Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه لبنان با نماینده دائم کشورش در سازمان ملل و نیز سفارت آمریکا به عنوان کشور ناظر بر مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی بین رژیم صهیونیستی و لبنان تماس گرفت تا این رژیم را از حفاری در مناطق مورد مناقشه بازدارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان با سفیر امل مدللی،‌ سفیر کشورش در مقر سازمان ملل در نیویورک و سفارت آمریکا به عنوان کشور ناظر بر مذاکرات دو طرف در زمینه اقدام رژیم صهیونیستی درباره انعقاد قراردادهای اکتشافی در منطقه دریایی مورد مناقشه میان این رژیم و لبنان تماس گرفت تا مطمئن شوند این حفاری‌ها در منطقه مورد مناقشه بین لبنان و اسرائیل نیست و به این ترتیب از هرگونه تجاوز به حقوق لبنان اجتناب شود و نیز از هرگونه حفاری در آینده در مناطق مورد مناقشه ممانعت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان از وزیر خارجه لبنان خواست تماس‌هایی با طرف‌های بین‌المللی برقرار کند تا مانع از حفاری‌های نفت و گاز در منطقه دریایی مورد مناقشه شود.

نخست‌وزیر تاکید کرد: در قبال این موضوع کوتاه نمی‌آییم و از حقوق لبنان صرف‌نظر نمی‌کنیم. سازمان ملل باید اسرائیل را از این کار بازدارد و آن را وادار به توقف تجاوزات مکررش به حقوق و حاکمیت لبنان کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترسیم مرزهای دریایی لبنان وزیر خارجه لبنان مورد مناقشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو پرداخت.

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله