Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@14:02:33 GMT

پایان زمان اوج مصرف در تابستان

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۳۹۷۹

پایان زمان اوج مصرف در تابستان

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه از دو هفته گذشته تاکنون خاموشی در بخش خانگی اعمال نشده است، افزود: اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که زمان اوج مصرف تابستان امسال به پایان رسیده است.

وی با قدردانی از مشترکان برق در همه بخش‌های کشور که با صرفه‌جویی در مصرف برق به این صنعت کمک کرده‌اند گفت: هم‌اکنون شبکه سراسری برق و نیروگاه‌های کشور در حالت پایدار قرار دارد و تولید برق نیز در حالت حداکثری خود در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی صنعت برق با تاکید براینکه مصرف برق هنوز هم بیشتر از سال گذشته است ادامه داد: به منظور حفظ پایداری شبکه، از هفته گذشته سه نیروگاه بخار برای تعمیرات اساسی و دوره‌ای مطابق برنامه‌زمان‌بندی شده از مدار تولید خارج شده‌اند تا برای زمان اوج مصرف زمستان و تابستان سال آینده آماده باشند.

رجبی مشهدی با تشکر از صنایع به ویژه صنایع عمده‌ای که همکاری قابل توجهی در زمان اوج مصرف برق تابستان داشتند گفت: مشترکان عمده با همکاری و کاهش مصرف توانستند شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند که در کشور حداقل خاموشی را داشته باشیم و به همین دلیل اکنون شبکه سراسری در پایداری کامل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اوج مصرف برق تابستان در مردادماه با رقم ۶۷ هزار و ۱۲ مگاوات و برای اولین بار در کشور رخ داده است گفت: با کاهش مصرف برق که هم اکنون در کشور اتفاق افتاده به تدریج از حجم و تعداد برنامه‌های زمانبندی شده و اقدامات مدیریت بار کاسته می‌شود.

رجبی مشهدی با بیان اینکه تفاهم نامه‌های مربوط به مدیریت مصرف صنایع تا پایان شهریور ادامه دارد افزود: البته این تفاهم‌نامه‌ها با توجه به شرایط فعلی، لزوماً اجرا نمی‌شود به طوری که هم اکنون هیچ گونه محدودیتی برای تأمین برق صنایع وجود ندارد.

سخنگوی صنعت برق افزود: روز گذشته صنعت برق بیش از ۵ هزار مگاوات برق برای صنایع بزرگ کشور تأمین کرده که البته این رقم در زمان کم باری معادل ۸ هزار مگاوات بوده است همچنین صنایع کوچک نیز طبق دستورالعمل‌ها در حال فعالیت هستند و تأمین برق آن‌ها نیز درحال انجام است.

وی اعلام کرد: خاموشی‌ها پایان یافته و هیچ محدودیتی برای مصارف برق صنایع وجود ندارد./صدا و سیما

منبع: فردا

کلیدواژه: زمان اوج مصرف مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تدوین و ابلاغ ١٨٠ اقدام عملیاتی برای عبور از اوج بار تابستان امسال گفت: ٧٧ طرح انتقال در قالب این برنامه عملیاتی شده که ٣٠ طرح آن به اتمام رسیده و ٣٩ طرح نیز از ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که ٢٦ مورد آنها تا پایان اردیبهشت ماه جاری و مابقی تا قبل از اوج بار تابستان به بهره برداری خواهند رسید.

وی همچنین از افزایش ٧٦٠٠ مگاولت آمپری ظرفیت ترانسفورماتور‌های پست‌های فوق توزیع و انتقال خبر داد و با بیان این که ١٢٩٤ کیلومتر خطوط فوق توزیع و انتقال نیز تا پیش از اوج بار تابستان به طول شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور افزوده می‌شود، خاطرنشان ساخت: ٧ طرح بهبود ولتاژ نیز در دست اجرا است و در مناطقی که افت ولتاژ وجود داشته باشد، خازن گذاری انجام می‌شود.

به گفته سخنگوی صنعت برق جمعا ٩ هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری شده تا بتوانیم اوج بار تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

مدیرعامل توانیر اجرای ١٣٠٠ کیلومتر کابل دریایی ایرانی بین جزیره قشم و سرزمین اصلی با هادی رسانا را از دیگر برنامه‌های عملیاتی صنعت برق در بخش انتقال عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، ظرفیت تبادل برق این خط به ٣ برابر افزایش می‌یابد.

رجبی مشهدی با اشاره به فنآوری خاصی که در تولید این کابل دریایی به کار رفته، از ساخت آن توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی خبر داد که انتظار می‌رود با اجرای این خط به طول ١٣٠٠ متر بین جزیره قشم با سرزمین اصلی (بزرگترین فاصله بین دو دکل انتقال نیرو)، ظرفیت تبادل برق این خط تا ٣ برابر افزایش یابد و نیروگاه‌های منطقه با بهره گیری از این ظرفیت، حداکثر تولید را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • تابستان داغ بارسلونا؛ به این 5 وینگر چپ علاقه داریم
  • احتمال جدایی رشفورد از منچستریونایتد
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • افشا شد: قول‌های بارسا به ژاوی چه بود!‏
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است