجاست برخی از تولیدکنندگان محصولات عرضه شده در بازار را محدود کرده اند و وقتی خریدار برای خرید کالا به نمایندگی ها مراجعه می کند تحویل کالا را 1 تا 2  ماه آینده اعلام می نمایند. تصور کنید قیمت یک کالا را به صورت کامل پرداخت کرده اید اما آن را باید در خوشبینانه ترین حالت یک تا دو ماه اینده تحویل بگیرید در بعضی از کالاها تحویل محصول هفته دوم و سوم آذرماه نیز به خریدار اعلام شده است.

  *کارت های اعتباری که دردی از بازار لوازم خانگی دوا نکرد  

البته دولت در شرایط رکود بازار لوازم خانگی تخصیص کارتهای اعتباری برای خرید محصولات ایرانی را جهت رونق بازار اجرایی کرده است اما این کارتها نیز دردی از بازار دوا نکرده چرا که در برخی از محصولات بعضاً مصرف کننده دو یا سه قسط کارت اعتباری خود را پرداخت کرده اما هنوز نتوانسته محصول خریداری شده خود را تحویل بگیرد.

در بسیاری از کالاها نیز قیمتهای بالایی برای مصرف کننده در نظر گرفته شده است به نحوی که اگر مصرف کننده می خواست همین کالا را در بازار خریداری کند 15 درصد ارزان تر می گرفت. اما در قالب این کارتها محصول گرانتر به او فروخته می شود. جالب اینجاست سودهای 15 تا 18 درصدی نیز در این کارت ها درنظر گرفته شده به نوعی مردم کالایی را با قیمتی گرانتر و ضمن پرداخت سودهای بانکی بالا خریداری می کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1111510 برچسب‌ها لوازم خانگی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: لوازم خانگی بازار لوازم خانگی مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت دبیر و ادامه جولان چاقوکش‌ها در کشتی

در حالی که چندی پیش حمله به داور و ورود برخی افراد به تشک با چاقو در حین برگزاری مسابقات نونهالان مازندران، رقابت‎‌ها را با تنش زیادی مواجه کرد، جنجال‌سازان آن مسابقه در رقابت‌های انتخابی نونهالان در تهران نیز دیده شده‌اند.

به گزارش تابناک ورزشی، به نوشته تسنیم؛ رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور از روز گذشته (13 اردیبهشت) در سالن هفت تیر تهران در جریان است و امشب (جمعه) به پایان خواهد رسید و عکس‌ها حکایت از آن دارد که افراد جنجال‌ساز در مسابقات داخلی استان مازندران نیز در سالن حضور دارند.

چندی پیش رقابتی انتخابی در سطح نونهالان استان مازندران در ایزدشهر به انجام رسید که در حین مبارزه کشتی‌گیران نونهال دو شهرستان بهشهر و نوشهر، اعضای خانواده یکی از کشتی‌گیران در پی اعتراض به قضاوت داوری به تشک ورود کرده و سمت داور حمله‌ور شده و به شدت داور را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

فیلم این درگیری در فضای مجازی نیز منتشر شده و فردی در فیلم‌ها حضور داشت که با سلاح سرد (چاقو) به تشک حمله برده است.

صابر آتش‌پیکر داور درجه دو بین‌المللی کشتی کشورمان که از سوی این افراد مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته بود، همان وقت به تسنیم خبر داد که به دستگاه قضایی شکایت کرده است.

هیئت کشتی مازندران نیز تاکید داشت که با عوامل این اتفاق که کشتی نونهالان استانی را به جنجال کشیده‌اند، برخورد خواهد کرد.

با این وجود، در حین برگزاری مسابقات کشوری نونهالان، همان افراد درگیر و جنجال‌ساز در سالن رویت شده‌اند که مشخصا هنوز از سوی کمیته انضباطی فدراسیون کشتی برخوردی با آنها صورت نگرفته است.

دیگر خبرها

  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • سکوت دبیر و ادامه جولان چاقوکش‌ها در کشتی
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟