Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا عباسی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس از گرگان با بیان اینکه مقدمات لازم برای کشت‎های پاییزه در استان فراهم شده است، اظهار کرد: در سال زراعی جدید ۲۱۱ هزار هکتار گندم، ۷۵ هزار هکتار جو، ۹۰ هزار هکتار کلزا و ۶ هزار هکتار چغندرقند در اراضی گلستان زیرکشت خواهد رفت.

وی تصریح کرد: برای اولین بار بعد از چند سال قیمت تضمینی محصولات پاییزه قبل از فصل کشت اعلام شده و هم کشاورزان می‎توانند برنامه‎ریزی‎های لازم برای کار خود را داشته باشند و هم سازمان جهاد کشاورزی می‎تواند زیرساخت‎ها و بسترهای لازم برای کشت پاییزه را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۴۰ هزار تن بذر گندم تدارک و در ۱۷ مرکز بوجاری آن را آغاز کرده‎ایم.

*بی‎توجهی دولت به سرمایه‎گذاری در بخش کشاورزی

عباسی با اشاره به افزایش هزینه‎های کشاورزی در چند سال اخیر اذعان کرد:یکی از مشکلات اصلی ما در بخش کشاورزی نامناسب بود زیرساخت‎ها و عدم توجه به سرمایه‎گذاری در این بخش مهم است در واقع میزان سرمایه‎گذاری که قرار است دولت برای بخش کشاورزی به عنوان بخشی که امنیت غذایی کشور را فراهم می‎کند در نظر بگیرد بسیار ناچیز و با توجه به سیاست‎ها و برنامه‎های موجود تاکنون به آن توجه نشده است.

وی نبود تشکل‎های خاص و منسجم در بخش کشاورزی را از جمله دیگر مشکلات مهم این بخش عنوان کرد و گفت: باید تشکل‎های منسجم و خاص در بخش کشاورزی وجود داشته باشد تا بتوانند خواسته‎های خود را به دولت انتقال دهند در واقع ما تا حدی می‎توانیم در خصوص مشکلات رایزنی کنیم در حالی که اگر تشکل‎ها نیز فعالیت داشته باشند می‎توان خیلی زودتر به نتیجه بهتری برای رفع مشکلات رسید.

* ابتر ماندن پروژه اصلاح الگوی کشت به دلیل داشتن بار مالی برای مجلس

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان در خصوص عدم اجرا شدن پروژه اصلاح الگوی کشت در استان گفت: الگوی کشت از سال ۱۳۸۲ آغاز و به مدت چند سال با حضور خبرگان بخش کشاورزی کارهای تحقیقاتی آن را انجام دادیم و توانستیم مصوبه استانی برای این پروژه را اخذ کنیم.

عباسی بیان کرد: تمام استان‎ها الگوی کشت خود براساس پتانسیل‎ها و توجیه اقتصادی تعریف کردند و الزامات و اصلاح قانون دیده شد این طرح در سال ۱۳۸۵ در مجلس بررسی و به دلیل آنکه بار مالی برای مجلس داشت این طرح مصوب نشد.

وی افزود: تا مصوبه قانونی برای الگوی کشت در تمام استان‎های کشور نداشته باشیم و الزامات و اعتبارات قانونی برای این طرح در نظر گرفته نشود نمی‎توانیم از نظر قانونی کاری انجام دهیم.

انتهای پیام/83017

منبع: فارس

کلیدواژه: محصولات پاییزه فصل کشت گلستان قیمت تضمینی زیرساخت ها سرمایه گذاری الگوی کشت معاون جهاد کشاورزی محمدرضا عباسی پیش بینی کشت محصولات پاییزه در 384 هزار هکتار از اراضی گلستان بخش کشاورزی هزار هکتار الگوی کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال سه فقره از اسناد تک برگ اراضی کشاورزی با حضور «رضا افلاطونی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و هیأت همراه تحویل کشاورزان استان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ظهر شنبه در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی است که تاکنون برای ۱۱ هزار و ۴۷۴ قطعه به مساحت ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

محمدرضا بزرگمهر افزود: ۳۱ فقره سند تک برگ اراضی کشاورزی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در طی ۲ روز گذشته صادر شده است که به صورت نمادین سه فقره سند تک برگ توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده شد.

کد خبر 6089879

دیگر خبرها

  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان