Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:23:01 GMT

سد کمندان لرستان پاییز آبگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۵۸۹۸

سد کمندان لرستان پاییز آبگیری می‌شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،حسین گودرزی،نماینده مردم ازنا و دورود در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ساماندهی سد کمندان و جابجایی روستای فعلی واقع در دریاچه آن، نیازمند یک برنامه منسجم بود که به انجام رسیده است.

وی افزود: این سد نیازمند ۷۰۰ متر شبکه گذاری آب شرب است که امیدواریم زودتر اجرا شود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان نیز هرچه زودتر نقشه روستای جدید کمندان را به طرح تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در خصوص ارایه خدمات به روستای کمندان گفت: بخش‌های آب، برق و گاز باید با همدیگر اجرا شود و باتوجه به اینکه کشاورزی مردم شهرستان ازنا در جریان خشکسالی امسال بسیار آسیب دید، مناطق پایین دست باید از این آب برخوردار باشند.

گودرزی ادامه داد: مردم بخش جاپلق و کشاورزان نیز نیازمند برخورداری از آب سد کمندان می‌باشند همچنین برای جانمایی ساکنان روستای کمندان در محل جدید، نیاز به قرعه کشی بین اهالی است تا حق همه احقاق شود.

سد "کمندان" با هدف تامین آب شرب شهرستان‌های ازنا و الیگودرز و چهارهزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی منطقه در حال احداث است و بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تاکنون حدود ۱۸۰ میلیارد تومان برای ساخت سد کمندان هزینه شده که از این مبلغ تامین ۱۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ و امسال صورت گرفته و قرار است روستای جدید کمندان به دلیل آبگرفتگی روستای فعلی، در مکان دیگری احداث شود.

اکنون ۱۵ سد در استان لرستان با اهداف مختلف برقابی و تامین آب شرب، صنعت، کشاورزی، کنترل و مهار سیلاب و گردشگری در دست ساخت است و بنابر اعلام شرکت آب منطقه‌ای لرستان حجم کل مخازن سد‌های لرستان ۲۰۸.۷۱ میلیون متر مکعب می‌باشد.

سد‌های رودبار، بختیاری، کزنار، خان آباد، حوضیان و عالی محمود الیگودرز، آبسرده و شهید بروجردی شهرستان بروجرد، کمندان ازنا، مروک دورود، تاج امیر نورآباد، مخمکوه و زیبامحمد خرم آباد و تنگ معشوره نیز از جمله طرح‌های در دست ساخت لرستان هستند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سد کمندان سد کمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، یاسر اکبریان با اعلام این خبر گفت: ۱۶۱ روستای محروم با جمعیتی بالغ بر ۷۸ هزار نفر در استان لرستان در دولت سیزدهم تاکنون از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.

وی افزود : اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت و تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم در راستای رفع این محرومیت ها است‌.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاهای محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

لازم به ذکر است استان لرستان بیش از سه هزار روستا دارد که تاکنون یکهزار و ۶۰۰ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب شده اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902098

دیگر خبرها

  • بارش‌ سنگین باران در لرستان/ روستای «کمندان» تخلیه می‌شود
  • بارش‌های سیل‌آسا در لرستان/ هشدار تخلیه روستای کمندان
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • بسیج سازندگی آب شرب ۲۳۲ روستای اردبیل را تامین کرد
  • تأمین آب 7500 هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره