Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان گفت: متاسفانه امروزه بازار و صنعت تولید مبل اصفهان حال و روز خوبی ندارد اما با یک نگاه ویژه به برخی مانع‌زدایی‌ها می‌توان از ظرفیت بالای این صنعت در اقتصاد کشور بهره برد. - اخبار استانها -

محسن امانی‌فر در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم دراصفهانبا اشاره به وضعیت بازار مبل اصفهان اظهار داشت: متاسفانه شرایط نامناسب اقتصادی، بازار مبل و مصنوعات چوبی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است چراکه این محصول تا حدودی جزء کالاهای لوکس به حساب می‌آید و در سبد مصرفی خانوار چندان جایی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر بازار خرید و فروش مبل در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: از سویی همه‌گیری کرونا منجر به کاهش دید و بازدیدها شده و همچنین وضعیت اقتصادی مردم را نیز تحت تاثیر قرار داده است و این موضوع روی بازار خرید و فروش مبل که کالایی مصرفی نبوده و در سبد خانوار جایی ندارد،  تاثیر منفی داشته است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبل اصفهان پیرامون وضعیت واحدهای تولیدی مبل تصریح کرد: با گرانی مواد اولیه، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات، اجاره‌بها و غیره متاسفانه تولیدی‌های ما نیز حال و روز خوبی ندارند و با وضعیت بدی روبرو هستند.

وضعیت مبلمان شهری در شهرکرد مناسب نیست/ هویت بصری شهر در نشاط اجتماعی اثرگذار استخرید مبلمان اداری مدرن از NDKبهترین برندهای مبلمان اداری در ایران

وی با اشاره به ظرفیت اصفهان در تولید و عرضه مبل بیان کرد: تولیدی‌های مبل اصفهان ظرفیت و پتانسیل بسیار زیادی دارند و می‌توانند اصفهان را به یکی از قطب‌های تولید و عرضه مبل در کشور و حتی در خارج از کشور تبدیل کنند اما این موضوع نیازمند برخی همکاری‌ها و حمایت‌ها است.

امانی‌فر با اشاره به وجود برخی موانع بر سر راه تولید مبل افزود: تولید مبل یکی از صنایعی است که می‌تواند درآمد خوبی را برای کشور و استان به ارمغان بیاورد اما موانعی همچون صدور پردردسر مجوز برای ایجاد واحدهای تولیدی، مشکلات سد راه واردات ماشین‌آلات به روز و قیمت بسیار بالایی که به دلیل تحریم‌ها و خرید از کشور ثالث و همچنین ورود با ارز آزاد دارند و غیره از جمله موانعی است که راه رشد و پیشرفت صنعت مبل را سد کرده است.

وی از لزوم نگاه ویژه به صنعت مبل اصفهان گفت و خاطرنشان کرد: بازارهای مبل رهنان و آتشگاه اصفهان شهرتی در سطح کشور دارند و تولیدی‌های مبل اصفهان همین الان هم کج‌دار و مریض سعی کرده‌اند حداقل جایی برای خود در بازار مبل کشور دست‌وپا کنند اما با وجود ظرفیت بسیاری که این صنعت در اصفهان دارد، این وضعیت برازنده اصفهان نیست و اگر نگاه ویژه‌ای به این صنعت شود، می‌توان بهره‌های بسیار بیشتری از آن برد.

انتهای پیام/163/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مبل اصفهان تولید مبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدف از این بازدید استفاده از تجربیات جهانی برای ایجاد صنایع پایین دستی، پترو پالایشگاهی و تکمیل زنجیره ارزش در هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار است.
خلیل قاسمی افزود: در این سفر برای طرح توسعه واحد تولید کننده و بسته بندی محصولات صیفی واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با شرکت طرف چینی قرارداد همکاری بست.
وی گفت: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آب‌های طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

بیشتر بخوانید؛ رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی‌شوند را در ثبت سفارش و واردات حمایت کنیم.
قاسمی افزود واحد تولید کننده قطعات بتنی و مصالح سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی برای خرید فناوری‌های مربوطه دست یافت.
هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان متشکل از مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی عازم کشور چین شده است.

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان