Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدعلیرضا مروجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران درباره طب ایرانی یا سنتی با اشاره اینکه بحث سلبی و برخوردهای قانونی روند خاص خود را با همکاری دستگاه‌های نظارتی دارد، اظهار داشت: راهبرد دانشگاه علوم پزشکی کاشان برخورد در راستای قانون و با حمایت طلبی دستگاه‌های نظارتی است.

وی با تاکید بر سیاست ایجابی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: برای جلوگیری از فعالیت افراد غیرمجاز در حوزه درمان و پزشکی به ویژه در مقوله طب سنتی باید شرایطی فراهم کرد تا به شکل علمی، منطقی و صحیح آن نیازی که در همه جامعه وجود دارد پاسخ داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در برخورد با بیمارانی که با توجه به حالت‌های مزاجی سخن می‌گویند نباید آنان را تخطئه و تحقیر کرد، چرا که سراغ ناکجاآباد طب سنتی غیرمجاز و مکان‌هایی که سلامت آنان را به خطر می‌اندازد می‌روند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه پزشکان یا دانشجویان باید با آگاهی از آموزه‌های طب ایرانی بتوانند همگام و همسان با فرهنگ جامعه به درمان مردم پبپردازند، تاکید کرد: موضوع پیشگیری، بحث عمده در مقوله طب ایرانی یا سنتی است و هیچ ادعایی برای درمان در این طب به جز مبتنی بر مطالعه‌های کارآزمایی بالینی و چاپ شده در مجله‌های معتبر علمی وجود ندارد.

وی افزود: اگر ابوعلی سینا هم‌اکنون در قید حیات بود اقدام‌های مختصصان بالینی را انجام می‌داد و با مطالعه‌های کارآزمایی بالینی و نگارش مقاله به زبان انگلیسی آن را در مجله‌های معتبر علمی دنیا چاپ می‌کرد.

مروجی با تاکید بر تقابل نکردن با طب سنتی یا ایرانی، اضافه کرد: طب ایرانی گنجی پر از خاک و خاشاک است که برخی از این موقعیت سوء استفاده می‌کنند، از این رو یا باید آن را به حال خود رها کرد تا در این آشفته بازار و شارلاتانیسم، هر فردِ از راه رسیده به اسم طب اسلامی یا سنتی مردم را مورد آسیب قرار داده و با این شارلاتان بازی موجب ضرر آنان شود، یا اینکه باید به شیوه علمی، صحیح و مبتنی بر مطالعه‌های علمی کارآزمایی بالینی، راه درست و نادرست را به صورت شفاف و علنی از یکدیگر قابل تشخیص کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با یادآوری فعالیت کلینیک طب ایرانی در منطقه کاشان بر پایه پاسخ به نیاز جامعه گفت: این کلینیک علاوه بر ارایه آموزش‌های لازم برای اصلاح سبک زندگی، به بیمارانی که داروهای خود را از متخصصان بالینی دریافت کرده‌اند مشاوره می‌دهد.

وی تصریح کرد: بیمار مبتلا به کرونا در مرحله نخست باید نزد متخصص بالینی برود و پس از دریافت درمان‌های استاندارد برای تکمیل درمان با مشاوره گرفتن علمی در اصلاح سبک زندگی به کلینیک طب ایرانی در منطقه مراجعه کند.

مروجی با تاکید بر اینکه در طب ایرانی فقط داروهای متخصصان پزشکی و کارآزمایی بالینی یا داروی مورد تایید سازمان غذا دارو داده می‌شود، ادامه داد: باید با افرادی که به نام طب سنتی، اسلامی یا هر اسم دیگر در امور سلامت دخالت می‌کنند مقابله شود.

رییس انجمن طب سنتی ایران در منطقه کاشان نیز گفت: اصلاح سبک زندگی و درمان‌های تکمیلی مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان از جمله خدمات کلینیک طب سنتی ویژه بیماران کرونایی در کاشان است.

سیدپیمان خامه‌چی، شرط پذیرش در کلینیک طب سنتی ویژه بیماران کرونایی در کاشان را به همراه داشتن نامه پزشک متخصص بالینی یا عفونی دانست و افزود: درمان رایج بیماران نباید تحت تاثیر طب ایرانی قراربگیرد.

وی اضافه کرد: کلینیک طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان پنجمن کلینیک طب سنتی با رویکرد طب ترکیبی ویژه بیماران کرونایی در کشور است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی طب ایرانی اسلامی کاشان طب سنتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی طب ایرانی اسلامی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی طب ایرانی اسلامی کاشان طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان کارآزمایی بالینی کلینیک طب سنتی طب ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از به صدا در آمد زنگ خطر جمعیتی در کاشان به صدا درآمد و گفت: زایمان در سال ۱۴۰۲، پنج درصد کاهش یافت. - اخبار استانها -

عباس آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به هفته سلامت و کاهش پنج درصدی زایمان در سال 1402،  اظهار داشت: در سال 1401، هفت هزار و 325 زایمان در کاشان انجام شده بود که این تعداد در سال 1402 به شش هزار و 931 نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای افزایش زایمان طبیعی و کاهش عمل سزارین، ابراز داشت: تعداد زایمان طبیعی در سال 1401، سه هزار و 187 نفر بود که این تعداد در سال 1402 به سه هزار و 317 نفر افزایش یافته است.

آزادی همچنین از افزایش زایمان‌های بی‌درد در کاشان خبر داد و گفت: با استفاده از روش‌های مختلف، زایمان‌های بی‌درد از 3.67 به 4.58 درصد افزایش یافته است در حالی که این رقم باید به 40 تا 50 درصد برسد تا بانوان خاطره خوشی از زایمان داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش زایمان طبیعی با قرار دادن مشوق‌های مختلف تاکید کرد: تلاش برای افزایش زایمان طبیعی و بی درد در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

وی نیروی جوان را عامل پیشرفت در همه عرصه‌ها دانست و گفت: اگر جمعیت نداشته باشیم، هر چقدر هم تکنولوژی داشته باشیم موفق نخواهیم بود و از این رو افزایش زاد و ولد جوانی جمعیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آزادی با اشاره به احترام و حمایت‌های لازم از مادران باردار، بر لزوم ترویج فرهنگ قناعت در جامعه تأکید کرد و گفت: در قدیم چندین خانوار در یک خانه سکونت داشتند و قناعت داشتند، اما امروز معتقدند هر یک نفر از فرزندان خانواده باید یک اتاق مجزا با همه امکانات داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه امروز با پدیده پیری جمعیت و کهنسالی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: نیروی کار در کشورهای در حال توسعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از این رو جوانی جمعیت نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد