Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان از وزیر خارجه این کشور خواست تا برای جلوگیری از حفاری های نفتی و گازی رژیم صهیونیستی در منطقه دریایی مورد اختلاف، با طرف‌های بین المللی تماس‌های لازم را برقرار کند.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه گفت: درباره این موضوع از حقوق لبنان کوتاه نخواهیم آمد و سازمان ملل متحد باید به مسئولیت خود در ملزم کردن تل آویو به توقف تجاوزهای مکرر به حقوق و حاکمیت لبنان ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان تاکید کرد که عملیات حفاری رژیم صهیونیستی در مناطق مورد مناقشه مرزی دو طرف، با اصول و چارچوب توافق ترسیم مرزها مغایر است. نبیه بری گفت که این اقدام رژیم صهیونیستی چارچوب توافق ترسیم مرزها را تهدید می کند.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: ملزم کردن شرکت هالیبرتون از سوی رژیم صهیونیستی برای انجام حفاری در دریا، نابود کننده توافق چارچوب ترسیم مرز دریایی است که تحت نظارت واشنگتن انجام شد. بری گفت: تعلل شرکت های توتال، نوواتک و اینی در شروع عملیات حفاری در بلوک نفتی شماره ۹، علامت سؤال بزرگی ایجاد می کند.

گفتنی است که که مذاکرات غیرمستقیم میان بیروت و تل آویو در زمینه ترسیم مرزهای دریایی مدتی است به حالت تعلیق درآمده است. علت اصلی و اساسی تعلیق مذاکرات مذکور نیز شرط و شروطی بود که هیأت مذاکره کننده صهیونیست مطرح کرده بود.

علیرغم اینکه آمریکایی‌ها نقش خود در مسأله ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی را میانجی گرایانه توصیف می‌کنند اما جانبداری آنها از تل آویو کاملاً آشکار است.

کد خبر 5307989 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: نجیب میقاتی لبنان دولت لبنان ایالات متحده امریکا افغانستان رژیم صهیونیستی ایران فلسطین لبنان انگلیس فرانسه روسیه سوریه طالبان استرالیا عراق کره شمالی رژیم صهیونیستی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در لبنان + فیلم

رسانه‌ها از ۱۸ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نقطه‌ای بین روستای عیتا الشعب و رامیه در جنوب لبنان خبر دادند. تصاویری از بمباران رژیم صهیونیستی را در ادامه گزارش مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • هیئتی از مصر وارد تل‌آویو شد
  • در هیچ کجای جهان فجیع‌تر از جنایات تل‌آویو در غزه سراغ نداریم
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در لبنان + فیلم
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش