Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@13:39:42 GMT

اسلامی برنامه ای برای مذاکره درباره برجام در وین ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۶۴۱۱

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، اظهار کرد که برنامه ای برای مذاکره درباره توافق هسته‌ای در وین ندارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اسپوتنیک، محمد اسلامی اظهار کرد: در جریان سفر آینده خود به وین برای شرکت در کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی، در مورد احیای توافق هسته‌ای مذاکره‌ای صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: این سفر به منظور شرکت در کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام شده است؛ در این سفر هیچ مذاکره‌ای در مورد توافق هسته‌ای انجام نمی‌شود، زیرا مسئولیت چنین مذاکراتی با من نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز دوشنبه گفت که محمد اسلامی برای شرکت در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی، که از ۲۰ تا ۲۴ سپتامبر برگزار می‌شود به وین سفر می‌کند.

به گفته میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، موافقت‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، برای دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در وین نشان دهنده آمادگی تهران برای همکاری نزدیک در زمینه فعالیت‌های راستی آزمایی در تأسیسات هسته‌ای آن است.

از ماه آوریل، مذاکراتی در وین بین ایران و گروه "پنج" (روسیه، بریتانیای کبیر، آلمان، چین و فرانسه) برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران به شکل اولیه در حال انجام است.

طرفین در مورد لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی، انجام تعهدات خود در حوزه هسته‌ای و همچنین بازگشت ایالات متحده به برجام بحث می‌کنند.

نمایندگان کشورهای طرف توافق نیز بدون مشارکت ایران رایزنی‌های جداگانه ای با فرستادگان آمریکایی دارند.

در ابتدا، انتظار می‌رفت که هیئت‌ها کار را در پایان ماه مه، سپس - در ابتدای ماه ژوئن به پایان برسانند.

کد خبر 523025

منبع: ایمنا

کلیدواژه: برجام مذاکرات برجامی نقض برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان انرژی اتمی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آژانس بین المللی انرژی اتمی توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم

به گزارش جماران؛ امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوزپ بوررل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طی تماسی تلفنی درباره مناسبات اتحادیه اروپا و ایران و مسائل منطقه ای گفت و گو کردند. 

امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسراییل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد. 

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان از تداوم گفتگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بورل، با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

جوزپ بوررل مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی،‌ با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد. 

جوزپ بوررل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

دیگر خبرها

  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم