Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@23:34:59 GMT

اجرای تن‌ها در تئاتر شهر از سر گرفته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۳۷۲۷

اجرای تن‌ها در تئاتر شهر از سر گرفته می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا معروفی مشغول اجرای نمایش «تن‌ها» در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر بود که اجرای آن، بعد از ۵ شب به دلیل اوج‌گیری کرونای دلتا و تعطیلی سالن‌های دولتی تئاتر، متوقف شد. حالا که مرکز هنرهای نمایشی به صورت رسمی اعلام کرده سالن‌های نمایشی از فردا، ۲۸ شهریور  می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معروفی توضیحاتی درباره این دوره تعطیلی بیان و ابراز امیدواری می‌کند پیش از شروع اجرای دوباره، اعضای گروهش که عموما جوان هستند و هنرکارت ندارند، بتوانند واکسن دریافت کنند.

این کارگردان می‌گوید: از همین امروز و فردا تمرین‌ را شروع می‌کنیم. دراین مدت هم هفته‌ای یکی دو بار تمرین کردیم تا فضا، دیالوگ‌ها و میزانسن‌های نمایش از یاد بازیگران نرود ولی تمرین تلخی بود چون دورنمایی برای اجرای دوباره نداشتیم و حالا خوشحالیم که بار دیگر نمایش‌مان را روی صحنه می‌بریم. البته هنوز نمی‌توانیم تاریخ دقیقی برای اجرای کار مشخص کنیم چون به هر حال هم تابع تئاتر شهر هستیم و هم اینکه باید فرصتی برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی داشته باشیم تا کارمان با کیفیت قابل قبولی روی صحنه برود.

معروفی با ابراز تاسف از اینکه تعطیلات، همیشه گریبان تئاتر آن هم تئاتر دولتی را می‌گیرد، یادآوری می‌کند: اجرای نمایش ما بعد از ۵ شب متوقف شد آن هم در شرایطی که تمام ظرفیت مجاز سالن پر می‌شد. متاسفانه همیشه اولین جایی که تعطیل می‌شود تئاتر است، بویژه تئاتر دولتی که عموما فکر و اندیشه‌ای هم دارد. در این مدت تمام مشاغل باز بودند در حالیکه پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های تئاتر بسیار بیشتر از مکان‌هایی مانند مترو، آرایشگاه، کافه و ... رعایت می‌شود.

او درباره واکسیناسیون گروه اجرایی خود نیز توضیح می‌دهد: من نوبت واکسن نوبت اولم را زده‌ام چون هنرکارت دارم ولی اعضای گروهم هنرکارت ندارند و هنوز واکسن نزده‌اند. می‌دانم که مدیریت تئاتر پیگیر واکسینه کردن گروه‌هایی است که مشغول تمرین یا اجرا هستند ولی هنوز این پیگیری به نتیجه نرسیده با این حال امیدوارم همه اعضای گروهم هر چه زودتر واکسن دریافت کنند که با آرامش بیشتری اجراها را از سر بگیریم.

نمایش «تن‌ها» روایتگر هشت اسیر جنگی است که در سلولی به ابعاد یک متر در یک متر به سر می‌برند. این نمایش سال گذشته جزو برگزیدگان هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت بود و در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر هم جایزه طراحی لباس را دریافت کرد. نمایش «تن‌ها» به زودی اجرای خود را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر از سر می‌گیرد و جزییات اجرای آن مشخص خواهد شد.

کد خبر 627456 برچسب‌ها تئاتر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تئاتر تئاتر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های نمایشی ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرا نخواهند داشت
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند