Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@22:13:30 GMT

ضرورت تمدید پروانه چرای دام عشایر در فارس

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۶۰۲۵

ضرورت تمدید پروانه چرای دام عشایر در فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله بهرامی مدیر کل امور عشایر فارس گفت: مراتع علاوه بر ارزش‌های زیست محیطی از ارزش‌های اقتصادی نیز برخوردار است به عنوان یک بستر مناسب برای تولید محسوب می‌شود.

او اظهارداشت: برخورداری عشایر از طرح مرتعداری در کاهش تعرضات به مراتع نقش موثری دارد، از این رو طرح مرتعداری تلفیقی برای عشایر منجر به ایجاد مالکیت پانزده تا سی ساله می‌شود و اقدام حمایتی موثری از قبیل کاشت گیاهان دارویی، چاه مالداری و طرح گردشگری برای حمایت از این جامعه مولد به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرامی تصریح کرد: با توجه به دستور العمل اجرایی منابع طبیعی و آبخیزداری و ضرورت به این امر مهم در صورت تمدید نشدن، پروانه چرای دام بهره برداران عشایر ابطال و غیر قابل استفاده است.

مدیر کل امور عشایر استان فارس تصریح کرد: دامداران عشایر و بهره برداران از مراتع برای قانونی بودن نسبت به تمدید پروانه طرح‌های مرتع داری اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عشایر فارس چرای دام عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع

به گزارش جام جم انلاین البرز، اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه بازنگری در تعاریف درجه بندی مراتع یک ضرورت است و تعاریف گذشته از درجه بندی نتوانسته است شرایط واقعی مراتع را نشان دهد گفت: تعاریف جدید باید به گونه‌ای باشد که ضمن جامع بودن بتواند وضعیت واقعی مراتع را بیان کند.
وی همچنین با اشاره به تبصره یک ماده ۳۱ ق. ح. ب که اجاره مراتع غیر مشجر درجه یک را برای مصارف غیر کشاورزی ممنوع کرده است افزود تعاریف دقیق درجه بندی مراتع می‌تواند زمینه ساز حفاظت از مراتع باشد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حضور اساتید دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در این جلسه، استفاده از ظرفیت بخش آموزش و تحقیقات در همفکری و همکاری با بخش اجرایی را دارای اهمیت توصیف کرد.
گفتنی است اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران آقایان دکتر ارزانی، دکتر آذرنیوند، دکتر جعفری، دکتر طویلی، آقای دکتر جنیدی از دانشگاه کردستان، سرکار خانم دکتر نادیا کمالی از موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در این جلسه حضور یافته و ضمن بررسی موضوع در خصوص عوامل موثر در درجه بندی مراتع نظرات فنی خود را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس