Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی مختاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همایش ملی توسعه علوم و صنایع شیمیایی به مدت ۲ روز در جیرفت برگزار می شود، ارائه دستاوردهای پژوهشی در حوزه شیمی و صنایع شیمیایی و همچنین تبادل دیدگاه های پژوهشگران و دست اندرکاران صنایع شیمیایی بویژه مشکلات صنایع شیمیایی منطقه را از اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به برگزاری نخستین همایش ملی توسعه در علوم و صنایع شیمیایی اشاره کرد و گفت: این همایش سال ۹۵ در دانشگاه جیرفت با استقبال خوب صنعتگران و دانش پژوهان این حوزه برگزار شد.

وی افزود: دومین همایش ملی توسعه علوم و صنایع شیمیایی با تلاش اعضای هیات علمی دانشکده علوم پایه و با همکاری انجمن شیمی ایران و دانشگاه های منطقه برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه جیرفت به تدوین سند راهبردی این دانشگاه اشاره کرد و مهمترین اولویت دانشگاه را در سند راهبردی، رفع نیازها و مشکلات جامعه با استفاده از توان علمی اعضای هیات علمی و دانشجویان دانست.

وی با بیان اینکه در جنوب کرمان صنایع مختلفی وجود دارد، اظهار داشت: ظرفیت منطقه جنوب این استان نیاز به حمایت جدی در حوزه علوم و صنایع شیمیایی دارد.

وی ادامه داد: با برگزاری این همایش ها می توان زمینه حضور اساتید و محققان را در این بخش فراهم کرد و گام‌های توسعه‌ای برای ارتقای صنایع در منطقه برداشت.

مختاری گفت: بکارگیری ظرفیت های علمی در حوزه صنایع بویژه صنایع شیمیایی در شرایطی که کشور در بسیاری از موارد وابسته به واردات بوده، منجر به افزایش توان تولید داخلی می‌شود. 

وی افزود: هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی علاوه بر کمک به رشد صنایع در منطقه، هدایت دانش آموختگان دانشگاهی به سمت کارآفرینی در حوزه های مورد نیاز جامعه و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

 وی ادامه داد: با استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت دانش آموختگان در این حوزه می توان از ظرفیت های صنایع منطقه به نحو مطلوب استفاده و با ارزش افزوده ایجاد شده از آن، زمینه توسعه و پیشرفت را برای کشور به ارمغان آورد. 

همچنین رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه جیرفت نیز گفت: یکی از برنامه های دانشگاه ها بسترسازی مناسب به مظنور ارتباط هرچه بیشتر جامعه دانشگاهی با صنعت به مظنور رفع مشکلات صنایع است.

محبوبه زاهدی فر افزود: دومین همایش توسعه در علوم و صنایع شیمیایی در نظر دارد با فراهم آوردن بستری مناسب زمینه ساز ارائه پژوهش‌های کاربردی در این زمینه باشد. 

وی تصریح کرد: در راستای رشد روز افزون صنایع شیمیایی و پژوهش های کاربردی، لزوم تبادل نظرات در جمع پژوهشگران و دست اندرکاران شیمی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ارائه پژوهش‌هایی با دیدگاه های هدفمند جهت ارتقا ارتباط صنعت و دانشگاه ازجمله اهداف این همایش است، گفت: علاقه مندان جهت شرکت و یا ارایه مقاله می توانند به سایت همایش به آدرس http://ncdsci.ujiroft.ac.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها جیرفت دانشگاه همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جیرفت دانشگاه همایش جیرفت دانشگاه همایش همایش ملی توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد

چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، وزیر علوم در شهر یاسوج، چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات فناوری در آئین افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است.

زلفی گل افزود: این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر علوم تحقیقات فناوری با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این آئین گفت: با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

کرمی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

 رئیس دانشگاه یاسوج افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر دانست.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی