Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:38:31 GMT

برداشت ذرت علوفه‌ای از کشتزارهای تایباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۷۳۰۴

برداشت ذرت علوفه‌ای از کشتزارهای تایباد آغاز شد

جواد اعتضادی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین عملکرد تولید ذرت علوفه ای در مزارع مستعد این منطقه ۵۰ تن در هر هکتار است که طی سال گذشته ۱۰ درصد محصول تولید شده در این شهرستان به مصرف خوراک دام این منطقه رسید و بقیه آن به شهرستانهای همجوار ارسال شد، اما در پی خشکسالی سال جاری، امسال این محصول برای تامین قسمتی از نهاده دامی شهرستان در منطقه ذخیره سازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اجرای روشهای نوین آبیاری در مزارع ذرت علوفه‌ای این شهرستان با هدف صرفه جویی در منابع آب اشاره کرد و ادامه داد: در سال زراعی جاری اجرای روشهای نوین آبیاری در مزارع این محصول نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته که یکنواختی محصول، تغذیه بهتر و سطح سبز محصول از مهمترین مزایای کشت ذرت علوفه ای در مزارع مجهز به روشهای نوین آبیاری بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد به مناطق عمده کشت این محصول در این شهرستان اشاره کرد و گفت: کشتزارهای منطقه کرات و بخش میان ولایت بیشترین حجم تولید این محصول را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به کشت چهار رقم ذرت علوفه ای متناسب با اقلیم شهرستان افزود: فصل کشت این محصول که ۳۴۰ بهره بردار دارد همه ساله اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود و برداشت آن اواخر شهریور ماه است.

اعتضادی ادامه داد: پایین بودن سقف تعهدات بیمه ای باعث عدم رغبت بهره برداران ذرت علوفه ای به بیمه محصول خود در این شهرستان شده است.

تایباد ۴۳ هزار هکتار کشتزار و باغ و هفت هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی دارد و ۸۵ درصد جمعیت این شهرستان به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها تایباد وزارت جهاد کشاورزی آبیاری اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد وزارت جهاد کشاورزی آبیاری تایباد وزارت جهاد کشاورزی آبیاری اراضی کشاورزی ذرت علوفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران. مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: این شهرستان دارای ۸۸ قطعه آب‌بندان است که ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می‌هد.


محمد هادی‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۹۵ درصد آب‌بندان‌های شهرستان محمودآباد آبگیری شد، گفت: این شهرستان دارای هزار و ۳۵۰ هکتار آببندان برای ذخیره آبی کشاورزان و کاهش تنش‌های ناشی از خشکسالی احتمالی است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه آب رودخانه‌ها و هرز آب ناشی از بارندگی در فصل‌های غیرکاشت از طریق کانال‌ها و پمپاژ به آببندان‌ها هدایت شده و در فصل بهار و تابستان برای آبیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: این شهرستان دارای ۸۸ قطعه آب‌بندان در ۴۸ روستا است که ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری را تحت پوشش آبیاری قرار می‌دهد.


هادی‌زاده با بیان اینکه آببندان‌های اراضی کشاورزی این شهرستان با توجه بارش‌های خوب پاییزی و هدایت آب‌های روان به سمت آببندان ها، تاکنون آبگیری مطلوبی داشت، به کشاورزان توصیه کرد ضمن استفاده بهینه از آب، نسبت به شخم و شیار شالیزار‌های خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام