Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده به رویکرد دیپلماتیک پایبند است و از کره شمالی می‌خواهد که وارد گفت‌وگو شود.

به گزارش مشرق، به دنبال تحرکات اخیر کره شمالی، ایالات متحده بار دیگر از تمایل به گفت‌وگو با پیونگ یانگ خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» «جالینا پورتر» از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده به رویکرد دیپلماتیک پایبند است و از کره شمالی می‌خواهد که وارد گفت‌وگو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ند پرایس»   سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیشتر از این کشور خواسته بود که پیونگ یانگ با آمریکا وارد گفت وگوی معنادار و اساسی شود.

این در حالی است که آمریکا  قصد دارد موضوع موشک‌های کره شمالی را در کمیته تحریم سازمان ملل مطرح می‌کند نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفته است که واشنگتن نگران آخرین آزمایش موشکی کره شمالی است و قرار است این مسئله در کمیته تحریم سازمان ملل مطرح شود.

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت که واشنگتن نگران آخرین آزمایش موشکی است.

این دیپلمات ارشد آمریکایی گفت، اعضای این گروه به زودی برای بحث در مورد گزینه‌ها علیه کره شمالی فراخوانده می‌شوند، اما هنوز مشخص نیست که آیا این امر منجر به اقدامات مهمی می شود یا خیر.

در مارس سال جاری، شورای امنیت سازمان ملل متحد کمیته تحریم ‌را گرد هم آورد تا درباره موشک‌های بالستیک کوتاه برد کره شمالی گفت‌وگوهایی انجام شود، اما هیچ اقدام اساسی صورت نگرفت.

در پی آزمایش موشکی در چهارشنبه گذشته، خبرگزاری کره شمالی با انتشار جزئیاتی از این آزمایش موشکی گزارش کرد که موشک‌هایی که کره شمالی روز چهارشنبه شلیک کرد، آزمایشی از یک «سامانه موشکی جدید مستقر بر روی قطار» بود که به عنوان یک ضدحمله بالقوه در مقابل هرگونه نیرویی طراحی شده است که تهدیدی برای کشور کره شمالی محسوب شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی، رفتار دوگانه آمریکا درخصوص اعتراض به آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ و دفاع از آزمایش موشکی کره جنوبی را محکوم کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: «این رفتار، علت دقیق در پس توقف گفت‌وگوهای آمریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره  است.»

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد، دورویی و رفتار دوگانه آمریکا در شبه‌جزیره کره، عامل توقف مذاکرات اتمی بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان کره شمالی آمریکا سازمان ملل ایالات متحده وزارت امور خارجه آمریکا شورای امنیت سازمان ملل کره جنوبی آزمایش موشکی پیونگ یانگ سازمان ملل کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۶۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، این تازه‌ترین مورد از مجموعه تنش‌ها و درگیری‌ها میان پلیس و دانشجویان در دانشگاه‌های ایالات متحده است که در پی اعتراض به کشتار غیر نظامیان در غزه و حمایت‌های غرب از تهاجم نظامی ارتش اسرائیل علیه حماس شکل می‌گیرد. 

اعتراضات دانشجویی در سراسر ایالات متحده، چالش بزرگی را برای مسئولان دانشگاه در این کشور رقم زده است.

پلیس طی روزهای اخیر در دانشگاه‌های آمریکا اقدام به دستگیری‌های گسترده‌ کرده و گاهی اوقات مجبور شده است برای متفرق کردن معترضان از مواد محرک شیمیایی و شوکر برقی استفاده کند.

دانشگاه نورت‌ایسترن در بیانه‌ای اعلام کرد که انتظامات دانشگاه با پشتیبانی نیروهای انتظامی محلی روز شنبه دست به برچیدن «اردوگاهی غیرمجاز» در محوطه دانشگاه زدند.

در بیانیه این دانشگاه آمده است: «آنچه دو روز پیش به عنوان یک تظاهرات دانشجویی آغاز شد، در واضع اقدامی از سوی سازمان‌دهندگانی حرفه‌ای بوده است که هیچ وابستگی به نورت‌ایسترن نداشته و به دانشگاه نفوذ پیدا کرده بودند.»

در همین حال، دانشگاه کلمبیا در نیویورک، جایی که اعتراضات از آنجا شروع شد، روز جمعه اعلام کرد که پس از دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر در هفته گذشته، دیگر پلیس را به دانشگاه فرا نخواهد خواند.

مسئولان این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کردند: «در حال حاضر فراخواندن دوباره ماموران پلیس نیویورک به دانشگاه نتیجه‌ای نخواهد داشت و تنها باعث شعله‌ور شدن بیشتر اتفاقات در حال وقوع در دانشگاه می‌شود؛ ضمن آنکه هزاران نفر دیگر را که ممکن است برای جامعه تهدیدآمیز باشند، به سوی درب ورودی دانشگاه می‌کشاند.»

 

به گفته مسئولان دانشگاه نورت‌ایسترن، افرادی که پس از بازداشت، کارت دانشجویی معتبر ارائه کردند، آزاد شدند‌ و باید منتظر برخوردهای انضباطی و نه صرفا اقدامات قانونی، باشند.

این دانشگاه در بیانیه‌ خود که پس از دستگیری یکصد نفر در تجمعات روز شنبه منتشر شد، تصریح کرد: «افرادی که از فاش کردن وابستگی خود امتناع کردند، دستگیر شدند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید